Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG

  • 2023. február 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Van egy erős félelmem azzal kapcsolatban, hogy idő kérdése és a kiskategóriás autók (B szegmens), mint a most tesztelt Fabia, ki fognak halni, mint a dinoszauruszok. A rengeteg crossover, valamint a drága és kötelező biztonsági felszereltségek olyan közel fogják vinni az árukat az eggyel nagyobb kategóriához, hogy balgaság lesz ezt választani. A Fabia ennek ellenére egy kiváló autó és a vele töltött idő alatt az járt a fejemben, hogy tud-e egyáltalán többet a nála eggyel nagyobb kompakt kategória.


A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Nem első alkalommal vendégeskedik nálunk az új, negyedik generációs Fabia. Korábban az 1 literes háromhengeres, szintén Style felszereltséget próbáltuk. De tavaly nyáron igyekeztem összevetni a közvetlen konszern vetélytársakkal, az Ibizaval és a Poloval. Ez a cikk itt olvasható.
Nem szerettem volna ismétlésbe bocsátkozni, így az importőrtől – ez úton is köszönet érte – egy csúcsfelszereltségű változatot kértünk. Ennek persze egyik oka, hogy értelemszerűen sokkal nagyobb élmény egy teliextrázott autót próbálni, de volt egy másik gondolat is a fejemben. Mégpedig az, hogy nem csak a közvetlen kategória versenytársakkal hasonlítom össze a Fabiat, hanem egy lépéssel fölfelé is nézek. Igen, ez nem egy igazságos küzdelem, hiszen az Octavia mondhatjuk azt, hogy másik „liga”. Szinte olyan, mintha két mérettel nagyobb autó lenne, és ez valahol igaz is, hiszen a Skoda szlogenje nem csak marketing fogás. A Skoda tényleg többet ad,és ebbe beletartozik, hogy a versenytársaknál jellemzően nagyobb belső teret is. Viszont pontosan ezért a Fabia, szerintem akár vizsgálható úgy, hogy egy „kicsi” kompakt autót vezetünk.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Gondolom senkinek nem meglepő adat, hogy méreteiben, tengelytávjában a Golf IV-gyel mérhető össze a mostani Fabia.
A motor esetében is fontosnak tartottuk, hogy ne a háromhengeres változatot próbáljuk újra. Nem mintha probléma lenne az átlag napi használat mellett a háromhengeres egy literes 110 lóerős változattal, de egyértelműen több izgalmat rejt a 150 lóerő. Nem beszélve arról, hogy a háromhengeres, kisköbcentis turbómotorok megítélése, hiába a kedvezőbb károsanyag kibocsájtási érték, lényegesen gyengébb, mint egy négyhengeres motoré. Az 1,5 TSI pedig valóban olyan erőforrás, amiben már van vér és élvezeti faktor. Többet tud annál, minthogy szép, kényelmes tempóban elvigyen A-ból B-be.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

A mostani Fabia 10 centivel lett hosszabb az elődjéhez képest és a méretnövekedés érzékelhető az utastérben. Persze azt nem lehet mondani, hogy a helykínálat jobb, mint például egy nagyjából 20 centivel nagyobb, kompakt Ford Focusban, de a csomagtartó méretük szinte azonosnak mondható. A Fabia a kategóriájának legnagyobb tárolókapacitását kínálja, amely 380 liter, ami így csak 10 literrel van elmaradva a Focusétól. Természetesen a tér- és komfortérzet sem azonos, a szélesség különbség miatt.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Az előbbi gondolatok azért érdekesek elsősorban, mert az árak látványosan elszabadultak. Jól felszerelt kompakt kategóriás autót 12-14 millió alatt nem nagyon fogunk találni. Ezzel szemben a Fabia még nem ugrott át nyolcszámjegyű léptéket. Persze egyáltalán nem alacsony az ára, de ha ilyen aspektusból nézzük, akkor kevésbé fogunk megbotránkozni. A Porsche Hungária érthető módon úgy döntött, hogy a forint folyamatos mozgása miatt nem fog hetente új árlistát kibocsájtani. A magyar weboldalon már euróban találjuk az árakat, amelyeket egy napi árfolyam segítségével kalkulálnak forintra. Ez alapján a belépő Fabia (Ambition 1.0 TSI 80 lóerő) 16600 EUR-ról indul (~6,4 millió Ft), az általunk tesztelt másik véglet a Style 1.5 TSI, 150 lóerővel, számtalan extrával éppen, hogy alulról súrolta az imént említett 10 milliós lélektani határt (25400 EUR azaz 9,7 millió forint).

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Egyáltalán nem kevés pénz egy kiskategóriás autóért, de ezért cserébe a teljesítményen és az automata váltón kívül eggyel nagyobb kerekeket kapunk, mint a széria (17”), kétszínű fényezést, jókora méretű központi képernyőt, navigációt, ködfényszórót, kulcsnélküli használatot, állítható vezetési üzemmódokat és még hosszan sorolhatnám, hogy mi mindent.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

A külső megjelenéséről az autónak korábban már írtam, de ennél a kivitelnél érdemes kiemelni, hogy a nagyobb kerekek határozottan jobban állnak neki. A kétszínű fényezés, amely fekete, vagy szürke tetőfestést jelent, szintén jól mutat az autón. A Skodás jegyek és a korábbi márka megjelenés szépen öröklődtek ebben a szériában. Az első fényszórók LED-esek, a hátsók viszont csak extra tartozékként kaphatók így. Fontos továbbá kiemelni az új Fabia alaktényezőjét. A 0,28-as légellenállás nagyon kedvező hatással van a fogyasztásra. Tesztünk során 6,5 literes átlagos fogyasztást mértünk, de autóúton 5 liter alatti eredmény is simán hozható. Az alaktényezőn kívül fontos szerepet játszott ebben az, hogy a jármű képes két hengert kikapcsolni, amikor kisebb teljesítményre van szükség.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Számomra továbbra is az egyik legszerethetőbb rész az új Fabiaban, hogy a digitalizációt nem minden áron és minden pontjában szerették volna kihasználni a tervezők. A műszerfal teljesen digitális és a természetesen rendelkezik egy nagy központi színes kijelzővel, de szerencsére a hőmérsékletet, vagy éppen a rádió hangerőségét nem egy külön képernyőfelületen, hanem manuális tekerők segítségével állíthatjuk. Ugyanez igaz a kormányon elhelyezett valós gombokra. Nem egy érintő felületen kell tapogatózni. Ha kritika érheti az Octaviat, akkor az erre a részére vonatkozhat, ezzel szemben a Fabia ezen szempont alapján sokkal jobb és élhetőbb.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

A Fabia vezetésével kapcsolatban határozottan pozitív élményeket őriztünk meg. Az ülőfelület kényelmes, rengeteg a pakolási lehetőség, jó az utastér komfortja, hangulata. Bár találkozhatunk kemény műanyagokkal a belső térben, de a sok különböző anyag, kárpit, textúra szépen, igényesen van variálva. Aranyos ötlet a műszerfal tetejét kiegészítő Fabia feliratú lakk fekete betét.
A futómű és a lengéscsillapítás határozottan jól van hangolva az autóban. Örömteli, hogy ennél a felszereltségnél már nem dobfékek vannak hátul, így magabiztosabb a fékhatás is.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

Összeségében egy nagyon jó választásnak tartjuk a Fabiat, akár családi autónak is. Praktikus, kis fogyasztású és dinamikus vezetésre s alkalmas az 1.5 TSI-vel. El tudom képzelni, hogy sokan fogják így gondolni és ezt a méretet választani az ár/érték arány megfontolása miatt. Sajnálatos, hogy kizárólag benzines erőforrással érhető el és még lágyhibrid meghajtás sem kapható hozzá. Remélem ez nem annak az előszele, hogy a Porsche csoport sem akar hosszútávon ebben a kategóriában gondolkodni és ezért nem fejlesztenek hozzá. Kár lenne, mert egy szerethető, jó autónak tartom a Skoda Fabiát.

A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Skoda Fabia, 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt, fabia, fabia automata teszt, skoda fabia,

  • 2022 Skoda Fabia 2022 Skoda FAbia 1.5 TSI DSG Style teszt fabia fabia automata teszt skoda fabia

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG
    • Autó & Motor
    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kapcsolódó cikkek

    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia