Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.09.01-07.

Mi történik a héten? 2025.09.01-07.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Régi nagysikerek emlékére: BMW R 12 S

Régi nagysikerek emlékére: BMW R 12 S

Autó & Motor
 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

  1. Peakston - Egy magyar sikertörténet

Peakston - Egy magyar sikertörténet

  • 2012. április 05.
  • Komment
  1. Peakston - Egy magyar sikertörténet

Sikeres, 100%-ban magyar vállalkozás, melynek élén egy hölgy és egy úr áll – büszkén, hiszen a sikerért jócskán megdolgoztak. Dunavarsányban jártunk a Peakston központjában, ahol megannyi érdekes és értékes információval gazdagodtunk az építőipari segédanyagokat illetően, sőt, egy ritkaságszámba menő szín-scanner technológiát is megismerhettünk. Ellinas Andrea, a cég tulajdonosa és Rokszin Attila ügyvezető mesélt nekünk a vállalatról, az újdonságokról, a modern anyagok térhódításáról.


Sikeres, 100%-ban magyar vállalkozás, melynek élén egy hölgy és egy úr áll – büszkén, hiszen a sikerért jócskán megdolgoztak. Dunavarsányban jártunk a Peakston központjában, ahol megannyi érdekes és értékes információval gazdagodtunk az építőipari segédanyagokat illetően, sőt, egy ritkaságszámba menő szín-scanner technológiát is megismerhettünk. Ellinas Andrea, a cég tulajdonosa és Rokszin Attila ügyvezető mesélt nekünk a vállalatról, az újdonságokról, a modern anyagok térhódításáról.


Mióta beszélhetünk Peakston-ról?

1993-ban alapult a cég, de két, egymástól élesen elkülönülő korszakra oszthatjuk a vállalat történetét. A 2006-os évtől kezdődően léptünk arra a fejlődési pályára, melynek köszönhetően ma már egész másképp cseng a Peakston márkanév. 100%-ban magyar gyártó vagyunk, így – bár szerencsére egyre bővülnek export piacaink – legnagyobb erősségünk kezdettől fogva az elérhető árú, mégis elismerten magas minőségű magyar termékek gyártása.
2006-ban került kizárólagos tulajdonomba a cég, ekkor válaszút elé kerültem: vagy felvesszük a versenyt az egyre növekvő számú és méretű konkurenciával, vagy búcsút inthetünk az építőiparnak. Akkor a folytatás mellett döntöttem, amit azóta sem bántam meg. Szerencsére az idő azóta igazolta, hogy jó döntést sikerült hozni; bár az építőipar területén már 2004-ben beköszöntött a válság (mi nem 2009 óta beszélünk recesszióról), büszkén mondhatjuk, hogy 2011-ben nemhogy kétszámjegyű csökkenést, de kétszámjegyű növekedést jegyeztünk. Ez nem csak, hogy rendhagyó, pláne recesszió idején, de külső szakértő szemmel nézve is példa nélkül álló eredmény. Szerencsére árral szemben is tudtunk, tudunk előre haladni a piacon, ami elsősorban üzletpolitikánknak és fejlesztéseinknek köszönhető.

Mi a cég fő profilja, milyen termékekkel foglalkoztok?

Annyiban különbözünk egy picit a legtöbb konkurens gyártótól, hogy nekünk por- és ún. „nedves” vagy vödrös termékeink is vannak, tehát nem csak a festékekre korlátozódunk. Portermékek alatt például a csemperagasztókat, hőszigetelő rendszerek ragasztóit, glettanyagokat, aljzatkiegyenlítőket, falazó- és vakolóhabarcsokat értünk. Nedves termékeknek tekintjük a festékeket, vakolatot, és alapozóikat, amiket manapság kültéren és beltérben is előszeretettel használnak.
Beltéri festékekből három különböző árkategóriába tartozó anyagot gyártunk: a hobbi kategóriába tartozó, legkedvezőbb árú, könnyen alkalmazható beltéri fehér falfestékünk Polar névre hallgat. Topaz elnevezésű, szintén beltéri, de már színezett falfestékünk (40 azonnal elérhető gyári szín), mosható, dörzsálló, mattabb hatású. Prémium kategóriás termékünk az egyrétegű, Colosseum márkájú festék, mely rendkívül strapabíró, és saját fejlesztésű professzionális színező rendszerünk segítségével szó szerint bármilyen színárnyalatban elérhető – itt használjuk a „szín-scanneres” technológiát.

Tehát portermékek alatt minden olyan anyagot értsünk, ami egy épületnél nem feltétlenül látszik?

Ahogy már említettem, minden olyan anyag elérhető nálunk, mely nélkülözhetetlen az építés során, ám látvány szempontjából nem mérvadó, mert rögzítéstechnikai, tapadást elősegítő, szigetelő, vagy más, nem díszítő funkcióval bíró termék. Sajnos itthon is sokan azt gondolják, költséget takarítanak meg azzal, ha néhány, kevésbé fontosnak vélt terméket nem vásárolnak meg és használnak fel az építés során. Például nem használnak alapozót festés vagy ragasztás előtt. Ezzel valójában fontos technológiai lépéseket hagynak egyszerűen ki, amivel tulajdonképpen saját munkájukat nehezítik meg, hiszen sokkal hamarabb meg kell ismételni a burkolatragasztást, ami költséges dolog, vagy például a festést a foltos, egyenetlen, felázott, fellevegősödött felületek miatt. Mindig hangsúlyoznunk kell, hogy pont az alapozás az, amin nem szabad spórolni!
A húzótermékünk maga a homlokzati hőszigetelő rendszer. (mélyalapozók, ragasztó- és ágyazóhabarcsok, vakolatalapozók, vakolatok). Polisztirol ragasztótapaszból adunk el a legtöbbet (évente több ezer tonnát). Többnyire a tavaszi hónapoktól november elejéig zajlanak a felújítások, építkezések, ilyenkor lendül be leginkább a szigetelő rendszerek piaca is.

Peakston - Egy magyar sikertörténet -  -  - festék, homedecor, lakberendezés, peakston,


Ahogy körbementünk itt a dunavarsányi üzemben, több érdekes, különleges technológiával találkoztunk. Mesélnétek erről picit?

A szín-scannerre és az időjárás tesztelő gépre gondoltál? A szín-scanner (hivatalos nevén spektrofotométer) egy igazán érdekes gépezet: Az emberi szemnél sok ezerszer érzékenyebb, akár egy gombostűfejnyi felületen is be tudja mérni annak pontos színét és a szín bizonyos tulajdonságait, az adott színt pedig bármelyik színezhető termékből elő tudjuk állítani (festék, vakolat). Ha például a kedvenc blúzod színét képzelted el a hálószoba falán, nem probléma, a gép segítségével kb. 30 másodperc alatt kész az adott színrecept az adott termékre. Szeretettel várunk bárkit, hogy kikeverjük neki a kívánt színt.
Időjárás tesztelő masinából hazánkban kb. 5 darabot jegyeznek. A működése elég érdekes: színes festék- és vakolatmintákat helyezünk a gépbe, ahol különböző időjárási viszontagságoknak tesszük ki ezeket. Ami a természetben kb. 2 év alatt ér egy felületet (UV sugárzás, eső, pára, hideg, meleg), annak a gép kiteszik egy 1000 órás tesztciklus alatt a mintákat. Gondoljunk bele, nem lehet kellemes: 15-20 percenként váltakoznak a sokkok: extrém UV sugárzás, azonnali ioncserélt vizes esőztetés, dunsztolás, 1000 órán keresztül. Természetesen csak azon színező pasztákat és más alapanyagokat alkalmazzuk termékeinkben, melyek simán kibírják ezeket a szélsőséges megpróbáltatásokat, így nem lesz garanciális probléma, simán kijöhetünk vele a piacra. Ha valamilyen alkotóelem nem bírja ki mindezt, nincs helye nálunk.

Jártunk a laborban is. Minden bizonnyal ritkaságszámba megy, hogy saját laborban kísérletezzen egy gyártó.

A 2006-ban meghatározott fejlődési irányból adódóan elsődleges volt a lehető legkorszerűbb kutató-fejlesztő laboratórium kiépítése. Tavaly már elég erőteljesen éreztük a munkánk gyümölcsét: nem hiába hoztuk létre ezt a labort, nem hiába kacsintgattunk új technológiák felé, nem hiába szereztünk be olyan gépeket, eszközöket, melyek hazánkban nem túl gyakoriak: Minőség-ellenőrzés és termékfejlesztés területén is példaértékű a Peakston munkája.

A fejlett infrastrukturális feltételek mellett mi az, ami még kiemel titeket a versenytársak közül?

Könnyedén tudunk versenyezni, hiszen 3 minőség kategóriás termékcsaládunk van, melyek márkanévben és árkategóriában is különböznek. Sokan két kategóriát különítenek el: az alacsony, illetve a magas minőségű és árú termékeket. Szerintünk ez nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy valamennyi vevőnk igényeit kielégíthessük, kizárólag jó, vagy még annál is jobb minőséget kell kínálnunk, ráadásul a versenytársainknál kedvezőbb áron. A labornak köszönhetően minden termék esetében úgy tudjuk összeállítani a gyártás alapját képező receptúrát, hogy egyszerre feleljen meg a költséghatékonyság és a kompromisszumoktól mentes, kiemelkedő minőség követelményének. További előnyünk az árképzésben a vállalkozás méretéből adódó rugalmasság; az a képesség, amivel egy multinacionális vállalat nem rendelkezik, nevezetesen, hogy a piaci árak változásait folyamatosan figyelemmel kísérjük, és ha szükséges, bármikor tudunk azonnali árváltoztatással reagálni rájuk.
Ez egyébként ahogy az árak, úgy a termékek terén is elmondható. Rendszeresen figyeljük a konkurens gyártók termékeit, így – szintén a labornak köszönhetően - pontos mérésekkel és vizsgálatokkal állapítjuk meg az egyes termékek bizonyos jellemző tulajdonságait. Ez amellett, hogy segít belelátni a „nagyok” piaci stratégiájába, nagy segítség a saját termékek pozicionálásában is.

Hol juthatunk hozzá a Peakston termékekhez?

Főként építőanyag-kereskedésekben, tüzépeken, festékboltokban, csempe- és fürdőszobaszalonokban. Barkácsáruházakban a piac sajátosságai okán nem vagyunk jelen, az az egész országot lefedő értékesítési hálózatunk számtalan kisebb és nagyobb üzletet foglal magában, sőt, a környező országokban, elsősorban Szlovákiában is egyre erősebb a jelenlétünk. Területi alapú rendszert építettünk ki, hét régióra osztottuk Magyarországot, minden régiónak saját felelős vezetője van, akinek legfőbb feladata a személyes kapcsolattartás és a szakmai segítségnyújtás a vásárlók felé, valamint az új érdeklődők kiszolgálása és a partnerség kiépítése. Mint minden területen, az építőiparban is kiemelkedő jelentősége van a bizalmon alapuló személyes kapcsolatnak, ezért a hangsúlyt arra helyeztük, hogy munkatársaink a legfelkészültebb és szakmailag is leginkább elismert, nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek közül kerüljenek ki.

Mennyire érzik erősnek a versenyt, illetve mekkora a Peakston piaci szerepe?

Tisztában vagyunk a méretünkből adódó korlátainknak, hiszen a Peakston egy kis gyártó cég a piacon – 42 dolgozóból álló, mondhatni, családias méretű kollektíva -, nem áll mögötte nemzetközi tőke. Ezzel nincs is semmi baj, nem is szeretnénk az óriások közé tartozni, őket felülmúlni; csupán minél inkább tudatosítani a hazai vásárlókkal, hogy egy 100%-ban magyar termék is lehet megbízható és kiváló minőségű. Szerencsére a számaink évek óta folyamatos növekedést mutatnak. Az üzenet lényege szerintünk leginkább az, hogy bátorsággal, tenni akarással és kellő szakértelemmel kicsiként is óriási eredményeket érhetünk el. Ez a szemlélet az, azt hiszem, ami hosszú távon elengedhetetlen az egész ország felemelkedéshez.

A Peakston és Ellinas Andrea neve összefonódtak az évek során. Szinte példátlan sikertörténet az építőiparban, melynek mozgatórugója egy hölgy, aki bátor és innovatív módon, szemlátomást sikeresen egyengeti a Peakston útját.

Kemény, és áldozatkész munka ez, ahol nincs idő hibázni. Érdekes, hogy Andrea nem tudatosan készült erre a pályára, hiszen elsőként egészségügyi szakközépiskolát végzett. Egész fiatalon ismerkedett meg későbbi férjével, akivel vállalkozásba kezdtek: Ciprusról importált festékekkel foglalkoztak, és emellett egy utazási irodát is működtettek. Ekkorra már kereskedelmi és idegenforgalmi képzésben is részt vett, de sosem gondolta volna, hogy egyszer az építőipar válik majd a hivatásává. Kezdetben egy apró, kilencnégyzetméteres budapesti üzletben árusították a festékeket, majd az évek során folyamatosan nőtte ki magát a vállalkozás. Napjainkra a Peakston két gyárral, saját kutató-fejlesztő laboratóriummal, jól kiépített nemzetközi értékesítési hálózattal és több bemutatóteremmel rendelkezik, az eredeti brand mellett immár a hobbi, valamint a piramis csúcsának számító prémium kategóriában is jelentős piacot mondhat magáénak. Andrea magánéletét egy válás nehezítette meg: férjével és egyben üzlettársával váltak el útjaik. 2006-tól kizárólag Ellinas Andrea a Peakston tulajdonosa és motorja. Ekkor döntötte el, hogy addig megszerzett tudását és a rengeteg befektetett energiáját nem hagyja veszni: nem engedi elsikkadni a Peakston nevet. Felismerte, hogy megfelelő szakemberekkel fel tudja virágoztatni az akkor még sokkal fejletlenebb céget: Rokszin Attila és a jelenlegi Peakston-csapat segítségével pedig nem mindennapi eredményeket értek el 2012-re. Hat év alatt több megbízható és stabil magyar brandet építettek fel.

 
 
  • festék homedecor lakberendezés peakston

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Kapcsolódó cikkek
Lakástextil trendek 2023-ban - Stylelife, divat, életmód, stílus
Lakástextil trendek 2023-ban
  • Stylelife
Kültéri kárpit trendek - Stylelife, divat, életmód, stílus
Kültéri kárpit trendek
  • Stylelife
3+1 tipp: Így hozd ki ősszel is a legtöbbet a teraszodból
Csinosítsd az otthonod!: A szezon kedvenc DIY Ötletei
Heti Top 10A hét legjobb írásai
A férfi, akire nem érdemes várni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
A férfi, akire nem érdemes várni
  • Keresd a nőt!
Nincs olyan, hogy valaki jó az ágyban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Nincs olyan, hogy valaki jó az ágyban
  • Keresd a nőt!
Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
  • Autó & Motor
A diagnózis: Kapunyitási pánik
Kreatív uzsonnásdoboz: 4+1 tipp a vidám és egészséges iskolakezdéshez
Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
A Nő a márka mögött: Kanizsai Szilvia és a Canissi története
Tengerre magyar! Görög szigetek, török partok és Nápoly egy héten belül hajóval
Mi történik a héten? 2025.09.01-07.
Ahol sok a veszekedés, ott két ember nem hallja egymást

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek

    Lakástextil trendek 2023-ban

    Lakástextil trendek 2023-ban

    Kültéri kárpit trendek

    Kültéri kárpit trendek

    3+1 tipp: Így hozd ki ősszel is a legtöbbet a teraszodból

    3+1 tipp: Így hozd ki ősszel is a legtöbbet a teraszodból

    Csinosítsd az otthonod!: A szezon kedvenc DIY Ötletei

    Csinosítsd az otthonod!: A szezon kedvenc DIY Ötletei

    Top10: az otthonod dekorálása során használd bátran a szürkét

    Top10: az otthonod dekorálása során használd bátran a szürkét

    Dekor tipp: több növényt a lakásodba!

    Dekor tipp: több növényt a lakásodba!

    Legolvasottabb írások

    A férfi, akire nem érdemes várni

    A férfi, akire nem érdemes várni

    Nincs olyan, hogy valaki jó az ágyban

    Nincs olyan, hogy valaki jó az ágyban

    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

    A diagnózis: Kapunyitási pánik

    A diagnózis: Kapunyitási pánik

    Kreatív uzsonnásdoboz: 4+1 tipp a vidám és egészséges iskolakezdéshez

    Kreatív uzsonnásdoboz: 4+1 tipp a vidám és egészséges iskolakezdéshez

    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

    A Nő a márka mögött: Kanizsai Szilvia és a Canissi története

    A Nő a márka mögött: Kanizsai Szilvia és a Canissi története

    Tengerre magyar! Görög szigetek, török partok és Nápoly egy héten belül hajóval

    Tengerre magyar! Görög szigetek, török partok és Nápoly egy héten belül hajóval

    Mi történik a héten? 2025.09.01-07.

    Mi történik a héten? 2025.09.01-07.

    További cikkek

    Együttélni vagy házasodni, ez itt a kérdés!

    Együttélni vagy házasodni, ez itt a kérdés!

    Csíra kavalkád

    Csíra kavalkád

    Ribéryvel is szexelt, hogy szexi fehérneműket tervezhessen

    Ribéryvel is szexelt, hogy szexi fehérneműket tervezhessen

    Gyógyulj sörrel!

    Gyógyulj sörrel!

    Bonyolódnak a kapcsolatok

    Bonyolódnak a kapcsolatok

    Elmélkedjünk!

    Elmélkedjünk!

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia