Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD

Az EV9 hatalmas. Van nála nagyobb méretű a kategóriában, de a szögletes formája miatt jelentősen nagyobbnak látszik még annál is, mint amekkora. Így az első gondolatom a címben szerepel. Nem a szó negatív értelmében, hanem kizárólag a robosztus kiterjedése végett. A KIA tehát úgy döntött, hogy 5 méter fölött is leteszi a névjegyét.

olvass tovább

Zabolátlan - Ford Bronco Badlands

Nagyon ritka alkalmak egyike, amikor igazán különleges autó jár nálunk. A Ford Bronco egyértelműen ide tartozik. A modell 6. szériája nagyjából 25 év hibernációból támadt fel újra. Dinoszauruszként egy másik világban született újjá, ahol teljesen más szabályok vannak már életben, mint 1996-ban, amikor az Egyesült Államokban a Bronco ezt megelőző szériája kifutott.

olvass tovább

Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic

Az elmúlt időszakban kezdtem egyre jobban az érezni, hogy szembe megyek az autópályán. Mintha csak én hinném azt egyedül, hogy a jó alakú, szép és dögös autók nem emelt hasmagasságúak és még csak nem is bakancs formájú a sziluettjük. Aztán egy csapásra megjött a válasz a CLE Coupé személyében, amely a C osztály és az E osztály coupé modelljeinek folytatásaként, azokat egybegyúrva jelent meg és biztosított arról, hogy az ízlésemmel nincsen semmi probléma. Csak a világ kezd borzalmas szürke lenni.

olvass tovább

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV

Szinte gyors egymásutánban járt nálunk az új, második generációs Hyundai Kona hibrid, majd annak elektromos változata. A koreai márka már megtanulhattuk, hogy minden hangszeren játszik. Vannak tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett modelljei, amelyek Ioniq néven futnak, és van olyan modell, amely különböző meghajtással választható, így elektromos motorral is. Ez a Kona!

olvass tovább

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition

A Hyundai Ioniq 5 -öt követve megjelent a 6-os számot viselő, tisztán elektromos modellje a márkának. Egy elektromos szedán, amely ugyan teljesen más megjelenésű, mégis nagyon sok jegyében van kapcsolata az SUV Ioniq 5-tel. Egyértelműen a Tesla Modell 3 versenytársaként, mégis teljesen más koncepcióval felépítve igyekszik vevőket szerezni az elektromos piac domináns amerikai szereplőjétől és természetesen a sok többitől. Vajon sikerülhet-e ez a bravúr? Többek között ennek próbáltunk utána gondolni.

olvass tovább

Game changer – BYD Atto 3 Design

Kínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.

olvass tovább

A legfontosabb bástyák és a kapcsolódó elvárások – Mercedes-Benz E220 d 4Matic limuzin

Kijelenthető, hogy a Mercedes-Benz E osztály a márka legfontosabb modellje. Lehet nem a limuzin forma jelenleg a divat, de az E osztály testesíti meg számomra a Mercedes-Benzt magát. Bár ezen a néven – E osztály -, csak 1993 óta kapható és ilyen formában a mostani a 6. széria, de időben egészen visszamehetünk az ötvenes évekig, amikor ebben a kategóriában a márka elkezdett modelleket kínálni.

olvass tovább

A katonatiszt – Hyundai Kona 1.6 GDi Hibrid

A vadonatúj Hyundai Kona járt nálunk és sok szempontból olyan lett az autó, mintha az autós újságírók álmát valósították volna meg a koreai márkánál. Sehol semmi zongoralakk és a fizikai kezelők is visszatértek a műszerfalra. Ezek szerint nem volt hiábavaló annyit siránkozni arról, hogy a túlzott digitalizáció inkább szükségtelen, mint hasznos. De abban a pillanatban, amikor a volán mögé ülünk és elindulunk, azonnal rájövünk, hogy van némi üröm az örömben.

olvass tovább