Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Rendezvények
Autó & Motor - Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Autó & Motor
 - Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

 - Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Stylelife - 5 valóban megtörtént horror sztori

5 valóban megtörtént horror sztori

Stylelife
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

Autó & Motor
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T...

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

  • 2023. március 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Nissan Qashqai harmadik generációs modellje nem először járt nálunk, de ezúttal a csúcsváltozatot teszteltük, mégpedig az összkerék meghajtással ellátott, 158 lóerős változatot. És mindezt a modellpaletta legmagasabb felszereltségi szintjével, az úgynevezett Tekna+ kivitellel.


Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

Hihetetlen, hogy a szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt nálunk járt Nissan Qashqai tesztünk óta mennyi minden történt. Persze azt is mondhatnám, hogy mennyi minden nem történt, hiszen akkor is és most is azzal szembesül az autóvásárló, hogy a korábban megszokottnál sokkal többet kell várni egy új gépjárműre. Az indok persze más, hiszen korábban a COVID-19 okozta ellátási lánc problémái okozták a nehézséget, a mai napon pedig sokkal inkább az ukrán háború. A végeredmény viszont maradt, várni kell. Másfelől történt változás, hiszen a korábbi teszt során (amely itt olvasható), az új autós árak tovább emelkedtek fölfelé. A most és korábban tesztelt modell között az automata váltó és az összekerék hajtás volt a különbség. Amennyiben alaposan megvizsgáljuk az árakat, akkor látható, hogy ennek a két tételnek a felára 1,3 millió forint. Így, szinte egészen pontosan láthatjuk, hogy további 10%-kal emelkedtek az eladási árak, amely egy az egyben a forint/euró árfolyamváltozása. Lehetne ez több is, ha a tavaly november-decemberi árfolyamból indulnánk ki. A Nissan importőr viszont jól érezte, hogy ennél többet nem szabad emelnie, így a Qashqai ára ugyan nem kevés, de továbbra is versenyképes. A tesztelt modell a színfelárral együtt 17 millió forintba kerül jelenleg.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

Az új autó vásárló, ha már arra kényszerül, hogy várnia kell, akkor alaposabban meg tudja tekinteni a kínálatot. A kategóriateremtő Nissan úgy érzem, hogy némiképpen feledésbe merült az elmúlt években. Ennek lehet oka, hogy időközben változott az importőr személye, bár ez önmagában még nem lehetne gond, de talán ennél sokkal inkább fontosabb ok lehet, hogy a kompakt SUV szegmens óriási mértékben kiszélesedett. Nem tudok olyan autómárkát mondani, aki ne kínálna ebben a méretkategóriában járművet. Bolondság is lenne, ha nem tenné ezt meg az összes szereplő, hiszen a világ egyértelműen crossover lázban ég. A Nissan pedig a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség tagjaként a legnagyobb mértékben erre a szegmensre fókuszál. Persze a Nissannak van Micrája és Leafje, de ezektől függetlenül a crossover szóról szinte mindenkinek ez a márka jut eszébe. Nem véletlenül, hiszen 2004-ben, amikor a Nissan bemutatta az első Qashqai-t, még nem sok hasonló koncepcióval épült típus volt. Emlékszem rá, hogy amikor a kétezres évek elején a Duna Autónál dolgoztam, a Nissan importőr kollégáinak még folyamatosan győzködnie kellett, hogy ezt a modellt a különböző flottaajánlatokba szerepeltessük. Senki nem gondolt 2010 magaságában arra, hogy milyen mértékben meg fog változni a világ, és mennyire természetes lesz, akár a céges vásárlások piacán is, egy magas építésű autó.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

Ahogyan a világ sokat változott azóta, úgy változott a Qashqai is. Nem elsősorban formai szempontból, hiszen összebenyomásában megmaradt ugyanolyannak, amilyen volt. Persze modernebb köntösben, LED-es lámpákkal, amelyek extravagáns formát kaptak. Illetve a C oszlop egyedi tervezésével, amelyet talán először az új Juke-nál láttunk (és azóta sok márka alkalmazza ezt a látványelemet), egy „lebegő” tetőkialakítást láthatunk. Szintén különleges, hogy valóban hatalmas, 20” -os kerekeket kapott a modell, amely még két méretosztállyal nagyobb járművek esetében is nagynak számítana. Szépen játszottak az elemekkel a tervezők, hiszen kiemelték az emelt karosszériát, fiatalossá tették a formát, de közben megtartották a korábbi modellszériából örökölt Qashqai jegyeket. Én pár ponton felfedezni véltem Renault design elemeket, némiképpen átdolgozva. Ilyen például az első fényszórók alakja, vagy az ajtók övvonala alatti formai kialakítás.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

A legnagyobbat az autó belül változott. Nem a funkcionális kialakítás szempontjából, amely mindig is védjegye volt a típusnak, hanem az anyagminőség terén. Ha nem is prémium, de nagyon jó minőségű anyagokat találunk mindenhol. Puha burkolatok, jó minőségű műanyagokkal találkozunk az autó belterében. Az ülések kényelmesek, jól beállíthatóak és nemcsak fűtéssel, de egy alap masszázs funkcióval is fel vannak szerelve.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

Jól átlátható és könnyen kezelhető az infotainement rendszer és az összes kezelőszerv. Előnyként emelem ki (ami egyébként egy vicc, hogy manapság erről beszélni kell), hogy a hőmérsékletszabályozás nem a menűrendszerben van elrejtve, hanem külön gombsoron állítható. Szintén „előny”, hogy a rádió hangerősség állítása külön fizikai gombbal állítható. Egyszóval a digitalizáció csak oda kerül az autóban, ahol ez pozitív.
A műszerfal teljesen digitális, könnyen átlátható. Hátránya talán, hogy nem használták ki eléggé ennek a felületnek a lehetőségeit, így csak két grafikai megjelenítés közül választhatunk. Aki pedig ezt az óriási problémát túl tudja élni, tapasztalhatja, hogy a középső képernyő nemcsak kezelésében egyszerű, hanem a telefon is kitükrözhető rá zsinór nélkül és problémamentesen.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

A motorikus képességége a Nissannak inkább közepesnek mondható és hátrány, hogy nagyon kevés erőforrással kínálják a modellt. Valójában ez szám szerint kettő. Az egyik a most tesztelt 1,3 literes erőforrás, a másik pedig egy technikai különlegesség az e-Power, ahol a benzinmotor valójában csak egy generátorként szolgál, amely a villanymotort tölti (zöld rendszámot nem kap, hiszen olyan világban élünk, ahol ez csak azoknak a kocsiknak jár, amelyeknél gyakorlatilag ez a töltés térben máshol zajlik). Nem gondolom, hogy ne lenne ez a motor elegendő, hiszen átlagos használatra tökéletes. Sőt, a középkonzolon lévő üzemmódválasztó segítségével, a havas vagy off-road funkciókon kívül, Eco, Normál vagy Sportos vezetési stílus közül választhatunk, amelyek érezhetően módosítják az autó dinamikáját.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

A Renault-Nissan Szövetség és a Mercedes közös fejlesztésű erőforrása egy remek 4 hengeres motor, de a Nissan Qashqai 4x4 -ben egyáltalán nem mondható, hogy visszafogottan fogyaszt. 10 liter körüli átlagos fogyasztással jártunk az autóval. Nagyon kellett városban figyelni a lábunkra, hogy ez ne szaladjon jelentősebben 10 liter fölé. Autópályán 120-130-as tempó esetén is 9-9,5 litert fogyasztott, országúton 7-8 liter között. Úgy gondolom, hogy a váltónak volt ebben jelentős szerepe és inkább 2-2,5 litert dobott a fogyasztáson, mint az automatákra jellemző 0,5-1 litert. Talán ez volt az egyetlen negatív tapasztalat az autóval.

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,

A Qashqai-nak nincsen könnyű dolga, de szép formájával, komoly minőségi szintlépésével, rendkívül élhető belső terével és jól variálható csomagterével továbbra is egy remek alternatíva a C szegmens SUV-jai között. Szintén előny az összekerék hajtás, amely nemcsak télen, de rossz utak esetén, vagy akár egy vízátfolyásnál is komoly bajtól képes megvédeni. Határozottan ajánlom mindenkinek ezt a modellt, aki ebben a kategóriában keres magának autót.       

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor - MOBILITY - Nissan, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+, nissan teszt, Qashqai, qashqai teszt,
 

  • Nissan Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna nissan teszt Qashqai qashqai teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+ - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    • Autó & Motor
    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+ - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+
    • Autó & Motor
    Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan
    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Küzdj az AIDS ellen! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Küzdj az AIDS ellen!
    • Stylelife
    Ha egy napra férfi lennék - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha egy napra férfi lennék
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    • Keresd a nőt!
    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI
    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!
    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Kapcsolódó cikkek

    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+

    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+

    Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

    Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai

    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai

    Nissan Navara a kisétvágyú óriás

    Nissan Navara a kisétvágyú óriás

    Villanyautót mindenkinek! - Kipróbáltuk a 2. generációs Nissan Leaf-et

    Villanyautót mindenkinek! - Kipróbáltuk a 2. generációs Nissan Leaf-et

    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t

    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Küzdj az AIDS ellen!

    Küzdj az AIDS ellen!

    Ha egy napra férfi lennék

    Ha egy napra férfi lennék

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

    Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia