AlfaCity - 100 éves az Alfa Romeo
Mintegy ezer Alfa Romeóval, 4500 látogatóval ünnepelték az Alfa Romeo száz éves születésnapját. A nap fénypontját a Giulietta leleplezése jelentette.
olvass továbbMintegy ezer Alfa Romeóval, 4500 látogatóval ünnepelték az Alfa Romeo száz éves születésnapját. A nap fénypontját a Giulietta leleplezése jelentette.
olvass továbbA somogybabodi terepjáró fesztivál egyik legkülönlegesebb autója, a Toyota FJ Cruiser volt, melyet Mattracks-lánctalpakkal szereltek fel.
olvass továbbA Kia Ray a cég legújabb tervezésű hibrid típusú koncepció autója. A terv már meg van, már csak a végeredményt várjuk, ami állítólag még nagyon messze van.
olvass továbbAz Alfa Romeo 100. születésnapjára álmodta meg ezt a különleges modellt, Bertone, melynek fantázia neve Pandion. Az Alfa Romeo Pandion-t, idén a Genfi Autószalon alkalmával mutatták be.
olvass továbbNépautónak már a legkisebb gúny nélkül sem nevezhető új VW Passat bemutatkozására már sokat nem kell várni, hiszen szinte már alig rejtették el a kíváncsi kamerák elől... Újabb képek az autóról az Autobild.de jóvoltából.
olvass továbbAlaposan átalakított Kizashit mutatott be a Suzuki, a 2,4 literes benzinmotort 294 lóerősre erősítették. Egyszerű tuning modellnek látszik ugyan az autó, de ennél azért többször van szó.
olvass továbbÁprilisban mutatkozott be Magyarországon a Citroën kínálatát kiegészítő DS3, amely a sportos, városi kisautók piacán igyekszik minél nagyobb szeletet harapni a tortából. Nem is esélytelenül, hiszen az autó formaterve, a részletekben rejlő finom megoldások kiemelik a konfliktusmentes designra törekvő konkurensek köréből.
olvass továbbA Volkswagen szerint legkésőbb késő ősszel érkezik az új Passat. A gyár azt ígéri, hogy az új autó több komfortot és nagyobb utazási élményt fog jelenteni, emellett minden eddiginél karakteresebb lesz. Ezt most könnyen eldönthetjük.
olvass továbbIdén a 80. születésnapján ünnepli a világ leghíresebb formatervező műhelye, a Pininfarina. Az olasz cég hírnevét elsősorban a Ferrarinak köszönheti, ugyanis a legtöbb olasz sportautó lemezruháját ez a designstúdió alkotta meg.
olvass továbbTöbb mint harminc éves szünet után talán újraindulhat a magyar motorgyártás egyik leghíresebb terméke a Pannonia motor gyártása.
olvass továbbFőként az év második felére nehéz megjósolni a modellek pontos érkezését, azonban az már jól látható, hogy egyes márkáktól milyen újdonságok várhatók 2010-ben.
olvass továbbFurcsa fajta a magyar, megeszi az akciós, 120 ft/kg-os csirketollból és csőrből készült párizsit, de kocsiból minimum Golf kell, mert az a jó. Itthon nem túl gyakoriak a különben teljesen jó minőségű koreai autók sem, míg a kevésbé sznob Ausztriában tele vannak velük az utak.
olvass továbbA kisautó lelke egy villanymotor, amelynek maximális teljesítménye 82 lóerő, nyomatéka pedig elismerésre méltó 280 Nm, ez utóbbit 0 fordulatszámnál, induláskor adja le. A motort a padlóban, hosszában elhelyezett lítium-ionos telepek látják el elektronokkal, a rendszer kifejlesztésében pedig a Tesla segített a németeknek.
olvass továbbEgy kicsivel mindenből több. Talán ez jellemzi a legjobban az Audi A7-est. A bajor gyár 2010 végén tervezi csatasorba állítani a kocsit, melynek olyan riválisokkal kell megküzdenie, mint az Aston Martin Rapide vagy a Mercedes CLS.
olvass továbbFőként az év második felére nehéz megjósolni a modellek pontos érkezését, azonban az már jól látható, hogy egyes márkáktól milyen újdonságok várhatók 2010-ben.
olvass továbbMost már egészen biztos, hogy a Volvo szakít hagyományos éleitől, s a lágyabb, lekerekített formák felé nyit. Ha ez a konceptautó valóban zöld utat kap, akkor elkezdheti felkötni a gatyát a konkurencia.
olvass továbbCitroenéknél is elgurult a gyógyszer, lehet hogy a világgazdasági válság teszi, esetleg túl sok csigát ettek a franciák, de előrukkoltak ők is egyedi szériás sportkocsival. Alapvetően igazuk van. Húsz darab méregdrága luxusjárművet könnyebb eladni, ennyi milliomost (milliárdost) még mindig lehet találni...
olvass továbbPiquet, Prost, Senna, Mclaren, Williams és Ferrari. Hat tulajdonnév akár elég is lenne a nyolcvanas éveket jellemezni, de természetesen ennyivel nem elégszünk meg.
olvass továbbA hetvenes évek hatalmas változást hoz a Forma-1 életében. Végleg eltűnnek a szivarformák, s a versenyautók az első illetve hátsó szárnyaikkal elkezdenek hasonlítani a mai Forma-1-es gépekre. A biztonság is egyre nagyobb szerepet kap, bár természetesen még hosszú ideig jön látogatóba a pályára a halál.
olvass továbbElőző részünkben a Forma-1 megalakulásával, az ötvenes évek hőskorával foglalkoztunk. A hatvanas évekbe érünk, a sorozat professzionális sporttá válik, profi csapatokkal és még profibb versenyzőkkel. Braham, Hill, Stuart korszaka következik.
olvass tovább