Kulcsszó keresés /


10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

Nagyon sokáig azt gondolták, hogy a pszichológia és a filozófia kéz a kézben járnak. Csak 1870-ben lett külön álló tudomány a pszichológia. Azóta többet tanulmányozták és ezen a téren is fejlődött az ismeretünk, bár még így is vannak homályos dolgok az emberi pszichét illetően. Íme 10 érdekes pszichológiai tényt, melyek hitelességét számos kutatás bebizonyítja.

olvass tovább

A pornó hatása, a szexuális zavarok kialakulása

A mai napig vita tárgyát képezi az orvosok és a mentálhigiénés szakemberek között, hogy vajon van-e és ha igen, milyen hatással, a rendszeres, internetes pornófogyasztás az egyén pszichés állapotára és szexuális életére. Több szakirodalom, kutatás, és az ügyfeleim beszámolói is azt erősítették meg, hogy igenis, súlyos problémákat tud okozni! El sem tudjuk képzelni, valójában, hányan küzdenek az internetes pornó általi pszichés és szexuális zavarokkal. Tabu téma, amiről szégyenteljes beszélni.

olvass tovább

Hagyjunk fel a pozitív gondolkodással! - Az első lépés az egészség felé

A rák, a szenvedélybetegségek, sőt majd minden krónikus betegség visszavezethető a gyermekkori negatív élményekre és azok életünkre, viselkedésünkre és egészségünkre gyakorolt hatására - vallja a magyar származású, világhírű tudós, dr. Máté Gábor, aki A test lázadása címmel írt könyvében saját tapasztalatai, kutatási eredményei és pácienseinek példáján keresztül világítja meg, hogyan hatnak korai élményeink a stresszre adott reakcióinkra és hogyan befolyásolja a világról és más emberekről alkotott képünk az egészségünket. A könyv alapgondolata ilyenformán egészen egyszerű: szerzője arról ír, hogy az emberek egészsége nem független az érzelmeiktől és lelkiállaputoktól sem.

olvass tovább

Amikor egy házasság megromlik

  • 2023. április 05.

Az emberek többsége azt mondja, hogy bizony a házasság a világ legkeményebb munkája. A kutatások azt mutatják, hogy a válások aránya körülbelül ötvenszázalékos. De melyek a haldokló házasság leggyakoribb jelei, és mit tehetünk a megmentéséért?

olvass tovább

Élmény – Toyota GR86 Executive

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.

olvass tovább

Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor

  • 2022. június 30.

Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai. Amennyiben pozitív élményei vannak, szívesebben választja a bevált webshopot, még ha a termék ára magasabb is valamennyivel, mint máshol. A vásárlók ma már jóval alaposabban tájékozódnak a webáruház és a mögötte álló cég valódiságáról, mint pár évvel ezelőtt. A vásárlók egy része szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhozszállítás, akkor inkább ezt a megoldást választják. Ami a legfontosabb a vevőnek: minél előbb kézben tartani a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.

olvass tovább

A magyar férfiaknak nem érzik magukat sikeresnek

  • 2022. május 17.

A National Geographic kutatásából kiderült, hogy a magyar férfiak kevés hányada érzi magát sikeresnek, és úgy vélik, nincs elég önbizalmuk. Fontos számukra a szakmai megbecsülés, nem vágynak izgalmas életre, de kedvelik a kalandvágyó típusú nőket.

olvass tovább

Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást

  • 2022. március 29.

A pandémiás válsággal terhelt 2021-es évben is elismerték az ügyfélkiszolgálásban legjobban teljesítő vállalkozásokat. A folyamatosan változó piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A felmérés alapján az elektronikus kiszolgálásban enyhe javulás volt tapasztalható, és a telefonos és a személyes ügyintézés is jól szerepelt. „A próbavásárlások alapján a legfőbb tapasztalatunk az volt, hogy a fogyasztói igények jelentősen megemelkedtek a kiszolgálás minden szintje felé. A pandémia egyik pozitív mellékhatása az elektronikus és online terület fejlődése volt, és aki ebbe időben befektetett, most learathatja a babérokat az elégedett ügyfélkör képében” – mondta Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

olvass tovább