Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - A luxus (elektromos)szekrény - Q7 S line 60 TFSIe quattro tiptronic

A luxus (elektromos)szekrény - Q7 S line 60 TFSIe quattro tiptronic

Autó & Motor
Interjúk - Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

Interjúk
Autó & Motor - A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Csipetnyi nő
Interjúk - Felemelkedés – Interjú Nagy Norberttel, a KIA Magyarország ügyvezető elnökével

Felemelkedés – Interjú Nagy Norberttel, a KIA Magyarország ügyvezető elnökével

Interjúk
Autó & Motor - Életszerűre hangolva – Volvo XC60 T6 Recharge plug-in hybrid

Életszerűre hangolva – Volvo XC60 T6 Recharge plug-in hybrid

Autó & Motor
Mindent egymásért - Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Mindent egymásért
Én - Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Én
Mindent a testnek - 3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

Mindent a testnek
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic

  • 2021. március 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2018 óta van velünk az Audi ezen generációja, amely annyit növekedett méretben és annyit változott formai szempontból is, hogy laikus számára megkülönböztethetetlen lett a márka zászlóshajójától, az Audi A8-tól. Nem is feltétlenül rossz hír ez azok számára, akik ezt a modellt választják. A limuzin változatot teszteltük, egy különleges kivitelben, a plug-in hybrid erőforrással.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Őszintén szólva amióta létezik a zöld rendszám fogalma, van valami rossz érzésem, ha egy luxusautón ilyet látok. Erkölcsi kérdésekbe ritkán megyünk bele, amikor autós tesztet írunk, de az Audi A6 a 4,94 méter hosszával és 2 tonnát is meghaladó tömegével első pillantásra nem tűnik a föld megmentéséért született járműnek, amely inkább beszívja a CO2-t, minthogy kibocsájtja azt. Ezt a sztereotípiámat is le kellett bontania ennek a csodálatos autónak a tesztelés alatti héten. Utóbbi pedig érthető módon nagyobb kihívás volt, mint arról meggyőzni, hogy ennek a méretkategóriának az egyik legjobb autójában ülök.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Hiánypótló típus az A6 plug-in hybrid, ugyanis a német versenytársak, a Mercedes E osztály és a BMW 5-ös már régebben megjelent ezzel a kivitellel. Az Audi rögtön három különböző teljesítményű változattal jelent meg, amelyből a középső és egyáltalán nem szerény értékekkel rendelkező változatot teszteltük. Ez számokban úgy nézett ki, hogy 367 lóerő és 500Nm nyomaték.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Ennek a teljesítménynek a révén pedig 5,6 másodperces sprintre képes a hatalmas jószág. A plug-in hybridek esetében azért mindig kicsit csínján kell bánni ezekkel a hatalmas értékekkel. Elsősorban azért, mert gyakorlatban nem képes ezt a teljesítményt végtelen ideig leadni, ugyanis a kétliteres 250 lóerős benzines és a 14,1kW-os lítium akkumulátorról táplálkozó villanymotor együttes teljesítménye ez az adat.
Természetesen a rendszer nagyon okosan van felépítve és menet közben automatikusan képes váltani az egyes erőforrások között. Tölti újra az akkumulátort és vált hol az egyik, hol a másik motor között, csendben, észrevétlenül. Technikai szempontból zseniálisan meg van oldva, ahogyan azt egy Auditól el is várhatjuk.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

A zöld rendszámot egyébként azért kapta a jármű, mivel jogszabály szerint mindazon autók jogosultak rá, amelyek tisztán elektromosan képesek legalább 25km távolság megtételére. Az Audi A6 egyébként ezt a szintet könnyedén meg tudja ugrani. 45-50 kilométert a teszt alatt simán lehetett vele menni és még autópályán, 130-as tempó esetén sem kapcsolt be a benzinmotor.
Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

A fogyasztás nagyon változó mértékben alakult az autóval, hiszen attól függött, hogy milyen mértékben volt feltöltve az aksi és mennyit autóztunk vele megállás nélkül. Ez a körülmény azért különösen fontos, mert egy ilyen, közel 30 millió forintos és a meghajtása miatt sok millió forinttal drágább autó megvásárlásakor nagyon fontos végig gondolni, hogy mire is fogja használni az adott felsővezető, bocsánat igazgató úr a gépjárművet. Ha nagy rendszerességgel hosszabb utakra is kénytelen menni és nemcsak a legrosszabb esetben Buda környéki agglomerációból szeretné elérni az irodát, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy teljesen felesleges pénzkiadás ezt választani. Abban az esetben viszont, ha az egyszeri futás jellemzően nem haladja meg a 40-50 kilométert és nem derogál folyton a töltőkábelt ki be dugdosni napi szinten, akkor ez a megoldás egy főnyeremény.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Lehet cinikusnak hangzott az előző gondolat, de egyáltalán nem annak szántam. A plug-in hybrid közlekedés ugyanis legalább annyira hitvallás, életérzés is. Akkor éri meg, akkor vagyunk tényleg zöldek és felelősek, ha nemcsak a képesség van meg, hanem a szándék is. Abban az esetben ugyanis pont sz@t sem ér a rendszer, ha nincs tele az aksi. 250 lóerős benzines pedig önmagában nem csinál csodákat ezzel a nagy vassal, ráadásul 9-10 liter alatti fogyasztást el sem lehet vele érni. Tehát csak a zöld rendszám marad, ami nem gondolom, hogy érne bármit is, ha nincs mögötte semmi.
Ha viszont az előző okfejtés merő rosszindulat, és az igazgató urat nem ilyen fából faragták, akkor dupla öröme lesz az Audiban. Egyrészt nem szennyezi a lokális környezetét, másrész olyan teljesítményeket tud megélni, amit kevés más autóban. Éjszaka egyébként hibátlanul fel lehet tölteni az Audit, az otthoni konnektor segítségével is, nagyjából 7 óra alatt. Ha ugyanez a céges parkolóban is megoldható, akkor egy, maximum két liter benzinnel kell számolni, ha a lakás és a munkahely között nincsen 50 kilométernél nagyobb távolság. Ebben az esetben pedig egy jó beruházás az Audi, és nem csak öko.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Külső jegyeiben egyébként szinte semmiben nem tér el a hagyományos meghajtású társaitól a plug-in verzió. Természetesen két tanksapkája van, de nem is értem, hogy miért nem lehetett olyan szépen megoldani a töltő csatlakozást, mint konszernen belül a Skoda Superb, vagy a Passat esetében, de ez a kötözködést csak azért írtam le, mert minden más szempontból az Audi A6 nagyon prémium.
Visszatérve a különbségekre, az egyetlen pont, ahol kompromisszumot kell kötni, az a csomagtartó. Itt van elhelyezve ugyanis a már sokat emlegetett akkumulátor csomag. A megmaradó hely pedig az autó méretéhez képest pinduri. Összesen 360 liter és természetesen a lépcsős karosszéria miatt korlátolt a pakolhatósága is, szűk és mély.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Ezzel nagyjából elmondtam a szinte az összes hibáját az Audinak. A többi részlet, kidolgozás, anyaghasználat tökéletes. Nagyon szép, elegáns és tiszteletet parancsoló. A vezető körül elhelyezett monitorok gyakorlatilag végtelenségig konfigurálhatóak, az utolsó apró részlet az autóról, haladásról, környezetről megtekinthető rajtuk. Én kevésbé szeretem a tisztán érintőképernyős felületeket és a fizikális gombok, tekerők, szinte teljes hiányát, de az A6 esetében ezt sem lehet így kijelenteni. Van egy pár funkció, amihez tartozik fizikai gomb, másrészt olyan futurisztikus és komoly belső tere van így a három monitorral körbe ölelt vezetőnek, hogy meglepő lenne, ha ez ellen valaki kifogást emel.
Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

Az Audi 6 PHEV és önmagában ez a típus minden részletében megérdemelne egy külön cikket. Futómű, teljesítmény, összkerék hajtás, választható extrák, hagyomány és presztízs. Az Audi A6 ugyanis egy fogalom, amely generációk óta képvisel egy magas színvonalat. Az új meghajtással sok EU norma teljesült, hiánypótló és különleges is egyben. De ez nem jelenti azt, hogy mindig és mindenkinek való, mint általában a plug-in hajtás, amely esetében az Audi megint mértékadót alkotott.

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A6 55 TSFI teszt, Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt, Audi A6 teszt, Audi plug-in hybrid teszt,

  • Audi A6 55 TSFI teszt Audi A6 55TSFI e quatro S tronic teszt Audi A6 teszt Audi plug-in hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ne ragaszkodj a nem megfelelő ember szerelméhez! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne ragaszkodj a nem megfelelő ember szerelméhez!
    • Keresd a nőt!
    Ne rekedj meg energiarabló kapcsolatokban! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne rekedj meg energiarabló kapcsolatokban!
    • Keresd a nőt!
    9 dolog, amitől jó lesz egy vezető - Stylenews, divat, életmód, stílus
    9 dolog, amitől jó lesz egy vezető
    • Stylenews
    Felesleges egy nárcisztikus szeretetéért küzdened
    Új anyagot találtak az Alzheimer-kór kezelésére
    Önsegítő módszerek a depresszió ellen
    Az erős nők nem veszélyesek, csak tisztában vannak az értékeikkel
    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid
    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV
    A legelegánsabb – VW Arteon TDI DSG

    További cikkek

    Okosszekrény szolgáltatás

    Okosszekrény szolgáltatás

    Kiválóan vizsgázott a Continental a vezető autóklubok 2021-es nyári gumiabroncs tesztjén

    Kiválóan vizsgázott a Continental a vezető autóklubok 2021-es nyári gumiabroncs tesztjén

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Legolvasottabb írások

    Ne ragaszkodj a nem megfelelő ember szerelméhez!

    Ne ragaszkodj a nem megfelelő ember szerelméhez!

    Ne rekedj meg energiarabló kapcsolatokban!

    Ne rekedj meg energiarabló kapcsolatokban!

    9 dolog, amitől jó lesz egy vezető

    9 dolog, amitől jó lesz egy vezető

    Felesleges egy nárcisztikus szeretetéért küzdened

    Felesleges egy nárcisztikus szeretetéért küzdened

    Új anyagot találtak az Alzheimer-kór kezelésére

    Új anyagot találtak az Alzheimer-kór kezelésére

    Önsegítő módszerek a depresszió ellen

    Önsegítő módszerek a depresszió ellen

    Az erős nők nem veszélyesek, csak tisztában vannak az értékeikkel

    Az erős nők nem veszélyesek, csak tisztában vannak az értékeikkel

    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid

    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia