Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső...

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

  • 2025. június 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sok mindent kifejez a cím, és azt hiszem, legalább annyira személyes vonatkozású, mint amennyire a főszerepben lévő két, tökéletes paripa adta helyzet. Azt érzem, hogy az elmúlt nagyjából 5,5 éves autós szakmai pályafutásom csúcsára kerültem ezzel a felkéréssel, hogy összehasonlíthatom a kifutó Continental GT-t az újjal. A hibátlant a tökéletessel. A csodálatost a gyönyörűvel. Mindent lehet, főleg, ha nem is az a cél, hogy győztest hirdessünk, hanem a jogos örököst mutassuk be egy különleges korszak után.


Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Amikor legendás modellek szóba kerülnek, egy komoly hagyományokkal rendelkező márkánál, akkor muszáj érinteni a történelmet. A Bentley-t méltán lehet a brit korona egyik gyémántjának nevezni, függetlenül attól, hogy a VW-konszern birtokolja. De hogyan is fest ennek a szuperprémiumnak a története? Miként indult, hogyan fejlődött, és a XXI. századra hogyan volt képes további hatalmas erőt meríteni a változásokból, amelyek a márkát érintették, és miként találta meg saját identitását?

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Alapítás és korai sikerek (1919–1931)
A Bentley története 1919-ben kezdődött Londonban, W.O. Bentley alapításával. A célja egyszerű, de nagyravágyó volt: olyan sportautót építeni, ami gyors és tartós. Az első modellek hamar versenypályán találták magukat, és a Bentley nevet legendává tette a Le Mans-i 24 órás versenyen aratott sikersorozat: 1924 és 1930 között ötször nyertek.

Rolls-Royce-korszak (1931–1998)
A gazdasági világválság azonban megtörte a független Bentley lendületét, és a márkát 1931-ben felvásárolta a Rolls-Royce. Innentől kezdve a Bentley modellek gyakran a Rolls-Royce „sportosabb testvérei” lettek, ám karakterük egyre inkább elmosódott. A márka presztízse megmaradt, de az egyediség halványult.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

A Volkswagen-éra és az újjászületés (1998–napjainkig)
A 20. század végén a Bentley ismét sorsfordulóhoz ért. 1998-ban a Volkswagen-csoport megvásárolta a márkát. A német tőke és technológia viszont nem elnyomta, hanem feltámasztotta a brit autógyártót.

A Continental GT talán a legfontosabb mérföldkő az új Bentley-korszak életében. 2003-as megjelenésével egy teljesen új korszakot nyitott, mint az első, VW égisze alatt megtervezett modell, amely egy különlegességet, a legendássá vált W12 motort rejtette a motorháztető alatt. Egy különleges korszakot teremtett ez a meghajtás, amely 21 éve alatt igazi ikonná vált. Bentley-rajongónak, tulajdonosnak lenni mindig is olyan volt, mint jó viszonyban lenni az angol királyi családdal: ritka, puha tapintású és általában aranyozott. Ezt az aranyfüstöt adta a W12, függetlenül attól, hogy azt mondanám, hogy a Bentley sokkal inkább V8-márka. A legendás 6,75 literes L-series V8 1959-től 2020-ig szolgált – több mint 60 évig. A Bentley, amely egyszerre adja az elegancia varázsát és a sportos életérzést kezdetektől fogva. Egy igazi hibrid ebből a szempontból, amelynek minden egyes pontjában ezen két világ legjobbja jelenik meg.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Amikor W12-ről beszélünk, akkor érdemes néhány szót ejteni arról, hogy mit is jelent ez a bizonyos W, és miért nem véletlen, hogy sima V helyett ezt a karaktert használom. A W12 ugyanis nem egy hagyományos V-blokk. A „dupla V” azt jelenti, hogy a hengerek egymás felett helyezkednek el, mintha két V6-os motort tettünk volna egymásra. Ezzel rövidebb, kompaktabb lesz a motor, és egy mélyebb, tompább dörmögő hangja van az erőforrásnak. Meseszerű, csodálatos morgás, ami valóban elvarázsol mindenkit. Mindeközben persze a teljesítmény hatalmas: 650 lóerős teljesítményt és 3,5 másodperces gyorsulásra volt képes. Az utolsó W12 Speed Edition 659 lóerővel, 900 Nm nyomatékkal rendelkezett. De aki Bentley-t vezet, tudja, hogy ezzel az autóval sosem kell gyorsulni, ez csak egy lehetőség, ami benne rejlik. Tisztelik akkor is, ha nem üvölt fel.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Mielőtt az újdonság meghajtási láncára terelődne a szó, érdemes kiemelni azokat a megjelenésbeli és egyéb technikai különbségeket, amelyekkel az új modellben találkozhatunk. Az új Continental GT az első Bentley, amely az 1959-es S2 modell óta egyetlen fényszóróval rendelkezik, ami modern, letisztult megjelenést kölcsönöz az autónak. Új hűtőrácsot kapott, és a hátsó lámpákat is módosították, amelyek friss, mégis időtálló megjelenést adnak.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Az új modellben a Bentley etikus forrásból származó bőröket, mert a valódi luxus ma már nem csak puha, hanem lelkiismeretes is és felelősségteljesen betakarított faanyagokat használ, ezzel is hangsúlyozva a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. A belső tér és hangulat kialakítása elképesztő szabadságfokot ad a megrendelőjének. Az alapszíneken túl további 80 külső szín, számos színű bőrkárpit és 5-6 különböző betét közül választhatunk a technikai stílustól a zongoralakkon át a különböző hatású valódi

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -
faberakásig.

Természetesen az infotainment-rendszer is tovább lett fejlesztve: nagyobb érintőképernyővel, gyorsabb és intuitívabb kezelőfelülettel, valamint továbbfejlesztett navigációs funkciókkal rendelkezik. Ezt egészíti ki a vezeték nélküli mobiltelefon-tükrözési funkció.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Az egyedi, a felhasználó által választott színű és mintázatú, tűzött ülések ventilált masszázsfunkcióval rendelkeznek, testre szabható hangulatvilágítás és zajcsökkentő technológia biztosítják az utazás kényelmét. Mondanom sem kell, hogy a létező összes vezetéstámogató rendszer egészíti ki mindezt. A futómű és a vezetési élmény olyan magas szintű luxusérzést nyújt, hogy még a budapesti utakról sem tudjuk meg ebből az autóból, hogy rossz minőségűek (lehet, nem is azok, csak eddig nem jó autóból vontam le a következtetést).

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Az új Bentley-vel egy olyan pillanathoz értünk, ahol a múlt és a jövő egymásnak biccent – és az egyik végleg leáll, míg a másik töltőre kerül.

A W12 királyi nyugalommal vágott ketté autópályákat, és úgy gyorsított, mintha a Newton-féle gravitáció csupán ajánlás volna. Egy gép, amely nemcsak meghajtott, hanem jellemet formált – és a márkát egy magasabb, kézzel varrott síkra emelte. Ezt sosem szabad elfelejteni, tiszteletet ébreszt, és ha tehetném, és lehetne, javasolnám a Duke of Crewe* címet a számára. *A Bentley gyártása 1946 óta Crewe-ban zajlik.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Most azonban, 2024-ben végleg leáll a Crewe-i W12 gyártósora. De nem gyászolunk. Ünneplünk – mert az utód méltóbb, mint azt sokan gondolnák.

Igen, elektromos. Igen, hibrid. És igen – még mindig Bentley. Az új 4.0 literes V8 PHEV hajtáslánc nemcsak papíron múlja felül a W12-t, hanem érzésre is. A rendszer összteljesítménye 782 lóerő, és ehhez 1000 Nm nyomaték társul. Az elektromotorral kiegészülve pedig olyan nyomatékot tol a hátsó kerekekre, amitől még a W12 is elismerően mormogna, ha még beindulhatna.

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

De miben jobb?

  • Csendes városi elegancia: Az elektromos hajtás lehetővé teszi, hogy hangtalanul gurulj ki a garázsból – anélkül, hogy a szomszédok azt hinnék, bombázás indul. Az eleganciának ez egészen biztosan egy új, teljesen más, elegánsabb megközelítése.
  • Instant nyomaték: A villanymotor nyomatékát nem kell megvárni – ott van, amikor csak rálépsz. A gyorsulás azonnali és drámai, de kulturált.
  • Fenntartható méltóság: Mert a jövő Bentley-vásárlója már nemcsak gyors és gazdag – hanem tudatos is. A PHEV-rendszer CO₂-kibocsátása jelentősen csökken, de az élményből semmi sem vész el – csak új formát ölt.
  • Jobb súlyelosztás, agilisebb vezetés: A modern platform és a villanyos hátsó tengely egy dinamikusabb, sportosabb Bentley-t hoz – anélkül, hogy elveszne a „Bentley-érzet”.
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

Fontos kimondani: a W12 nem a Bentley történelmi motorja. Az egy különleges fejezet volt – de a fő történetszál mindig is a V8 volt.

Az új PHEV nem a vég, messze nem az, csak másmilyen luxus. Az új Bentley V8 PHEV nem kér bocsánatot. Nem is kell neki. Ez nem egy visszalépés, nem kompromisszum. Ez egy új formája a hatalomnak: elegánsabb, okosabb és kifinomultabb – miközben továbbra is 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A W12 volt a monarchia Bentley-je. A V8 PHEV pedig a modern uralkodó, aki nem kiabál – csak suhan. Felfelé. Mert a csúcs az övé volt. És az is marad!

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor - MOBILITY -

  • 2025 Bentley Continental GT PHEV teszt Bentley Continental GT W12 vs. V8 PHEV teszt Bentley Continental GT 2025 teszt Bentley Continental GT teszt Bentley Continental GT W12 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    • Keresd a nőt!
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját
    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője
    Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia