MOBILITY


Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

Vannak motorok, amelyek már akkor is vonzalmat keltenek bennünk, ha álltukban meglátjuk őket az utcán. Szebbnél szebb naked motorok, café racerek, chopperek, cruiserek tarkítják az utakat. Sőt, a népszerű túraendúrok között is vannak kifejezetten szép darabok. Az viszont biztos, hogy a BMW legújabb endúró típusú formatervei nem elsősorban a szívnek, sokkal inkább a racionalitásnak szólnak. Nehéz eldönteni, hogy ez jó vagy rossz stratégia, de az biztos, hogy ha engem kérdeznek, az új F 900 GS nem a külsejével fogott meg.

olvass tovább

„A jól érzem magam” faktor – BMW R12 NineT

Az R12 NineT, hasonlóan, mint a nevében R12 előtaggal nem rendelkező elődje, nem a teljesítményről, hanem elsősorban az érzésről szól. A retro stílus és a modern technika különös egyvelege, ahol a lényeg, hogy motorozás közben jól érezzük magunkat. A boldogság forrása nagyon nehezen meghatározható, hiszen szerencsés esetben az érzéseink érzésekből fakadnak és arra reflektálnak. Az viszont bizonyos, hogy a gyönyörű hang, a jó minőség és a kiváló motorozhatóság szükséges hozzá.

olvass tovább

Sportköntös – Suzuki GSX-8R

A motor blokkja ismerős lehet már számunkra, hiszen találkozhatunk már, nem is annyira régen a Suzuki soros kéthengeres nyolcszázasával. A sportos idomzat, a módosított első futómű és a motorozási élmény teszi különlegessé a nálunk járt GSX-8R-t.

olvass tovább

A Ford egyedi arca - Ford Bronco Outer Banks

A Ford Bronco egyértelműen egy különlegesség. A modell 6. szériája nagyjából 25 év hibernációból támadt fel újra. Dinoszauruszként egy másik világba született újjá, ahol teljesen más szabályok vannak már életben, mint a 1996-ban, amikor az Egyesült Államokban a Bronco ezt megelőző szériája kifutott. Igazi terepjáró, amelyik kompromisszumok nélkül ad egyediséget.

olvass tovább

A bajor metamorfózis – BMW X2 M35i xDrive

A BMW X2 második generációja járt nálunk. A 2017 óta piacon lévő, első generációs X2 forradalmi átalakuláson ment keresztül. Úgy gondolom, hogy egyértelmű áttörést fog jelenteni az újdonság, annak ellenére, hogy jelentős áremelkedéssel érhető el az új modell.

olvass tovább

Megoldás, ha nem vagy elég magas – Suzuki V-Strom 800

Az elérhető áron jó általában csak álom. Ez alól talán az egyik ritka kivétel az idei év újdonsága a V-Strom 800. Az új motor a 800de alapjaira épül, lényegében annyi különbséggel, hogy a 21”-es fűzött kerekeket, 19”-es aulkerékre cserélték. Kevésbé alkalmas ezáltal terepre, de annál szélesebb réteget érint a módosítás.

olvass tovább

Az élet királya – Mercedes-Benz CLE 4Matic 450 Cabriolet

Ezzel a címmel folytatásos tesztsorozat is indulhatna. Hogy miért éppen a CLE Cabriolet esetében jutott ez a gondolat az eszembe? Mert a CLE önmagában is szinte hibátlan autó, amelynek tető nélküli változata egy másik dimenzióba emeli utasát. Ezzel a motorral pedig nem csak az érzés, hanem a hang és a teljesítmény is hibátlan. Óriási feeling. A jó hír pedig az, hogy nem kell feltétlenül a legerősebb motor, így a legmagasabb ár ahhoz, hogy mindezt megkapjuk, ha a teljesítményben hajlandóak vagyunk a kompromisszumra.

olvass tovább

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra

Nem tudom azt mondani, hogy nem vagyok elfogult a Volvoval szemben. Éveken keresztül használtam egy S60 T5-öt és azt gondolom, hogy néhány apró hibája ellenére, a legjobb autó volt, amivel valaha közlekedtem. Ezt azért kell, hogy rögtön az elején megosszam, mert pontosan ebből következik, hogy magas a léc, amikor egy új Volvo kerül hozzám. Minden problémát, amely korábban nem volt tapasztalható az én Volvom esetében, dupla súllyal élek meg.

olvass tovább

Talán a legjobb Suzuki motor – Suzuki GSX-S1000GX

Bátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.

olvass tovább

Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active

A kisáruszállító alapjára épített családi autók piaca nem új. Számos példa van ilyen modellre, különböző márkáknál. A Ford esetében ez különösen igaz, hiszen a Volkswagen Caddyre épülő Connect is járt már nálunk. A most tesztelt Courier az egy mérettel kisebb méretosztályban indul, így ebben az esetben a szállítható személyek száma 5 fő.

olvass tovább