Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. 17-re lapot húztak

17-re lapot húztak

  • 2019. október 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Valahogy úgy alakult, hogy a harmadik generációs Yarist nem volt lehetőségem kipróbálni az elmúlt 7-8 évben. Így a jövő évi modellváltást megelőzően, nagy várakozással ültem bele a kis autóba. Komoly elvárásaim voltak, ugyanis az első generáció 1999-es megjelenése a Toyota számára is nagyon magasra tette a lécet. Elsősorban egyedi megjelenése, és még a mai napon is remek formai elemei által divatos autónak tekinthető. A belső anyagok és a minőségi kidolgozás tovább fejlődött a második generációban, csakúgy, mint az autó méretei, viszont továbbra is megmaradt az egyedi, középre helyezett műszerfal, ami viszont már ebben a modellben hagyományos mutatókkal rendelkezett.


17-re lapot húztak - Autó & Motor -  - hibrid, toyota, yaris,

A harmadik generáció 2011-ben jelent meg. Természetesen tovább növekedett az autó mérete, ahol a tervezők igyekeztek egy általános, sokkal konzervatívabb és semleges ízlésvilágnak a kialakítására. 2017-re úgy gondolom, hogy komoly válaszút elé került a Toyota. Ekkora ugyanis egyértelműen láthatóvá vált, hogy kis autót nem feltétlenül csak azok vásárolnak, akiknek a pénztárcája nem enged meg nagyobb autót. A kisméretű autóval közlekedés egy életstílus, amit a logika és a kényelem vezérel. A mai modern ember számára ugyanis a városi közlekedéshez teljesen szükségtelen az 5m körüli jármű, amivel nehezebb a dugóban közlekedni és parkolni. Másfelől ez az új generáció is igényli ugyanazokat a kényelmi funkciókat, igényes belső teret, amit egy nagyobb autóban megkaphat. Számos gyártó, éppen ezért teszi elérhetővé kis kategóriában is mindazokat az extrákat, amint a közép vagy felső-középkategóriás modellek megkapnak. Ezek a kihívások és a tény, hogy 2017-re modellciklus vége felé tartott már a Yaris, döntési helyzet elé állították a Toyotát. Vagy korábban lecserélik a túl semlegesre sikerült harmadik szériát, vagy komoly ráncfelvarráson esik át a modell. A Toyotánál az utóbbi mellett döntöttek. Ennek keretében a Yaris közel tízezer alkatrészét cserélték le. Teljesen új orrot, hátsó kialakítást kapott és számos ponton a belső kialakításhoz is hozzányúltak. Az orr-rész nagyon szépre sikerült és a külső vizuális elemek sora ezzel koránt sem fejeződött be. Kéttónusú fényezésével és számos design elem segítségével sikerült egy dinamikus, jó megjelenésű kisautót varázsolni a régi alapból.

17-re lapot húztak - Autó & Motor -  - hibrid, toyota, yaris,

A harmadik generációs Toyota belső tere érezhetően növekedett. Az autózás élménye meggyőződésem szerint nem kizárólag számok és statisztikai adatok halmaza, legyen szó akár autóméretről vagy gyorsulási adatokról. Előbbi esetben a jól elrendezett formák, arányok sokkal többet tudnak dobni a térérzeten, mintha a padlólemezen növelnek pár centimétert. A Yaris esetében nagyon jól fogták meg a kérdést a tervezők. A tér és térérzet igazán nagyautós az első ülésen ülve úgy, hogy a hátsó utas számára is marad elegendő tér, amennyiben nem nőtt 180cm-nél sokkal magasabbra. A műszerfal hossz és keresztirányú vonalai nagy mértékben növelik és fokozzák ezt a hatást. Sajnálom viszont, hogy a típus védjegyévé vált középre helyezett műszerfal elrendezés megszűnt. Az anyagok kiválasztása esetén nem volt ennyire kreatív a tervező, melyen a ráncfelvarrás sem segített. Nagyon kevés a jó minőségű műanyag az utastérben és a formai játékok is kevéssé tűnnek elő a homogén fekete anyagok között. A kialakított tárolók mérete, anyaga nem teszik kényelmessé a pakolást. A legmagasabb felszereltség sem tartalmaz könyöktámaszt.
A 2017-es ráncfelvarrás a motorkínálatban is változást hozott. Az autó kizárólag benzines és hibrid erőforrással vásárolható, ami azt hiszem, teljes mértékben megfelel a kor igényeinek. Benzinesből három is van a kínálatban, de ebből az 1l-es változatot nyugodtan mondhatjuk, hogy csakis a belépő modell miatt tartották meg, hogy az autó minél olcsóbb áron indulhasson. Az 1,8-as kompresszoros motor pedig egyedül a sport GRMN kivitelhez rendelhető. Gyakorlatilag tehát az 1,5 111LE benzines és 1,5 hibrid 100LE motorra támaszkodik a kínálat.

17-re lapot húztak - Autó & Motor -  - hibrid, toyota, yaris,

A Yaris hibrid kínálat csúcsát képviselő GR Sport kivitelben volt szerencsénk tesztelni az autót. A GR a Gazoo Racing rövidítése és hűen a nevéhez rendkívül sportos design elemeket tartalmaz. Kívülről a lakk fekete hűtőmaszk, az autóhoz mérten gigantikus 17”-es szintén lakk fekete alufelnik teszik igazán feltűnővé. Belül az igazán jó fogású GR logós sportkormány és az igazán kényelmes bőr/alcantra sportülések fokozzák a hatást. Ebben a modellben az alapfelszereltség része az igazán okos TAS 500 típusú, 7”-es központi kijelző, mely minden modern funkcióval rendelkezik. Hátránya talán csak annyi, hogy még az a kevés krómpötty is eltűnik az utastérből, ami a butább központi kijelző kezeléséhez kellett. Néhány ponton azt hiszem érdemes lett volna dolgozni a ráncfelvarrás során. Számomra a legfeltűnőbb ilyen pont az automataváltó kialakítása, ugyanis ez a fajta megoldás szerintem már 2011-ben is gyengének számított. De beszéljenek helyettem erről a képek.
De tegyük magunkat túl a váltó kialakításán, hiszen jellemezően úgysem lefelé bámulunk vezetés közben. Egyébként a fokozatmentes CVT automata tökéletesen végzi a dolgát.
Az 1.5 hibrid motor városban rendkívül takarékosan üzemel és 4,5 liter benzinnel beéri a városban. Autópályán kicsit más a helyzet és látszik, hogy nem ez a hibrid és a Yaris fő terepe. Említettem, hogy szerintem a technikai számok mögött érzések is vannak. A sportos hibrid a százas sprintet 11,8mp alatt teszi meg, viszont ez érzetre jóval többnek tűnik. Ennek oka pedig, hogy a benzinmotor rendkívül zajos módon gyorsítja az autót, olyan érzést keltve, mintha erején felül akarna teljesíteni, ami egyáltalán nem nyújt kellemes érzést az autóban ülőknek.  A fogyasztás ilyenkor jelentősen nagyobb. 130-as tempó mellett 7,1-7,2 közötti fogyasztást mértem.

17-re lapot húztak - Autó & Motor -  - hibrid, toyota, yaris,

A fentiek miatt egyértelmű, hogy a Yaris a nagyvárosok lakóit tekinti fő piacának. Azokat az embereket, akik számára fontos a megjelenés, a környezettudatos gondolkodás és a biztonság. Éppen ezért a Toyota ezt a modellt felszerelte az összes aktív és passzív biztonsági berendezéssel. Többek között a kétzónás klíma, ülésfűtés, tolatókamera, intelligens kulcsrendszer, LED-es nappali fény, sávtartó, ütközést megelőző rendszer, táblafelismerő mind-mind a felszereltség része. A 6,4 millió forintos vételár kicsit borsosnak tűnhet elsőre, de ha figyelembe vesszük az egyedi megjelenést és a modern technikát, amely a motorháztető alatt van, akkor megérthetjük az okát.


A magam részéről én nagyon várom a negyedik generációt, ami a hírek szerint a jövő áprilisi New York-i Autószalonon fog megjelenni és méltó helyre emeli vissza az innovatív formájáról megismert Yarist.

  • hibrid toyota yaris

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke? - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?
    • Autó & Motor
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Autó & Motor
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    • Keresd a nőt!
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    Kapcsolódó cikkek

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége

    Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége

    A Toyota lefektette „Woven City”, a jövő okosvárosának alapkövét

    A Toyota lefektette „Woven City”, a jövő okosvárosának alapkövét

    A vadonatúj Toyota Yaris és a Lexus LC Convertible is ott van a Világ Női Autója döntősei között

    A vadonatúj Toyota Yaris és a Lexus LC Convertible is ott van a Világ Női Autója döntősei között

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia