Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. STYLELIFE
  2. Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint...

Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor

  • 2022. június 30.
  • Komment

Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai. Amennyiben pozitív élményei vannak, szívesebben választja a bevált webshopot, még ha a termék ára magasabb is valamennyivel, mint máshol. A vásárlók ma már jóval alaposabban tájékozódnak a webáruház és a mögötte álló cég valódiságáról, mint pár évvel ezelőtt. A vásárlók egy része szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhozszállítás, akkor inkább ezt a megoldást választják. Ami a legfontosabb a vevőnek: minél előbb kézben tartani a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.


Tájékozódunk, mielőtt vásárolunk

Mindenki számára egyértelmű, hogy a koronavírus-járvány alaposan átrendezte a webshopok piacát. A webáruházak gombamód szaporodtak, hiszen sok kereskedőnek ez jelentette a túlélést. A vásárlók is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek az elmúlt több mint egy év alatt.  „Az online vásárlás ma már olyan természetes lett minden területen, amit pár éve még el sem tudtunk volna képzelni. Természetesen ehhez a Covid-járvány nagyon nagy mértékben hozzájárult. A vevők szokásai is átalalultak. Egyre tudatosabban választanak webáruházat, nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

Ami igazán számít: mikor kapjuk meg a terméket

Rendkívül érzékenyek azonban a vevők a szállítás és átvétel módjára, illetve annak idejére. „Egyértelműen látszik, hogy a vevők az online vásárlások esetében is minél előbb hozzá akarnak jutni a termékekhez. Míg korábban abszolút természetes volt mondjuk az 5 napos szállítási, átvételi időintervallum, mára ez  lerövidült. A válaszadók mintegy háromnegyede csak akkor vásárolja meg a terméket, ha az készleten van, és át tudja venni már aznap személyesen, vagy rövid szállítási határidővel megoldható a kézbesítés. Pontosan tudni szeretné a vevő, mikor lesz nála a termék, nem elég egy egyhetes időintervallumot megadni” – ismerteti a kutatás egyik fontos tanulságát Zabari István.

Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor - STYLELIFE -  - lumenet, online vásárlás, webáruház,

Csomagpont, futár és személyes átvétel is jöhet

A vásárlók közel 70 százaléka vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a személyes átvételt, a csomagpontkokat és a házhoszszállítást. Körülbelül egyenlő arányban vannak azok, akik csak személyes átvétellel, kizárólag házhoszszállítással vagy pedig csomagpontos kézbesítéssel vásárolnak. „A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat. Mindenképpen mérlegelni kell ma egy webáruháznak, hogy képes-e a cég önállóan, megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket.” – mutat rá a Lumenet.hu ügyvezetője.

Az ingyenes szállítás mindig jól jön

A futárcégek közül egyértelműen a nagyobbakat ismerik a legtöbben és szívesebben is választanak házhozszállítást, ha valamelyik ismert futárszolgálat végzi a kézbesítést. Ennek ellenére többségében a kisebb szállítócégekkel is elégedettek a vevők. Sarkalatos kérdés a vevők számára, hogy mikor ingyenes a szállítás, ami természetesen a kereskedőnek pénzbe kerül. A középút általában a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhozszállításnál 20 ezer forintos határ. A kutatásban megkérdezettek közel 28 százaléka elvárja, hogy 10 ezer forintos vásárlás felett ne kelljen fizetnie csomagpontos kézbesítésért, házhozszállításnál pedig a megkérdezettek legnagyobb része 20 ezer forint felett elvárja az ingyenes szállítást, mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás.

A Lumenet.hu kutatásában elsősorban arra kereste a választ, mi alapján választ egy vásárló a webáruházak között 2022-ben, mennyire befolyásolja döntését a termék ára, kiszállítás díja, módja, gyorsasága, a webshop felépítése, a mögötte álló háttér. A kutatás országosan, online készült, több mint 1000 fő részvételével.

  • lumenet online vásárlás webáruház

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kis odafigyeléssel több tízezer forintot is spórolhatunk a rezsin - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Kis odafigyeléssel több tízezer forintot is spórolhatunk a rezsin
    • Stylelife
    Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor
    • Stylenews
    Háttérbe szorult az ár, előtérben a szolgáltatás minősége a hazai webkereskedelemben
    Legyen idén nyugodt és vidám kikapcsolódás az ajándékbeszerzés!
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Ma van az Óceánok Világnapja
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Kapcsolódó cikkek

    Kis odafigyeléssel több tízezer forintot is spórolhatunk a rezsin

    Kis odafigyeléssel több tízezer forintot is spórolhatunk a rezsin

    Háttérbe szorult az ár, előtérben a szolgáltatás minősége a hazai webkereskedelemben

    Háttérbe szorult az ár, előtérben a szolgáltatás minősége a hazai webkereskedelemben

    Legyen idén nyugodt és vidám kikapcsolódás az ajándékbeszerzés!

    Legyen idén nyugodt és vidám kikapcsolódás az ajándékbeszerzés!

    WC-ben mobilozik a magyar

    WC-ben mobilozik a magyar

    További cikkek

    Zeppelin óra: az egyik legférfiasabb márka a karórák világában – fedezze fel most!

    Zeppelin óra: az egyik legférfiasabb márka a karórák világában – fedezze fel most!

    Tökéletes megoldások a modern életstílushoz

    Tökéletes megoldások a modern életstílushoz

    Kertészkedés a testi és lelki egészségért: így fogj hozzá!

    Kertészkedés a testi és lelki egészségért: így fogj hozzá!

    Barkácsolás stílusosan: kiegészítők, melyekkel feldobhatod a műhelyed

    Barkácsolás stílusosan: kiegészítők, melyekkel feldobhatod a műhelyed

    Ez történik az emberi szervezettel, ha abbahagyod az alkohol fogyasztást

    Ez történik az emberi szervezettel, ha abbahagyod az alkohol fogyasztást

    4+1 tipp, ha szeretnénk biztonságban tudni a kütyüinket

    4+1 tipp, ha szeretnénk biztonságban tudni a kütyüinket

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!

    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ma van az Óceánok Világnapja

    Ma van az Óceánok Világnapja

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia