Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure

  • 2022. február 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Mostanában senki nem vádolhatja a Toyotát, hogy unalmas autókat gyárt. Azzal sem, hogy ne akarna minden szegmensben ott lenni. Sőt, ha lehet, akkor a világ legnagyobb autógyártója minden szegmensben több autóval is jelen kíván lenni. De valahogyan a kiskategóriában, a növekvő SUV igény ellenére nem volt még semmi, amit le tudtak volna emelni a polcról. Hát most már végre van!


A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

A Yaris Cross tesztelése során valamiért a méreténél akadtam fent a legjobban. Mert ez a kocsi egyáltalán nem pici, sőt, meglehetősen nagy és tágas. Így, amikor azt mondja valaki, hogy a kis Yaris padlólemezére épülő crossoerről van szó, akkor legyintsünk egyet, és nyugodtan vágjuk rá, hogy ez semmit sem jelent.
A Yaris Cross ugyanis mindenre rácáfol és minden szempontból egy új világ szülötte. Egy olyan világé, ahol a kicsi már nagy, ahol a B szegmens egyébként inkább C, és ahol a Toyota már nem olyan unalmas, hogy a legfontosabb extratartozéka az éberség figyelő kell, hogy legyen, mert az okozza a balesetek többségét, hogy elalszunk vezetés közben a kormány mögött.
Senkit nem szeretnék túl sok számmal traktálni, de egyszerűen pár történelmi adatot a Toyota múltjából elő kellett bányásznom, amikor a Yaris Crosst megláttam. Mindezt tettem azért, mert az autó első benyomásra nekem a RAV4-re hasonlít. Mintha egy kicsi RAV4 lenne, amely nyomokban – persze számos nyomban – a Yarist is tartalmazza. Vagy fordítva, de ez most mindegy.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

Szóval kicsi? A Yaris Cross -nak 2560 mm -es a tengelytávja, amely az egyetlen méret, amely a Yaris rokonsággal összemérhető. Ezen sokat nem is lehet maszatolni, hiszen a padlólemezük, ahogyan említettem azonos. De!
4180 mm hosszú, 1765 széles és 1560 magas.  Ezek a méretek pedig nemhogy összemérhetőek, hanem éppenséggel nagyobbak, mint a RAV 4 első és második generációjának a méretei. Bizony-bizony 2005 óta ennyit változott a világ. Akkor még ezekkel a dimenziókkal a kompakt kategóriában mozgott egy autó.
Ez a méret pedig olyan, hazánkban roppant sikeres autó méretével egyezik meg, mint a Suzuki Vitara. Utóbbi ugyanis 60mm-el kisebb tengelytávval, 5-tel rövidebb hosszúsággal, 10-zel nagyobb szélességgel rendelkezik. Utóbbit csak azért emelem ki, mert bizony az egészen racionális vételnek számító Vitara hybrid változatát is a napokban mutatták be és ennek a jól felszerelt változata szintén 10 millió forint. Így, amikor a lényegesen komolyabb presztízzsel rendelkező Toyota árcéduláján a full extrás kivitel mellett, mint a tesztautónk is volt, 11 millió forintot látunk, nem is kell annyira megijedni. Természetesen van kevésbé fancy és nem annyira zöld kivitel. A sima 1,5 benzines, manuális váltóval 6,13 millió forintról indul. 7,3-tól pedig hybridet is kapunk.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

De ha már múlt és méretek, akkor még egy múltbéli Toyotát ki kell emelni a Yaris Cross témánál. Ez pedig a méltán nem híres Urban Cruiser. Amely sem az urbánus lelkek autóvásárlási kedvét nem hozta meg, sem azokét, akik cirkálót kerestek. Az viszont biztos, hogy a több, mint 10 évvel ezelőtti modell is a Yaris alapjaira készült, csak akkortájt az egyterű volt a divat és nem a SUV. Az pedig 2009 magasságában egészen előremutató volt, hogy ebben a szegmensben is többféle modellt kínált a márka.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

Összeségében tehát azt kell mondjam, hogy kellőképpen sok mindent pakolt össze múltbéli tapasztalatokból a Toyota. Kiválogatva mindazt, ami sikeresnek bizonyult és nagyon messzire hajítva mindazt, ami nem. Talán így született meg a városi, kis SUV, amely természetesen hybrid hajtású. Belül egyáltalán nem pici, kívül pedig olyan vonalvezetéssel rendelkezik, hogy legény legyen a talpán, aki a mai mainstream mellett annyira bátor, hogy lefitymálja.
Lendületes, szögletes élekben végződő ívekkel rendelkezik, feltűnő, teljesen egyenes síkú kerékjárattal. A Yarishoz képest jelentős, 55 mm -rel emelt hasmagasságot ez utóbbi nagy mértékben kihangsúlyozza, csakúgy, mint a most már szokásossá volt fényezetlen műanyagok használata a karosszéria teljes alsó részén. Szintén emelik az autót vizuálisan a függőlegesen elhelyezett ködfényszórók elől és hátul, amelyek elől egy karakteres mélyedésbe lettek elhelyezve. A LED-es szűk lámpák és a lefelé görbülő méretes hűtőrács miatt egy szigorú, agresszív tekintet néz ránk, mint a cikk elején említett új RAV4 esetében.
A hátsó jobb és baloldali lámpatestek a Yarishoz hasonlóan össze vannak kötve, de itt vízszintes a vonaluk, nincs benne lekerekítés, vagy bármiféle ív. Dinamizmust és erőt sugároz a jármű, egyáltalán nincs benne cukiság faktor, ellentétben a padlólemezt nyújtó modelltől. Lényegesen férfiasabb a megjelenése.
Érdekes ellentmondás ez, hiszen annak idején a RAV4 első generációját jellemzően nők vásárolták, majd a generációk alatt ez a tulajdonság eltűnt belőle. Most a Yaris – Yaris Cross esetében ez a karakter váltás egyetlen generáción belül figyelhető meg.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

Jelentős a méret és a térérzet az első és a hátsó utasoknak kínált helyek között. Elől kifejezetten tágas, nagyautós érzés a Yaris Crossban való utazás. Korábbi tesztünk során hiányoltuk a Yarisból a könyöklőt. Ebben az autóban pont annyival szélesebb a tér, hogy ez a kényelmi kiegészítő is bele tudott férni. Az ülőfelület ugyan elől sem hosszú, de kis jóindulattal azt tudom mondani, hogy éppen elegendő. Az ülés oldaltartása, háttámlája kényelmes. A számos állítási lehetőség segítségével egyszerű megfelelő módon magunkhoz állítani. A kormány fogása és a kezelőszervek elhelyezése a jól megszokott Toyotás. Kicsit túlzsúfolt érzés a többi mostani autóhoz képest a gombok elhelyezése, de ez azoknak, akik nem ülnek minden nap másik autóban, nem fog feltűnni. A műszerfal sok adatot tartalmaz, én továbbra is úgy érzem, hogy túlzsúfolt, kicsit kesze-kusza. De ez is egy olyan pont, amely pár nap használat után tökéletesen megszokható.
Az infotainement kezelése, felépítése rengeteget fejlődött. Jól használható, gyors, logikus. A telefonunkat akár vezeték nélkül is ki tudjuk tükrözni a központi kijelzőre.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

A hátsó utasok lábtere, fejtere és a nekik szánt ülőfelület már lényegesen több korlátot szab. Kicsit olyan, mintha tudatosan gyermekek számára lett volna kialakítva. 160-165 cm testmagasság alatt ugyanis itt sem lesz kifogása senkinek. Sőt, a C-HR -hez képest jóval kevésbé „bunkeres” a hátsó tér, hiszen nagyobb ablakok fértek el a kevésbé csapott karosszériára.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

A csomagtér a kétkerék meghajtásos változatok esetében 397 liter, amely valamivel kevesebb literre és érzésre is, mint a közvetlen versenytársaké. Viszont a sík, alacsony peremű térbe könnyű a bepakolás. A három részben - 40:20:40 - lehajtható hátsó ülések segítségével pedig 1097 literig bővíthető.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

A vezetési élmény határozottan jónak mondható a Yaris Crossban. A futómű keményebb, mint az alacsonyabb változat esetében. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a megemelt karosszéria miatt mindenképpen keményebbé kellett tenni ezt a részletet, hogy ne boruljon fel az autó. Viszont ez pont annyival lett keményebb, hogy még városban továbbra is élvezetesen lehessen használni. De a kanyartarás, feszesség miatt érezhetően jobb lett a kanyarvétel.
A meghajtásról a jól ismert Toyota hybrid rendszer gondoskodik. Ebben az autóban annyi különbséggel, hogy egy háromhengeres 1,5 literes benzinmotor végzi a feladatokat a villanymotor mellett, összesen 116 lóerőt leadva. Észrevehetően kevésbé üvölt ez a motor a nagyobb Toyotában/Lexusokban használt négyhengeresekhez képest. Persze nagy gyorsítások esetében a bolygóműves és egyébként roppant hatékony technológia elkerülhetetlen mértékben felüvölt, de itt a három henger kicsit másik frekvencián teszi mindezt.
Természetesen semmi dolgunk nincsen a vezérléssel kapcsolatban. A motor és a villanymotor ki-be kapcsol, annak megfelelően, hogy milyen a vezetési körülmény. Az eredmény egy rendkívül alacsony fogyasztás. Városban 4,6-4,7 literrel, autópályán pedig 5 literes fogyasztással tudtunk közlekedni.

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,


Tesztautónkban ugyan nem volt, de létezik négykerék meghajtásos változat is a Yaris Cross-ból, amely ebben a kategóriában egészen ritka. Ennek egyébként a különlegessége, hogy nem a motor, hanem egy a hátsó tengelyhez szerelt kis villanymotor végzi a plusz kerék meghajtást, amikor szükséges.

A Yaris Cross tehát a kis méretosztályban, azaz a B szegmensben, de nagy reményekkel indul, hiszen egy komoly presztízzsel rendelkező márka szemezgetett ki szinte minden jót az elmúlt több tíz év autógyártási tapasztalataiból, hogy megalkossa ezt a modellt. Azt pedig már első próba után bizonyította, hogy a kicsi tud nagy lenni térérzetben, praktikumban és vezetési élményben is.

 

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - toyota yaris cross, yaris cross, yaris cross hybrid, yaris cross teszt,

  • toyota yaris cross yaris cross yaris cross hybrid yaris cross teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért
    • Keresd a nőt!
    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz
    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?
    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?
    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni
    Újjászületés – Honda XL750 Transalp

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia