Kulcsszó keresés /


Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition

A Mazda 6 20. évfordulóját ünnepli ezzel a különleges kivitelű modellel. Sokadik modellfrissítésen esett át a tavalyi évben a most futó széria, amely már 2012 óta az utak része. A még most is divatosnak mondható formavilágról talán nem is kell többet mondani ennél, hiszen külső jegyeiben egyáltalán nem venni észre a kort. A Mazda jelmondata lehetne, hogy a 11 az új 7, hiszen jellemzően ennyi év után új generáció érkezik, de a japán, külön utas márkánál egyáltalán nem meglepő, hogy nem a sztenderdek szerint működnek.

olvass tovább

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.

olvass tovább

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic

A Toyota Supra egyértelműen egy legenda. Számomra is az, hiszen úgy nőttem fel, hogy a második és harmadik generáció bűvöletében éltünk a barátaimmal, és legenda a mostani generációnak is, hála az konzol/videójátékoknak. A formaterv és az egész megjelenés pedig méltó ehhez a hagyományhoz, amelyet a japán autóépítő mesterek a Toyotánál megalkottak.

olvass tovább

A rendszerváltás óta eltelt idő – Lexus LS 500h

Sok fordulat történt 1989-ben. Nagy valószínűséggel a Toyota háza táján, Japánban, abban az időben nem a vasfüggöny leomlásával voltak a leginkább elfoglalva, hanem egy korszakalkotó típus sok éves fejlesztését követően annak bevezetésével. Egészen pontosan 6 évig tartott a fejlesztése a Lexus LS -nek, és a hosszú időszak nem most fog először szerepelni a cikkben.

olvass tovább

A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio

Nagyon ritka és egyre ritkább lesz a jövőben igazi gyöngyszemet találni. A Lexus LC500 minden részletében különleges, máshoz nem hasonlítható világot varázsol körénk. Egyedi műalkotás, amelynek láttán akár azt is mondhatjuk, hogy a drága voltaképpen olcsó, hiszen az LC500 a japán Ferrari.

olvass tovább

Borotvaéles penge – Suzuki Hayabusa 2021

A Hayabusa japán szó, jelentése vándorsólyom. A névválasztás nem véletlen, hiszen ez a világ leggyorsabban repülő madárfajtája. Függőleges zuhanása közben 320km/h-nál is nagyobb sebességet képes elérni. Talán a véletlen, de valószínűleg nem, hogy kedvenc csemegéje a feketerigó (blackbird). És igen, ez a neve a Honda CBR1100XX-nek. Hát ilyesmiket vacsorázik ez a kis Hayabusa unalmas hétköznapokon.

olvass tovább

Szebb, divatosabb, drágább – Nissan Juke DIG-T N-Design

Kétségkívül az új Nissan Juke minden pontján igényesebb, minőségibb és szebb lett, mint elődje. Bár karakterében megegyezik az első generáció formai jegyeivel, de vonalvezetése már nem annyira formabontó, kevésbé megbotránkoztató. Az is lehet persze, hogy a világ felnőtt ahhoz a formatervhez, amelyet a japán/francia autóóriás 2009-ben megálmodott.

olvass tovább

Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége

  • 2021. május 13.

Woven City a Toyota nemrégiben Japánban átadott jövővárosa, ahol a világ a jövő technológiái (zöld energetika, robotika, mesterséges intelligencia, város automatizáció, jármű-jármű és jármű-insfrastruktúra közötti kommunikáció, önvezető autók, stb.) területén vezető tudósai dolgoznak egy olyan város prototípusának megteremtésén, amely etalonként szolgálhat a jövő társadalma számára. Az emberközpontú jövő-város célja a teljesen karbonsemleges működés, amelynek fontos pillére lesz a teljes város működését lehetővé tévő zöld hidrogén infrastruktúra kialakítása, az épületenergetikától a városban működő járművek üzemanyagellátásáig.

olvass tovább

Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary

Amikor a japán Jujiro Matsuda 1920 január végén megalapította dugógyárát, vélhetően nem volt tudomása arról, hogy a bolygó egy távoli pontján, Trianonban az első világháború győztes hatalmai éppen megkezdték a tárgyalást Magyarország térdre kényszerítéséről. Mr. Matsuda a dugógyár születésnapi tortáján 13 szál gyertyát fújt el éppen, miközben a világ ezen fertályán Adolf Hitler ünnepelte kancellári kinevezését. 25 gyertya volt már a céges szülinapi tortán, amikor Hitler csapatainak kapitulációjával véget ért a második világháború, hogy ezzel minden figyelem a Pacifik háborúra és a japánok legyőzésére összpontosulhasson épp Matsuda feje felett, épp az ő városában, Hiroshimában.

olvass tovább