Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Életérzés
Csipetnyi nő - Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Csipetnyi nő
Életérzés - Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Életérzés
Mindent egymásért - Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Mindent egymásért
Én - Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Én
Mindent a testnek - 3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

Mindent a testnek
Gentlemen - Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Gentlemen
Mindent egymásért - Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi

  • 2020. december 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak autók, amelyeket azért szeretünk, mert kimagasló vagy egyedi vezetési élményt nyújtanak. Vannak, amelyeket a rengeteg lóerő miatt titulálunk felejthetetlennek, vagy éppen azért, mert olyan formavilágot adnak, amit bárki észrevesz. A Hyundai i30 nem ezek miatt szerethető, hanem azért, mert elérhető az ára, gazdaságos az üzemeltetése és a mai kisköbcentis turbómotoros világban egy hagyományos szívó benzinmotort rejt a karosszéria, ami vélhetően elnyűhetetlen lesz, ráadásul egyáltalán nem is rossz.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Támadt egy szabad szemmel is jól látható űr az autó kínálatban az elmúlt egy-két évben. Ez pedig az elérhető árú cégesautó. Gyakorlatilag nem lehet listaáron 9-10 millió forint alatt olyan kompakt kategóriás autót kapni, amely megbízhatóságában, megjelenésében, felszereltségében és fentarthatóságában képviselni tud egy valamit is magára adó céget. A Skoda Octávia, amely talán az egyik legjobb autó van/volt ebben a kategóriában, egyszerűen túl nőtt saját magán.
Mint minden autósújságíró, én is pezsgőt bontok minden Octávia tesztelés előtt és után, hiszen kifogástalan, remekbe szabott és talán túlságosan is nagy autó lett belőle.
A cseh/német autó hegemóniáját érkezett letörni a koreaiak ráncfelvarrott i30-a, egy új 1,5 literes 110 lóerős szívó motorral. Érdemes a KIA/Hyundai konszernre mindenkinek odafigyelni, hiszen az elmúlt 15-20 évben kevés vagy talán egyetlen hibát sem követtek el. Válságok, pandémiák jönnek-mennek, de a vállalatcsoport eladásai csak nőnek. Nincsen racionális érv, ami az ellen szólna, hogy az ember ne éppen egy Hyundait válasszon magának.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Kezdhetem az 5 éves kilométer korlátozás nélküli garanciával a sort, de ezt szinte „megszokhattuk”.

Az új i30 teljesen megújult, a márka friss arculatához igazodó hűtőrácsot és LED-es fényszórókat kapott elöl és hátul is. Oldalról a megszokott dinamikus vonalvezetésű ívek és az új alufelnik dobják fel az egyébként nem feltűnő autót.
A belső térben szintén nem található semmi formabontó, egyedül a hatalmas, középkonzolon elhelyezett fekvő elrendezésű kijelző teszi modernné a teret.  Ettől az egy ponttól függetlenül inkább unalmasnak éreztem a hangulatát. Túl sok a szürke, fekete szín. Az anyagok minősége inkább középszerűnek mondható. Másfelől viszont az összeszerelés minősége tökéletes. Nincs értelme tehát kopogtatni, hogy mi kemény és mi puha az anyagok között, mert az összeillesztések miatt soha nem fog recsegni várhatóan semmi.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,


A gombok elrendezése és funkcionalitása szintén nem kaphat kritikát. Jól átlátható minden és pár perc eltelte után teljesen otthonosan tudunk kezelni mindent az autóban. Az imént említett 10,25” -es infotainement rendszer szintén jól használható, viszont kevéssé jól átlátható. A kék hangulat megteremtése – hiszen minden belső fény kék, a műszerfal színe is kék - valószínűleg annyira beakadt a tervezőknek, hogy a elfelejtettek plusz színeket vinni a képernyőre, így az ikonok a színük miatt kicsit egybefolynak, egyformának tűnnek. Éppen ezért ezen a részen kicsit több ideig tart a bogarászás, mielőtt megtanuljuk a kezelést. A jó hír viszont, hogy a telefon kitükrözhető a központi kijelzőre, így, ha valaki ezt a funkciót használja, a használat/kezelés sokkal egyszerűbbé válik.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Az újonnan fejlesztett 1,5 literes benzines erőforrás meglepő volt számomra. Manapság nem találkoztam új szívó benzines motorral. A várakozásom ellenére egyáltalán nem tartom zajosnak ezt a motort. Sőt, kifejezetten csendesnek volt mondható még nagyobb gázadás esetében is. El kell mondani, hogy a 110 lóerővel nem versenyautó az i30-as. Hajlamosak vagyunk ezt hibának titulálni, de ha az általános használatot és a kilövünk a lámpánál érzést éves szinten hasonlítjuk össze, akkor biztos vagyok benne, hogy 99%-hoz közeli lesz az előbbi aránya. Persze lehetnek olyan helyzetek, ahol a 144Nm nyomaték és a ménes száma óvatosabb vezetésre int, de szerintem a visszafogott vezetésbe kevesebben haltak eddig bele, mint a túlértékelt képességekbe. A kapcsolódó, 6 fokozatú manuális váltó pedig nagyon sokat adott a motor élvezeti értékéhez.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Egy szó, mint száz, az i30 tisztességesen működik és ezt valószínűleg sokkal tovább és olcsóbban fogja tenni, mint egy turbós motor. Ezzel párhuzamosan a fogyasztás is kedvezően alakul, vegyes használat mellett 6,8 litert fogyasztott nálunk, ami szerintem kifejezetten jónak mondható.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Felszereltségében, kényelmi extráiban az i30 mindent is ad. A kicsit agresszív sávtartótól kezdve a kormány és ülésfűtésen át benne van, ami kell és még annál is több.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

A csomagér alaphelyzetben is nagy, 602 liter, amely a hátsó ülések lehajtásával 1,5 köbméteresre bővíthető és szinte teljesen sík felületet kapunk úgy is. A csomagtér előnye továbbá, hogy plusz rekeszek is kialakításra kerültek benne, így nincs az a zavaró állapot, hogy amennyiben csak pár apróság van a csomagtérben, akkor azok össze-vissza csapódnak.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

Összeségében elmondható, hogy a Hyundai i30 jó választás lehet magánszemélyeknek és ahogy a bevezetőben írtam, cégek számára is. Induló listaára 5,5 millió forint és a gazdagon felszerelt tesztautónk is jóval 7 millió forint alatt megkapható, amely több, mint versenyképes ajánlat.

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 i30 teszt, hyundai i30, Hyundai i30 1.5DPi teszt, Hyundai i30 teszt, i30 2020, i30 teszt,

  • 2020 i30 teszt hyundai i30 Hyundai i30 1.5DPi teszt Hyundai i30 teszt i30 2020 i30 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?
    • Keresd a nőt!
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál - Napi Gondolat, divat, életmód, stílus
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál
    • Napi Gondolat
    Hazug kapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hazug kapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok
    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?
    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség
    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy
    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83
    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel
    Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line

    További cikkek

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Legolvasottabb írások

    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?

    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    Hazug kapcsolat

    Hazug kapcsolat

    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok

    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség

    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség

    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy

    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel

    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia