Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST

  • 2019. szeptember 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Ford Focus ST nem a legerősebb Focus lesz a kínálatban. Jövőre jön az RS, de egy átlag autós nem is értheti meg, hogy miként lehet ezt a mostani teljesítményt fokozni, ha beül a volán mögé.


A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Autó & Motor -  - focus, ford, st, teszt,

Az autó ránézésre nem sokban különbözik egy normál Focustól – csak a fekete méhsejtes hűtőmaszk ST felirattal és a gyönyörű 19”-es alufelni különbözteti meg - nem beszélve arról, hogy az 1.0 Ecoboost motorral is kapható ST line kivitel formai elemeiben szinte szakasztott mód megegyezik az általunk vezetett ST-vel. Végig lehetne sorolni persze a sok apró részletet, amitől észre lehet venni álló helyzetben, hogy ez az autó más és különb, mint a gyermekded pajtásai, de most komolyan, ki a csuda akar ezzel az autóval parkolni és álló helyzetben nézegetni??? Be kell indítani a motort az üzemmód kapcsoló segítségével -, mely 4 beállítást kínál számunkra (csúszós, normál, sport, track) – ki kell választani legalább a sport üzemmódot és nyomni kell a gázpedált! Ha ezt tesszük, olyan élményben lesz részünk, amit még Ford Focustól sosem kaptunk. De megkockáztatom, hogy a versenytársak hasonló gépei is szégyenben maradnának. Az 5,7 mp-es 100-ra való gyorsulás csak egy adat. A hang, a roppant kemény futómű, a sperr difi, a bitang erős, elől 330mm-es hűtött, hátul 302 mm-es tömör fékek segítségével olyan vezetési élményt kapunk, hogy elfelejtjük azokat az apróbb hibákat, amiket a Focus ST tesztje során tapasztaltunk. Ebből az első és talán a legfontosabb hátrány a fogyasztás. Mondhatnám azt, hogy a Focus egy remek családi autó, és apuka (vagy az autósport kedvelő anyuka) kedvéért minden család ST-t vegyen. Követelhetnénk, hogy a családi adókedvezményt terjesszék ki erre a típusra is a családvédelmi program keretében, hiszen az összes rosszkedv és indulat lecsitul bennünk, ha hallhatjuk a 2.3-as 280LE-s 420Nm nyomaték leadására képes motor hangját a beindítást követően. Ezzel pedig az otthoni konfliktusok egy része is meg tudna oldódni. De kicsit félve nyújtanám be ezt a petíciót, mert tartok attól, hogy kevés családnak fér bele a költségvetésébe a jócskán 10 liter fölötti átlagfogyasztás. Katalógus szerint ugyan 8,2l-t eszik 100km-en, de az autóvezetés nem egy laboratórium. Ez az autó legalább annyira kívánja a gázadást, mint a jobb lábunk és agyunk, amikor meghalljuk a gázfröccs automatika által feldörgő motort, a visszapufogást, durranást. Újra gyerekek leszünk, nem fog érdekelni semmi más, csak az út és az autó. Érezni akarjuk, ahogy a gyári Recaro ülésbe tapadva vesszük be a kanyarokat, melyben segít az említett elektronikus differenciálmű, valamint az adaptív lengéscsillapítás is. Ez utóbbi rendszer kétezred másodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és ehhez igazítja a lengéscsillapítást. Továbbá az útviszonynak megfelelően állítja a futóművet, illetve ha például az első kerék kátyúba megy, a hátsó kereket már úgy hangolja a rendszer, hogy ne menjen annyira bele a kerék a lyukba. Az autót vezetve persze már réges-régen elfelejtjük az óvatos gázadást, az alacsony fordulaton tartást, és a fogyasztás azonnal 14-17 liter körül fog mozogni. Az új ST végsebessége 250km/h. Ezt letesztelni sajnos nem tudtuk, de zárt pályán 238-ig sikerült gyorsulnunk, és el kell mondanom, éreztem benne az erőt, hogy elhiggyem a gyári végsebesség adat valódiságát. Egy szó, mint száz, ez egy fantasztikus kő kemény rally autó, mely városi köntösbe lett csomagolva. A csomagolásból persze kihallatszik a kipufogó durrogása, ami egyáltalán nem baj. Dugóban araszolni nem könnyű vele, hiszen a kuplung sokkal keményebb, mint a hagyományos változatokban. De szerintem ezt senki nem fogja hibájaként felróni. Nem az autó futóművével van a gond, amikor a budapesti utakon haladunk, hanem a hazai utak minőségével.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Autó & Motor -  - focus, ford, st, teszt,

Hátránynak érzem, hogy az autó belsejében nagyon kevés különbséget találunk a „normál” motorral szerelt testvéreihez képest.  Ugyanazok a gombok, kezelőszervek, kényelmi extrák - mint adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, head-up display, ülésfűtés, kitükrözhető mobiltelefon - mint egy 6-7 milliós kistestvér esetében. Mint ilyen persze igazán jól elrendezett belső utasteret kapott. A központi 8”-es érintőképernyő kezelése egyszerű, azonnal elsajátítható. A kezelőszervek kézre esnek, logikusan elrendezettek. Számos pakolóhely van a kocsiban, amit egyébként a napi használat esetén fontosnak tartok. A B&O hangrendszer kifejezetten jól szól. Viszont úgy gondolom, hogy az alapáron közel 4 millió forintos felárba belefért volna egy kicsi plusz az utastérben is. Gondolok itt olyanra, mint a korábbi ST generációkban megszokott turbónyomás, olajhőmérséklet, olajnyomás értékeit mutató külön fizikális műszeregység, melyet most a menü rendszer mélyéről digitálisan formában tudjuk csak elővarázsolni. Kaphatott volna valamivel minőségibb műanyagokat, vagy bőrözött felületeket, ne adj isten egy-két piros cérnaszál is elfért volna szerintem, hogy a sportos érzés látványban is megjelenjen. De ez lehet csak kötözködés, mivel tényleg mindent kárpótol a motortérbe szerelt fenevad. Az élmény, amit ad az autó, tényleg lélegzetelállító. Az első kerék által talán nem is lehet több teljesítményt az útra vinni a valamivel több, mint 1400 kg-os autóból. Nem tudom, hogy milyen pszichológiai oka van ennek, de utoljára egy Tesla Model S esetében éreztem, hogy mosolyra görbül a szám, amikor gyorsul az autó. Valószínűleg annak eredménye ez, hogy nem akarja az agyam elhinni, hogy ez valóság. Hasonló (ha nem is pont ilyen) érzést kapunk a Focus ST-ben. Bárki, aki kipróbálja garantáltan mosolyogni fog és sajnos vagy nem sajnos, de egy pillanatig nem a környezetvédelmi normák betartása, és a 94g-os káros anyag kibocsájtási határérték fog a szeme előtt lebegni. Hallani, érezni akarja újra a benzinmotor által adott gyorsulási élményt, amit kiegészít a hang (amely részben a hangszóróknak köszönhető), láthatja maga előtt a korábbi rally versenyeket és kicsit ezek részesévé tud az autó által válni. Hiányoltam a hagyományos kézifék kart, mert az elektronikus változatával sajnos a kézifékes fordulás teljességgel lehetetlen. Kárpótolt viszont a gázfröccs automatika, mely váltáskor segít az egyenletes fordulatszám fenntartásában.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Autó & Motor -  - focus, ford, st, teszt,

Mindenki maga dönti el, hogy a forma és a beltartalom esetében mire vágyik. Ha nagyobb csomagtartót, érzékelhetően nagyobb utasteret szeretne, talál olyat is (Octavia RS). Ha több lóerőt, akkor megkapja például a Civic Type R-től (320LE), ha közel azonos teljesítményt akar látni kisebb cm3-ből a Hyundai i30 N-től kaphatja meg. Sorolhatnám a versenytársak kínálatát, de ebben a népes sorban talán a Focus ST adja a legjobb ár/érték arányt.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Autó & Motor -  - focus, ford, st, teszt,

  • focus ford st teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    • Autó & Motor
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri
    • Autó & Motor
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Barber Shop Budapest Mammut – Profi férfi hajvágás a Mammut I. földszintjén

    Kapcsolódó cikkek

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia