Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60...

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

  • 2022. december 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.


Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

Méretét tekintve teljesen beleillik a mostani elektromos középkategóriás autópiac kínálatába, hiszen 4210mm hosszával, 1780mm szélességével és 1500mm magasságával teljesen összemérhető például a VW ID.3-mal vagy éppen a vele teljesen azonos Cupra Bornnal. A tengelytáv, ahogyan az elektromosra fejlesztett modellektől megszokhattuk, rendkívül nagy az autó hosszához képest, hiszen 2685mm. Mégis a Megane rendkívül feltűnőre sikerült karosszéria. Félve mondom, hogy nekem tetszik, amióta ugyanezt mondtam a BMW iX-re is, amit aztán annyian kritizáltak, hogy kétségbe estem a saját ízlésemmel kapcsolatban. Az viszont biztos, hogy a 20” -os kerekek bődületesen nagyok és feltűnővé teszik az autót. Talán pont ezért, vagy az erősen csapott hátsó rész miatt, az arányok is másnak tűnnek ezen az autón, mint a német versenytársén. De azt is el tudom képzelni, hogy a kétszínű fényezés miatt csapják be az ember szemét az arányok. Akárhogyan is van, egy rendkívül mutatós külsőt készítettek a francia tervezők.
Az autó orra már-már fellengzősnek mondható az arany színű betétek és a holdról is jól látható középre elhelyezett új Renault logó miatt. A LED-es fényszórók pompázatosan néznek ki, külön fényjátékot adnak az autó kinyitásakor. Robosztus, természetesen teljesen burkolt a frontrész, valós légterelőkkel a lökhárító két oldalsó részén, amelyek a fékeket hivatottak hűteni.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

Oldalról, az említett elemeken kívül, kiemelendő az ajtó síkjába süllyedő első kilincsek és a rejtett hátsóajtó kilincsek. Mind a kettő jól néz ki és funkciójuk is van a légellenállás leküzdésében.
A hátsó részen a vékony LED-es fényszórók mutatósak, vékony világító csíkkal a mai divatnak megfelelően össze vannak kötve. A csomagteret pedig egy apró pici gomb segítségével nyithatjuk, amely a Renault logó és a Megane felirat alatt található. Hátulra is jutott az F1-es, aranyszínű lökhárító betétekből, amelyet érdekes módon nem éreztem csicsának, inkább emeli az autó megjelenését. Bevállalós kiegészítő, de nem ment a stílusával rossz irányba.
A csapott tetővonal hátránya már kívülről is észrevehető hátulról, hiszen a hátsó szélvédő innen is észrevehetően kis méretű.
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A belső tér roppant jó minőségű és jó hangulatú. Ez a pont, ami többek között már a Zoé esetében is elvarázsolt, ugyanis más márkák valami furcsa oknál fogva azt képzelik, hogy az elektromos autóvásárlók nem igénylik a minőséget. A Renault volt az első a Zoéval, aki ezt a szerintem téves prekoncepciót félretette és hasonló minőségű belteret alkotott, mint a hagyományos autók esetében. Lehet ezt nem kellene kiemelni ennyire, ha nem lenne felháborító módon gagyi minőség és anyaghasználat néhány esetben, még magasabb szintre pozícionált márkák esetében is. A Megane E-tech esetében erről szerencsére szó sincsen. Kényelmes, rendkívül széles spektrumban állítható ülések, minőségi kialakítással és puha anyagokkal találkozhatunk mindenhol. Egyedül a lábunk övvonala alatt találunk keményebb műanyagokat. A kormány is jó fogású, rengeteg a pakoló hely és kiváló a komfortszint. A kormány mögött egy 12” -os digitális műszerfalat láthatunk, amelynél számos grafika között választhatunk a megjelenítésben. A központi infotainement kijelző egy állított 12,3” -es TFT képernyő. A rajta futó szoftver nemcsak szép megjelenítésű, de még könnyen is kezelhető. Alapban a google maps-et használja a rendszer, de lehetőségünk van a telefon kitükrözésre is. Én ez utóbbit jobban preferálom. Jól működött ez a lehetőség is a teszthét alatt, nem tapasztaltam lefagyást, lassulást.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A beltér méretét növeli, hogy a váltókapcsoló felkerült a kormány mellé, mint egy jobboldali bajuszkapcsoló. Az ötlet jó, hiszen így óriási teret nyert vele a gyártó. A megvalósítás sajnos nem lett tökéletes, mert így a kormány mögött jobb oldalon összesen 3+1 kapcsoló/fül található. Az imént említett váltón kívül, itt van az ablaktörlő kapcsolója, a rádió vezérlője, továbbá a rekuperációt vezérlő egyik fül. Kicsit nagy így a kavarodási lehetőség, olyannyira, hogy még pár nap használat után is előfordult, hogy néha letöröltem az ablakot, ahelyett, hogy R-be tegyem a váltót. Nyilván ez hosszútávon megszokható, de például a Mercedes egyszerűbb, élhetőbb módon, de legalábbis egy karral kevesebbel képes megoldani ugyanezeket a funkciókat.
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A visszapillantó tükör szintén digitális, ugyanis az alap tükör funkció átkapcsolható digitális képernyőre. Ez utóbbi hasznos funkció, mert ahogyan korábban említettem, a hátrafelé kilátás nem egyszerű sem az ablak, sem a viszonylag széles C oszlop miatt. 
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A hátsó helykínálat is kiváló a Megane elektromos változatában, csakúgy, mint a csomagtér, amely alaphelyzetben 440 liter, lehajtott ülésekkel pedig 1332 literig bővíthető. Jó megoldás, hogy a csomagtérnek két szintje van, az alsóba elférnek a töltőkábelek, így az nem zavaró a napi használat során.    

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,
    

 A legmagasabb felszereltségű Megane tesztautó az erősebb motorral és nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkező változat volt. Mondhatnám, hogy a csúcsmodell a választékból. Ennek teljesítménye 218 lóerő, amely 7,4 másodperc alatt képes az autót 100-ra gyorsítani. Elektromosok között ez nem számít gyorsnak, de a hagyományosokhoz képest mindenképpen igen. Egyébiránt ez a képessége is pariban van a Volkswagen csoport elektromos modelljének erősebbik változatával. A villanymotort egy 60kW teljesítményű akkupack táplálja. WLTP szerint 450 kilométer a hatótávolság, amelyet laborkörülmények mellett elképzelhetőnek tartok, de átlagos és vegyes használat mellett nem. Az autó városban 14-15kW-ot fogyasztott nálunk, autópályán 130-as tempó esetében 25-26kW-ot, 110-nél 21-et. Vegyes használat mellett 19-20 közötti átlagot hozott, így azt mondanám, hogy 300 kilométert mindig várhatunk tőle. Tisztán városi használat esetén 400 km fölé is juthatunk. És persze nyáron akár meg lehet 450 km is, ha folyamatosan vigyázunk és odafigyelünk.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A Renault képes a 130kW-os villámtöltésre is, amivel kicsit több, mint egy óra alatt teljesen feltölthető. Ami viszont igazán szerethető és a hétköznapi átlagos töltést segíti, hogy invertere lehetővé teszi, hogy a hagyományos 22kW-os töltőpontoknál is maximálisan fel tudja venni a töltést. Így itt is 3 óra alatt feltölthető. Természetesen otthon is próbálkozhatunk, wallbox segítségével 17 óránál is több idő kell, sima 220V-tal pedig 30 órát is meghaladó idő. Persze utóbbi kettő esetében nem az az életszerű, hogy 0%-ról kezdjük a töltést. A napi 100-200 kilométer használat pedig ezekről a pontokról is visszatölthető.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A Renault Megane E-tech egyáltalán nem okozott csalódást. Minimális kompromisszumot kell kötni az esetében, cserébe kiváló kényelmet, jó megjelenést biztosít. Kijelenthetem, hogy folytatja a Zoé által letett minőségi sztenderdet. A csúcsváltozat jelenleg 20 millióba kerül, az árlista a 40kW-os akkumulátorral ellátott, 130 lóerős változat esetében 16,5-ről indul. Nem kevés, de a mai árak mellett ez is versenyképes ajánlatnak mondható. Tehát sokat kellett várni a kompakt méretű elektromos Renault-ra, de úgy gondolom, hogy megérte.    

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

  • megane e tech megane e tech EV60 Optimum charge teszt renault megane e-tech teszt renault megane elektromos

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz
    • Stylelife
    A férfi is ugyanúgy küzd - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi is ugyanúgy küzd
    • Keresd a nőt!
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret
    • Keresd a nőt!
    Az ideális partner hét fő tulajdonsága
    Amikor jön a vihar, megfogjuk egymás kezét - avagy Pásztor Anna volt a legutóbbi vendég a Hajógyár színpadán
    Érdekes és vicces tények a kutyákról
    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+
    Milyen szerszámokra lehet szükséged az autódhoz?
    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    További cikkek

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Legolvasottabb írások

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    A férfi is ugyanúgy küzd

    A férfi is ugyanúgy küzd

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Az ideális partner hét fő tulajdonsága

    Az ideális partner hét fő tulajdonsága

    Amikor jön a vihar, megfogjuk egymás kezét - avagy Pásztor Anna volt a legutóbbi vendég a Hajógyár színpadán

    Amikor jön a vihar, megfogjuk egymás kezét - avagy Pásztor Anna volt a legutóbbi vendég a Hajógyár színpadán

    Érdekes és vicces tények a kutyákról

    Érdekes és vicces tények a kutyákról

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    Milyen szerszámokra lehet szükséged az autódhoz?

    Milyen szerszámokra lehet szükséged az autódhoz?

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia