Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A magyar fenyőmágus, akinek fáit Japántól Kaliforniáig imádják

A magyar fenyőmágus, akinek fáit Japántól Kaliforniáig imádják

Stylenews
Rendezvények - Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Rendezvények
 - Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Stylenews - Habos desszertkávékkal, pukkanó gyöngyös frissítőkkel és pezsgő eszpresszókkal kezdődik a sellőmesébe illő nyár

Habos desszertkávékkal, pukkanó gyöngyös frissítőkkel és pezsgő eszpresszókkal kezdődik a sellőmesébe illő nyár

Stylenews
Autó & Motor - Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Autó & Motor
Az én konyhám - Minden, amit a rumról tudni érdemes

Minden, amit a rumról tudni érdemes

Az én konyhám
Rendezvények - Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.05.05-11.

Mi történik a héten? 2025.05.05-11.

Stylelife
Autó & Motor - Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV

Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV

Autó & Motor
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Zöld Rendszám Nélkül - Cupra Terramar Plugin-Hybrid

Zöld Rendszám Nélkül - Cupra Terramar Plugin-Hybrid

Autó & Motor
 - A sorozatos megcsalás okai

A sorozatos megcsalás okai

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. STYLENEWS
  2. Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az...

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

  • 2025. május 05.
  • Komment

Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is – derül ki az EY legfrissebb, több mint 20 000 résztvevővel készített nemzetközi felméréséből. A kutatás szerint egyre kevésbé számít az elismert mákanév, mindennél fontosabbá vált az árazás.


A magas infláció és a bizonytalan gazdasági helyzet hatására az emberek több mint felét kifejezetten nyugtalanítják a növekvő megélhetési költségek. A nemzetközi felmérésben résztvevő válaszadók 47 százaléka aggodalommal tekint országa gazdasági helyzetére is, különösen az Y és a Z generáció tagjai. A vásárlók négyötöde számára már a termék ára a legfontosabb tényező a vásárlásnál, és a korábbiaknál jobban odafigyel arra, hogy milyen árut kap a pénzéért.

 

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít - STYLENEWS -  - fogyasztói szokások 2025, gazdasági válság és vásárlói döntések, infláció vásárlási szokások, márkahűség csökkenése, tudatos vásárlás trendek,

A folyamatos áremelkedés következtében tízből nyolc fogyasztónak megváltoztak a vásárlási szokásai. A válaszadók kétharmadának már ugyanúgy megfelelnek saját márkás termékek, mint a neves gyártók kínálata. Sőt a fogyasztók 30 százaléka egyáltalán nem figyeli a márkaneveket bevásárláskor. Az ismert cégek termékfejlesztéseit – például új összetevők vagy receptúra bevezetését – a válaszadók 42 százaléka inkább költségcsökkentési megoldásnak, semmint valódi innovációnak tartja. A megkérdezettek döntő többsége szerint a márkák üzenetei nem illeszkednek saját elvárásaikhoz, és 54 százalékuk kizárólag akkor vásárol ismert terméket, ha az leértékelve kapható – vagyis a kedvezmények gyakran felülírják a márkahűséget.

„Az elmúlt évek folyamatos társadalmi és gazdasági sokkhatásai jóval tudatosabbá tették a fogyasztókat. Mindenhol a kedvező ár-érték arányt keresik, és emiatt gyengül a márkák iránti elköteleződésük. A gyártóknak és forgalmazóknak sokkal személyesebb kapcsolatot kell kialakítaniuk a vásárlókkal, fel kell mérniük, és meg kell érteniük a megváltozott igényeket. Ebben jelentős segítséget adhatnak a globális és a hazai trendeket és innovációkat is jól ismerő szakértők” - emeli ki László Roland, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások partnere.

A felmérés arra is rávilágít, hogy a hagyományos kiskereskedelem, vagyis a bolti értékesítés ma már nem a márkák egyetlen meghatározó piaca. A digitális és közösségi média csatornák alapjaiban változtatták meg, hogyan fedezik fel és kedvelik meg a fogyasztók a termékeket. A vásárlók könnyedén váltogatnak a fizikai üzletek és az online felületek között, miközben egyre szívesebben kerülik meg a hagyományos márkakommunikációs csatornákat. A cégek számára emiatt egyre nagyobb kihívást jelent, hogy folyamatosan észrevehetőek legyenek.

 

Többet várunk a márkáktól

Miközben sokan hátat fordítanak a márkáknak, a válaszadók csaknem fele nyitott lenne egy prémium kategóriás termék újbóli kipróbálására, ha az jobb ízt vagy minőséget nyújt. Emellett a fogyasztók egyharmada hajlandó lenne többet fizetni olyan fejlesztésekért, amelyek érezhetően jobbá teszik a kínálatot.

 

„A felmérésünk szerint a vevők 58 százaléka már márkaváltónak számít. Tehát egyáltalán nem elkötelezettek egy-egy termék vagy szolgáltatás iránt. Ezek a vásárlók könnyebben elcsábíthatóak, ugyanakkor el is pártolhatnak az adott cégtől, ami egyszerre jelent hatalmas kockázatot és lehetőséget. Most kritikusan fontos, hogy a megfelelő kereskedelmi, marketing és értékesítési stratégiát állítsák fel a döntéshozók. Ebben pedig jelentős támogatást adhat egy tapasztalt tanácsadó cég” – mondta el Palincsár László, az EY Customer & Growth területének igazgatója.

  • fogyasztói szokások 2025 gazdasági válság és vásárlói döntések infláció vásárlási szokások márkahűség csökkenése tudatos vásárlás trendek

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
    • Stylenews
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Van miért tisztelni egy férfit - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Van miért tisztelni egy férfit
    • Keresd a nőt!
    Ha egy férfi igazán szeret - elvárások és minden, amivel bezárod a férfi lelkét - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha egy férfi igazán szeret - elvárások és minden, amivel bezárod a férfi lelkét
    • Keresd a nőt!
    Tanulható vagy ösztönös a szexualitás? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Tanulható vagy ösztönös a szexualitás?
    • Keresd a nőt!
    Figyeled, hogy mi van a reakciók mögött - Neked vajon mennyire magas az érzelmi intelligenciád?
    Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól
    „Megtanultam, hogy nem mindenki szeret úgy, ahogyan te” – így szabadultam meg egy nárcisztikus embertől
    Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Veled megelégszem
    Földöntúli élmény és gyereknap a Margitszigeti Színházban

    További cikkek

    Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre

    Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Miért melegszik fel a laptopod?

    Miért melegszik fel a laptopod?

    Férfiak és a mentális egészség – törődnek-e vele vajon eleget?

    Férfiak és a mentális egészség – törődnek-e vele vajon eleget?

    3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

    3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    Legolvasottabb írások

    Van miért tisztelni egy férfit

    Van miért tisztelni egy férfit

    Ha egy férfi igazán szeret - elvárások és minden, amivel bezárod a férfi lelkét

    Ha egy férfi igazán szeret - elvárások és minden, amivel bezárod a férfi lelkét

    Tanulható vagy ösztönös a szexualitás?

    Tanulható vagy ösztönös a szexualitás?

    Figyeled, hogy mi van a reakciók mögött - Neked vajon mennyire magas az érzelmi intelligenciád?

    Figyeled, hogy mi van a reakciók mögött - Neked vajon mennyire magas az érzelmi intelligenciád?

    Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

    Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

    „Megtanultam, hogy nem mindenki szeret úgy, ahogyan te” – így szabadultam meg egy nárcisztikus embertől

    „Megtanultam, hogy nem mindenki szeret úgy, ahogyan te” – így szabadultam meg egy nárcisztikus embertől

    Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

    Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Veled megelégszem

    Veled megelégszem

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia