Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Életérzés
Csipetnyi nő - Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Csipetnyi nő
Életérzés - Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Életérzés
Mindent egymásért - Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Mindent egymásért
Én - Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Én
Mindent a testnek - 3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

Mindent a testnek
Gentlemen - Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Gentlemen
Mindent egymásért - Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Mindent egymásért
  1. Sikertippek
  2. Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az...

Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az újranyitott üzletek

  • 2020. június 03.
  • Komment

A járványhelyzet lecsengésével és a korlátozások részleges feloldásával egyre több cég dönt az újranyitás mellett. Az otthonmaradás és a szociális távolságtartás azonban maradandó változásokat hozott a vásárlói magatartásban. Több nemzetközi kutatás is rámutatott, hogy a fogyasztók sokkal óvatosabban közelítenek a nem létfontosságú üzletekhez, és ha lehet, elkerülik azokat a helyeket, ahol tömeg alakulhat ki. A vevőkiszolgálásban is izgalmas időszak következik: most nemcsak az udvariasabb, felkészültebb és kedvesebb személyzet, hanem az alapvető biztonságérzet megteremtése lesz a döntő – hívja fel a figyelmet az ügyfélélmény menedzsmenttel foglalkozó ClientFirst Consulting szakértője.

A vásárlók elsősorban a biztonságos helyeket fogják keresni

Továbbra sem lélegezhetnek fel az eddig kényszerűségből zárva tartott kiskereskedelmi üzletek tulajdonosai, hiszen az újranyitást követően is időbe telik majd a vevőkör visszaszerzése, és az általános bizalom kiépítése. Egy, az ausztrál piacon végzett felmérés megkérdezettjeinek 41%-a nyilatkozta azt, hogy a koronavírus hosszútávon is jelentős mértékben alakította át a fogyasztási szokásait. A Service Integrity kutatásából az is kiderül, hogy a válaszadók többsége (62%) a zsúfolt helyeken nem érzi biztonságban magát, és továbbra is kerülni fogja ezeket a helyzeteket. Az e-kereskedelem megerősödése ebben a felmérésben is tetten érhető: a megkérdezettek 36%-a válaszolta azt, hogy van olyan termék, amit az újranyitás ellenére inkább továbbra is inkább online fog megvásárolni. Az sem jó hír a hagyományos üzletek számára, hogy a magasabb fizetésből gazdálkodó háztartásokban ez az arány még nagyobb, közülük 52% nyilatkozta, hogy ha teheti, inkább marad az online megoldásoknál. „A nemzetközi eredmények ismeretében nem meglepő, hogy az utóbbi hetekben számos magyar kereskedelmi egységben vezettek be a kötelező előírásokon túl is az ügyfelek biztonságát és kényelmét szolgáló megoldásokat. Amíg a veszélyérzet fennáll, a vásárlók azokat a boltokat fogják előnyben részesíteni, ahol biztonságban érzik magukat.” – mondta Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Tartós felfutásban az érintésmentes kiszolgálás

Habár teljes bizonyossággal egyetlen boltról sem lehet kijelenteni, hogy ott nem kapható el a fertőzés, a veszélyérzet csökkentésére több helyen is sikerrel vezettek már be átfogó intézkedéseket. „Nagyon sokan választották például az érintésmentes ételkiszállítás lehetőségét, és a bankkártyával fizetők száma is jelentősen megnőtt. Ez a trend továbbra is folytatódni fog, a vállalkozások megkülönböztető előnyként fogják tudni kommunikálni az érintkezés nélküli, ugyanakkor gyors és kényelmes kiszolgálást” – mondta Mózes István. Az üzletekbe beérve eddig a mosolygás és a köszönés volt a mérce, a vásárlók pedig elvárták, hogy elegendő időt és energiát befektetve, a problémáikkal személyre szólóan foglalkozzanak az értékesítők. Ez a folyamat változott most meg drasztikusan, a fogyasztó és az eladó közötti interakciós pontok száma jelentősen csökkent. Ha nem létfontosságú termékről van szó, a vevők kerülik a zsúfolt helyeket és a sorban állást. „Elég csak egy hotelszoba foglalásra és bejelentkezésre gondolni, ahol összesen tizenöt lehetséges interakciós pont van a regisztrációs kártya kitöltésétől kezdve a kulcsok átvételén át a liftbe való beszállásig. Rengeteg cég dolgozik most azon, hogy ezt az utat lerövidítse, és a lehető legkevesebb érintkezési ponttal tegye elérhetővé szolgáltatását.” – tette hozzá Mózes István.

Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az újranyitott üzletek - Sikertippek -  - clientfirst consulting, kutatás,

A mosoly és a köszönés most csak a második lépés

A fenti példa is jól illusztrálja, hogy alapjaiban változott meg a fogyasztói szemlélet, és a hagyományos szolgáltatást nyújtóknak is fel kell mérni az összes lehetséges kockázatot. A vásárló számára a bankkártyája átadása és visszavétele csak egy egyszeri kockázatot jelent, ugyanakkor az a munkatárs sokkal nagyobb veszélyben van, aki már az ötvenedik bankkártyát húzta le aznap este. A folyamatok emberközpontú átgondolása tehát mindenhol indokolt, hiszen ebben az időszakban az elsődleges cél a vásárlók és a humán erőforrás védelme. „Ha egy üzletbe belépve a vevő azt érzékeli, hogy az összes munkatárs maszkban fogadja, a kasszánál megfelelően el van különülve a pénztáros, kézfertőtlenítő pontok vannak kihelyezve és biztosított a bankkártyás fizetés, akkor nagyobb bizalommal fordul a cég által forgalmazott termékek iránt is.” – mondta Mózes István. Hozzátette: „A kedves és gyors kiszolgálás csak ezután következik. Ez is fontos, de lehet bármilyen mosolygós is az adott eladó, ha a vevő azt érzi, hogy abban az üzletben nincs biztonságban, az hosszabb távon is visszavetheti az értékesítést, és rossz hírét keltheti az adott vállalkozásnak.”

Telefonos és elektronikus ügyfélkiszolgálás: a lényeg az emberi hang

Az üzlethelyiség környezetének és a dolgozók egészségügyi felszerelésének biztosítása mellett az alternatív kommunikációs és értékesítési csatornák megerősödése is fontos lépés az újraindulásnál. A telefonos és internetes ügyfélkiszolgálás iránt a karantén időszaka alatt robbanásszerűen megnövekedett az igény, és ezeket a tapasztalatokat a feloldás utáni időszakra is át kell vinni. Mivel a vevők megszokták, hogy problémáikat a járványhelyzet alatt otthonról is hatékonyan meg tudták oldani, igényeikre választ kaphattak online vagy telefonos megoldással is, erre a jövőben is elvárásként, alapvetésként fognak tekinteni. „A legfontosabb, hogy mindez maradjon emberi. Sokan automatizált megoldásokkal próbálják növelni a hatékonyságot, de ha a vásárlónak választania kell egy robot és egy emberi hang, vagy egy chatbot és egy ügyintéző között, akkor mindig az utóbbi mellett fogja letenni a voksát.” – mondta Mózes István. Érdekesség, hogy ezen a területen most sokkal jobban érvényesülnek a kiszolgálás alapszabályai: az eddig ebben kevésbé jártas cégeknek elsősorban arra kell ügyelni, hogy telefonon és online is figyeljenek a gyorsaságra, kedvességre és a vevő problémájára adott releváns megoldása. „Fontos, hogy ne féljünk az újításoktól. Ebben az időszakban tudják a vásárlók is, hogy nincsenek könnyű helyzetben az üzletek, és megértőbbek, ha a biztonságuk érdekében hozott változtatások az elején még nem mindig működnek tökéletesen. Merni kell újítani, az apróbb fennakadások ellenére is megéri olyan megoldásokba fektetni, amelyek hosszabb távon bizalmat építenek a vevőkörben. ” – zárta Mózes István.

  • clientfirst consulting kutatás

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell - Stylelife, divat, életmód, stílus
    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell
    • Stylelife
    A Toyota nemzetközi kutatási központja kibővíti tevékenységét - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Toyota nemzetközi kutatási központja kibővíti tevékenységét
    • Autó & Motor
    Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az újranyitott üzletek
    Élettörténetünk az arcunkra van írva
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál - Napi Gondolat, divat, életmód, stílus
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál
    • Napi Gondolat
    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?
    • Keresd a nőt!
    Ha szexfüggő a partnered - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha szexfüggő a partnered
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Önszeretet vagy nárcizmus?
    A nőiesség egyik kulcsa a befogadás megélése
    Férfiszempont: Te is elérhetetlen vagy érzelmileg?
    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83
    A stressz, ami pusztítja az egészségünket
    Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in
    Felemelkedés – Interjú Nagy Norberttel, a KIA Magyarország ügyvezető elnökével

    Kapcsolódó cikkek

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    A Toyota nemzetközi kutatási központja kibővíti tevékenységét

    A Toyota nemzetközi kutatási központja kibővíti tevékenységét

    Élettörténetünk az arcunkra van írva

    Élettörténetünk az arcunkra van írva

    Ez a baj veled, ha kárörvendő vagy

    Ez a baj veled, ha kárörvendő vagy

    Mitől függ, hogy mire emlékezünk?

    Mitől függ, hogy mire emlékezünk?

    Bebizonyosodott, hogy a kávézás egy nagy humbug!

    Bebizonyosodott, hogy a kávézás egy nagy humbug!

    További cikkek

    Budapestre jön az UNICEF szolgáltató központja

    Budapestre jön az UNICEF szolgáltató központja

    Elégedett és kiábrándult országok 2013

    Elégedett és kiábrándult országok 2013

    Az ünnepek után lesz érdemes telefont venni

    Az ünnepek után lesz érdemes telefont venni

    Felvettek!

    Felvettek!

    Válságálló pakett

    Válságálló pakett

    Csökken a mobiltelefonos fizetés díja

    Csökken a mobiltelefonos fizetés díja

    Legolvasottabb írások

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Ha szexfüggő a partnered

    Ha szexfüggő a partnered

    Férfiszempont: Önszeretet vagy nárcizmus?

    Férfiszempont: Önszeretet vagy nárcizmus?

    A nőiesség egyik kulcsa a befogadás megélése

    A nőiesség egyik kulcsa a befogadás megélése

    Férfiszempont: Te is elérhetetlen vagy érzelmileg?

    Férfiszempont: Te is elérhetetlen vagy érzelmileg?

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    A stressz, ami pusztítja az egészségünket

    A stressz, ami pusztítja az egészségünket

    Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

    Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia