Kulcsszó keresés /


Új korszak a magyar divatszcénában: soha ennyi magyar feltörekvő tehetség nem mutatkozott még be a BCEFW-n

  • 2025. augusztus 05.

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) idén minden eddiginél nagyobb teret ad a fiatal magyar tervezőknek. A 2026-os tavaszi–nyári szezonban két hazai felsőoktatási intézmény is úgy döntött, hogy diplomakollekcióinak bemutatóját a BCEFW hivatalos programjába illeszti. Így a hazai és nemzetközi figyelem középpontjában mutatkozhat be az új generáció, tovább erősítve ezzel a magyar márkák láthatóságát és az utánpótlásképzést. Szeptember 1–7. között közel 100 magyar és régiós alkotó kollekciója lesz látható a 16. budapesti divathéten, melyeket városszerte izgalmas divatipari programok, kerekasztal-beszélgetések, showroom megnyitók és akciók kísérnek.

olvass tovább

Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan! – Hamarosan kezdetét veszi a Fashion Revolution Week!

  • 2025. április 16.

Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan! Így hangzik az idei Fashion Revolution Week mottója. Április 22-27. között a Fashion Revolution szervezet számos, a tudatosabb és etikusabb divatot népszerűsítő programmal várja a téma iránt érdeklődőket. A világszerte működő önkéntes mozgalom célja, hogy felhívja a figyelmet a divatipar árnyoldalaira, és hangsúlyozza az átláthatóságot, a fenntarthatóságot, továbbá helyi kezdeményezéseken keresztül segítse elő a változást a globális divatiparban.

olvass tovább

Magyar libapehelyből is készült GUVET kabátok hódítják meg a divatvilágot

  • 2024. december 27.

A legelegánsabb divatüzletek kirakataiban ragyognak majd azok a luxuskabátok, amelyek részben magyar libapehely felhasználásával készülnek. A legnagyobb hazai pehely- és tollforgalmazó, a kecskeméti FBZ Hungária Kft. és a GUVET kínai high fashion pehelykabát márka együttműködésével új kapu nyílik meg a magyar libapehely előtt a globális piacon. A magyar alapanyagból készült termék immár olyan hírességekkel fonódik össze, mint brit és belga arisztokrácia tagjai, akik stílusosan viselik a márka darabjait.

olvass tovább

Lakástextil trendek 2023-ban

Napjainkban egyre többet hallunk a fenntarthatóságról a divatipar és a lakberendezés vonatkozásában is. A fenntartható divat számos olyan dolgot magába foglal, mint például a slow fashion, a meglévő anyagok újrahasznosítása, vagy az új alapanyagok környezetkimélő módon történő előállítása. A divatcikkek mellett ma már a lakberendezési termékek és a lakástextiliák esetében is kiemelt figyelmet szentelnek a gyártók a fenntarthatóságnak.

olvass tovább

BDI Fashion Show 2015

  • 2015. július 23.

30 éves a Budapesti Divatiskola (BDI). A nagy múltú intézmény idén is pazar divatshow-val, elképesztő kreációkkal zárta a tanévet. A vizsga fashion show-n 17 végzős tanuló vizsgamunkáját, valamint 10 elsőéves tehetség kollekcióját csodálhatta a nagyérdemű.

olvass tovább

Királynői elegancia

  • 2015. június 17.

Kifinomult szépség, verhetetlen elegancia, sokszínűség és nyitottság – ezek a fogalmak kötik össze a Miss Universe Hungary szépségversenyt az ugyancsak nemzetközi színvonalat képviselő magyar divatmárka, a Katti Zoób ATTITUDE-del. A nemrég megújult brand, amely az örökérvényű sikk és a finom kidolgozásba vetett hit találkozásából, a kivételes tervezői múlttal rendelkező Zoób Kati és a több mint fél évszázada fennálló, megváltozott munkaképességű embereket fogalkoztató, kimagasló szakmai tudású gyártó cég, a Kézmű Nonprofit Kft. találkozásából született, 2015-ben nemcsak a high fashion legújabb képviselőjeként, de a Miss Universe Hungary különleges partnereként is bemutatkozott.

olvass tovább

Minimálban otthon vagyunk

  • 2015. január 30.

A stílus többet jelent annál, hogy milyen ruhákat viselünk. Életterünk kialakítására szinte ugyanolyan figyelmet fordítunk, mint külsőnkre. Viszont az irányzatok közül a minimált és a praktikust részesítjük előnyben, amit szeretünk a családról, szeretteinkről, kedvenceinkről készített vagy kapott emléktárgyakkal, illetve vidám kiegészítőkkel feldobni. A nappalira és hálószobára évente többszázezres, akár milliós tételeket sem sajnálunk költeni – derül ki az Arena Fashion Index legfrissebb, lakástrend-felméréséből.

olvass tovább

Sikeresen zárul az első sörös showroom

  • 2014. október 14.

Pénteken bezárta kapuit az első, hazai viszonylatban egyedülálló, multikulturális Heineken x CEFD Pop-up Store. A Heineken, a Central European Fashion Days és a Design Hét keretein belül külföldi divathetek mintájára egy héten át látogatható pop-up showroomot varázsolt Budapestre, hogy bemutassa a visegrádi országok tervezőinek legújabb őszi/téli kollekcióit, extravagáns kreációit.

olvass tovább