Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva
  • BODY & SPORT
    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek
  • ÉLETÉRZÉS
    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family
  • STYLE-BUSINESS
    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Autó & Motor
 - A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

Autó & Motor - Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Autó & Motor
 - Férfiszempont: A jó szex

Férfiszempont: A jó szex

Autó & Motor - Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Autó & Motor
 - Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Autó & Motor - Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Autó & Motor
 - Férfiszempont: Elmúlik

Férfiszempont: Elmúlik

Hight tech - A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

Hight tech
 - Így NE telefonálj

Így NE telefonálj

Autó & Motor - Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

  • 2020. november 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak márkák, amelyek egybeforrnak a termékkel, úgymond köznevesülnek. Függetlenül attól, hogy a mai napon ki az adott termék gyártója, a termék nevét az első gyártó viszi tovább. Gondoljunk csak a Frigidaire-re, a Rotring tollra vagy éppen a celluxra, de mondhatnám éppen a kukásautót is, amely a KUKA nevű cég által gyártott szemétszállító autóról kapta a nevét. Pontosan ilyen a Jeep márkanév is. Ugyanis az első és méltán híres dzsipet, a II. világháború katonai terepjáróját a Willys-t, a Jeep gyártotta.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Jeep Wrangler, amely 1986 óta van a piacon, ennek a hagyományait folytatja. Ez a gondolat pedig nem csak szavakban, hanem formavilágban, megjelenésben és számos pontján megmutatkozik a negyedig generációs Wrangleren. A Rubicon önmagában egy kuriózum, semmiféle más autóhoz nem hasonlítható. Egy valódi legenda, amely felépítésében, különleges képességei révén valóban versenytárs nélküli. Nem található még csak hasonló képeségekkel bíró jármű sem a piacon.
Az utóbbi kijelentés rendkívül súlyos, így a következőkben igyekszem bebizonyítani, hogy helytálló az állításom.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wranglert több különböző felszereltség közül választhatjuk, de ebből talán a legizgalmasabb a kifejezetten terepes képeségekre kihegyezett Rubicon. Persze rengeteg, jobbnál jobb terepjáró kapható a piacon és biztos vagyok benne, hogy számos/ vagy éppen számtalan olvasó vágná rá egyből, hogy például a Mercedes G osztály, vagy éppen egy komolyan felszerelt pickup simán hozza azokat a képességeket, amit a Wrangler. A válasz szerintem, hogy igen is meg nem is. Utóbbiak elsősorban nem személyautók, hanem tehergépkocsik, így komfortjukban bár nagyon közel járnak hozzá, de mégsem hasonlíthatóak össze egy ilyen típusú járművel. Nem beszélve a csomagtartó adta korlátok, vagy éppen különbözőségük miatt sem.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Való igaz, hogy a Mercedes G osztály luxusban sokkal többet ad, mint a Wrangler, de pont a komfort miatt adták fel az alvázas felépítményt a németek. Ez pedig a terepjárók, illetve ezen esetben a Jeep-pel szemben komoly hátrányt jelent. Ez a különbség pedig nem az egyetlen.
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wrangler ahogy beülünk, amint vezetjük, érezzük, hogy arra készült, hogy ne legyen egy fikarcnyi félelem sem bennünk, ha az aszfaltcsík vége tér. Sőt nem csak az aszfaltcsík utáni méterek esetén, hanem bármilyen terepviszony mellett azt tegye, ami a dolga. Elvigyen minket a célunkig. El-ké-pesz-tő, hogy mit tud ez a kocsi. Bár pár nap már eltelt azóta, hogy vissza kellett adnom a Fiat importőrnek a járgányt, de még most sem térek magamhoz. Nem tudtunk vele olyan akadályt találni, ahová nem ment volna fel, ahol elakadás közelében lett volna egyáltalán.
Egy okos kis műszer segítségével, amely a középkonzolon elhelyezett infotainement rendszer egyik menü pontjában található, nyomon követhető, hogy a dőlésszöge a karosszériának milyen mértékben közelíti meg a veszélyes/felborulás közeli határpontot. El kell, hogy mondjam, hogy 60-65%-nál közelebb nem sikerült megközelíteni ezt a jelölést. Egyszerűen nem találtunk és ha találtunk volna sem mertünk volna ennyire extrém terepre menni.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

És ha már említettem a középkonzol felső részén elhelyezett 7” -es kijelzőt, akkor érdemes kihangsúlyozni a környékén még pár fontos elemet. De mielőtt ezt tenném, ki kell, hogy emeljem, hogy szinte minden a mai korban megszokott vezetéstámogató és komfort kütyüvel, hárombetűs rövidítések mögé bújtatott kiegészítővel rendelkezik a Wrangler, ami egy hagyományos autóban található. Adaptív tempomat, Apple Carplay, holttérfigyelő, kamerák stb.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wranglerben megtaláljuk a felező váltót, a kikapcsolható első és hátsó differenciálzárat, valamint a Sway Bar gomb benyomására kiiktatható stabilizátor rudat, amely hatására a kerekek még nagyobb utat képesek megtenni, így biztosítva azt, hogy szinte minden körülmények között leérjenek és tapadni tudjanak. Döbbenetes, hogy milyen útviszonyokat képes leküzdeni az autó úgy, hogy közben tökéletesen biztonságban vagyunk.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A másik, szintén utánozhatatlan képessége a Wranglernek, a variálhatóság. Feltételezhetnénk, hogy a Lego gyárral közösen alkották meg az autót, ugyanis az játszi könnyedséggel szinte teljesen lebontható. A tető különböző elemei, az ajtók, a csomagtér szinte teljes fedése, sőt még a szélvédő is leszerelhető a kocsiról, ugyanis ezek az elemek egy vázszerkezetre vannak rögzítve. Így, ha az idő és a kedvünk engedi, kihasználva az alvázas felépítés előnyét egy teljesen nyitott autóval is közlekedhetünk. A szereléshez igényes szerszámkészletet kapunk, amely a pótkerék mellett kapott helyet, illetve külön rekeszek vannak kialakítva a leszereléskor felszabaduló csavaroknak is.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Ami marad, az a hagyományokat őrző hűtőmaszk és a mögötte duruzsoló kétliteres turbómotor, a vízhatlan műszerfal és a kényelmesnek mondható bőrülések. Élmény magasfokon.
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A motorral kapcsolatban komoly csalódásom volt pozitív értelemben. Ha pár évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy egy ilyen méretű terepjárót kétliteres motor hajt, minimum körberöhögöm és közben ujjal mutogatok rá. Valahogyan a fejemben az volt kódolva, hogy minimum egy 5,7 literes HEMI motor legyen benne. Így volt bennem némi aggodalom, hogy mit fog tudni a kétliteres turbó. Hát jelentem mindent tud, amit kell. A nyomaték alapban 400Nm, ami a felező miatt szinte dupla is tud lenni. Emellett van benne 272 lóerő, ami szintén elégséges. A fogyasztási adatok nagyon változóan alakultak, függően attól, hogy hol és milyen viszonyok között autóztunk. Autópályán 9 litert fogyasztott, városban 12,5 körül volt a fogyasztás a sok araszolás miatt, terepen pedig sokat fogyasztott. A teljes teszt alatti átlagunk picivel megállt 14 liter alatt.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A fenti számok ugyan elsőre soknak tűnnek, de azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem azok. Egyrészről az autó nem könnyű, 1863 kg, továbbá tervezésekor nem a légellenállási alaktényező kedvezőbbé tétele volt a fő szempont. További körülmények, amelyek az ECO fogyasztás ellen vannak az összkerék és az automata váltó. Ez utóbbi egyébként kiválóan végzi a dolgát. 
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Egyszóval a Wrangler Rubicon egy ízig-vérig terepjáró, egy élményautó, egy mutatós fenevad, egy álomautó és egy csodálatos korszak utolsó Mohikánja. Ahol az autó vasból volt, erőt és tesztoszteront sugárzott. Ahol érték az, hogy tényleg a szabadba, az érintetlen természetbe tudjon minket elvinni és onnan biztonsággal haza is szállítson. Mindezt egy modern köntösbe csomagolva kapjuk, nem feledve az ősöket, a Willyst. Ez utóbbira szép animációban emlékezik meg a Jeep, amikor bekapcsoláskor az eredeti Willys metamorfózison megy keresztül és átalakul Wrangler-ré.  Hasonló élményt adott, mint a már nem forgalmazott Suzuki Jimny, csak nagyban. Minden szempontból.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor - MOBILITY - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

  • jeep wrangler benzines teszt jeep rubicon jeep rubikon teszt jeep teszt jeep wrangler jeep wrangler teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretem, ha egy férfi... - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretem, ha egy férfi...
    • Keresd a nőt!
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Vágyak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Vágyak
    • Keresd a nőt!
    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    A mentálisan erős emberek közös jellemzői
    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX
    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete

    További cikkek

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Legolvasottabb írások

    Szeretem, ha egy férfi...

    Szeretem, ha egy férfi...

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    Férfiszempont: Vágyak

    Férfiszempont: Vágyak

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle

    MOBILITY

    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva

    BODY & SPORT

    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek

    ÉLETÉRZÉS

    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family

    STYLE-BUSINESS

    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Gentlemen
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
      • PartyStyle
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
      • High tech
      • Palackba zárva
    • BODY & SPORT
      • Fitten, frissen
      • Minden ami sport
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Cool-Túra
      • Mindent a szemnek
    • ÉLETÉRZÉS
      • Csipetnyi NŐ
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Érdekességek
      • Utazás
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Style Family
    • STYLE-BUSINESS
      • Ingatlanhírek
      • Sikertippek