Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

  • 2022. augusztus 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon szívesen kezdtem volna az évet azzal, hogy a 2021 végén bemutatott Skoda Fabia negyedik generációs modelljét összevetem a Polo 6 modellfrissített változatával. Sajnos ez a mostani szállítási határidők miatt nem valósult meg. Annyi öröm az ürömben, hogy időközben a Seat Ibiza facelift is megjelent, ami szintén járt nálunk azóta. Így, ha nem is egyszerre, de az emlékeimben lapozgatva azonnal másik két modellel is össze tudtam hasonlítani az új Fabiat.


A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

Aki azonnal kedvet kapott, hogy nem egy, hanem egyszerre három autóstesztet olvasson, annak a következő két linket ajánlom, Polo és Ibiza ügyben. Gyakorlatilag a formaterv, a minőségérzet és a vezetési élmény versenye ez a három modell között, hiszen a véletlen folytán mindegyik esetben az 1.0 TSI változatokat teszteltük. A platform szintén azonos, hiszen mindegyik modell az úgynevezett MQB-A0 platformra készült.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

A motor megegyező, illetve a méretek is szinte azonosak. A Fabia 4108 mm hosszával egyébként a leghosszabb a három közül (3cm-rel a Polonál és 5-tel az Ibizánál). De biztosan nem ez lesz a választás alapja. Sőt, a csomagtér méretének minimális előnye sem lesz a perdöntő, hiszen a Fabia 380 literes csomagtartójával (pótkerék nélkül) 25 literes előnyben van a másik két modellel szemben. De ez a nagyjából 5% differencia egészen biztos soha az életben nem fog feltűnni.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

Maradnak tehát az érzelmi tényezők és persze nem utolsó sorban az ár. Utóbbi esetében az volt az első gondolatom, hogy a Fabia áráról írok valami frappáns és cinikus gondolatot, hiszen az emlékeimben a Polo és az Ibiza olcsóbb volt. De a volt szónak itt több a jelentősége, mint hinnénk. Ugyanis az autóárak, érthető módon a forint árfolyam változásával arányos módon emelkednek, sőt talán még jobban is, hiszen egyéb más költségek is növekednek a háború és a gazdasági helyzet okán. Éppen ezért a 8,2 milliós listaárral rendelkező Fabia Style, ha tetszik, ha nem, a legolcsóbb a három közül (kicsit meg kellett állnom írás közben, mert a néhány felszereltségi szint esetén elérhető 11 millió feletti listaárú Ibiza miatt megszédültem kicsit. Ehhez én még nem nőttem fel).
Egyszóval hallelúja, a legmagasabb Style felszereltség esetén „pici” pénzért megkapjuk a Fabiat. Csak azért javaslom, hogy mindenki olvassa végig a cikket (már nincsen sok hátra), mielőtt elrohan a legközelebbi Skoda márkakereskedésbe, hogy megrendelje, mert úgy is várni kell rá cca. 1,5 évet, szóval van idő, nem kell annyira sietni.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

A viccet félretéve, kár ezen sokat nyavalyogni. Az euró 400 forint és az áfa 27%. A Fabia nettó 15ezer EUR, szóval nem elképzelhetetlen sok, csak „mi” keresünk keveset. És nem kizárólag a VW konszern márkáinál van a drágaság. Egy valamirevaló kiskategóriás (B szegmens) autó nagyjából 8 millió forint, ha a mai modern technikával van felszerelve.
Az viszont már egy másik probléma, hogy a Fabia vevőköre nyilván nem az, akinek hétszámjegyű a nettója. Így a modell, amely alapvetően átlagembereknek, átlagos családoknak készül, sajnos nagyon nehéz időket él vagy fog megélni, mert a vevőkör egyre szűkül. Nem akarok vészmadár lenni, de a teszt során eszembe jutott többször, hogy lesz-e ötödik generációs Fabia? A százalékosan egyre szűkülő árkülönbség a nagyobb kategóriákkal szemben, az SUV lázzal szemben, vajon életben tud-e maradni ez, a régen sokkal jobb napokat látott szegmens? Ez persze a jövő zenéje, de az kimondható, hogy a Fabia a csúcson van. Soha nem volt ennél szebb és jobb. És ezt mindenféle él vagy gúny nélkül ki lehet mondani.
A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

A külső design annak ellenére, hogy szinte minden divatos formajegyet tartalmaz, kiválóan hordozza a Skoda géneket. Persze egy óriási dimenzió ugrással, hiszen minőség szempontjából nem ismerek márkát, amely ekkorát tudott volna előre lépni. A krómszegélyes hatalmas hűtőmaszk, a szép formájú LED-es lámpatestek és a számos éllel megalkotott karosszéria kifejezetten szép autót alkotott. Nekem egyedül a 16” -os kerekek nem tetszettek rajta. Ha az enyém lenne ez a kocsi, akkor azt tuti lecserélném rajta és nem zavarna, hogy ettől 0,1 decivel többet fog fogyasztani.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

A belső tér szintén mutatós és modern. A két digitális kijelző, mármint a műszerfal és a központi infotainement nem hagy kétséget afelől, hogy egy vadonatúj, mai technikai színvonal maximumát kínáló gépjárműben ülünk. És boldog voltam attól is, hogy tekergetni lehet a hangerő szabályozót és nem valami érintőfelület felett húzogatni az ujjam.
Kifejezetten tetszett a Fabia kormánya. A lyuggatott bőrrel bevont kormány jó fogású és minőségi, jó néhány „vegán bőrrel bevont” presztízs márkát lepipáló színvonalat nyújt. A rajta elhelyezett kezelők szintén logikus elrendezésűek és nem utolsó sorban mutatósak voltak, jó anyagból készültek.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

Utoljára marad a jól ismert 1.0 TSI háromhengeres motorral kapcsolatos tapasztalatom. Csak bízni tudok benne, hogy nem elfogultság miatt mondom (bár erre semmi okom nem lenne), de a Fabiaban teljesített a legjobban az erőforrás. Kifejezetten csendesnek és rezonanciamentesnek találtam. Nagyon kevés fordulatszám esetén volt és akkor is minimálisan a háromhengeresekre jellemző fura kerregés. Néma csendben dolgozott és nagyon kevéssé volt éhes. 5,8 literes átlaggal jártunk vele, amihez hozzátartozik, hogy néha teljesen feleslegesen próbáltunk gyorsulgatni vele. A tapasztalat tehát kettős, ez utóbbi, mármint a gyorsulgatás teljesen fölösleges dolog a Fabiaval. Egyrészt nem tud jól gyorsulni, szóval mondjuk ki, nem arra való (lesz majd 1.5 TSI, az inkább), másrészt még az átlagfogyasztást is növeli.

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,

A Fabia egy élhető autó. Mivel már 4 méter fölött van, azt is mondhatnám, hogy kompakt méretű, hiszen pár éve ezzel a mérettel Golfok voltak az utakon. Így röviden egy 4 fős család számára elégséges, elegendő jármű. A lábtér ugyan hátul már kompromisszumos, de ha nem 190 centis apu és anyu, akkor még a tinédzser gyerekek is elférnek kényelmesen hátul (hacsak nem az ifi kosárlabdacsapat tagjai). Racionális, nagyon jó minőségű beltere szerethetővé, az elől-hátul elhelyezett könyöklők még kényelmesebbé teszik. Nincs benne meg a sportosság, mint az Ibizában és alacsonyabb a presztízse, mint a Polonak, de a simply clever megoldások sokkal funkcionálisabbá teszik. Így a véleményem szerint ez a legjobb modell a három közül.  

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 fabia, 2022 fabia style teszt, fabia style teszt, skoda fabia, skoda fabia 1.0 Style teszt,
 

  • 2022 fabia 2022 fabia style teszt fabia style teszt skoda fabia skoda fabia 1.0 Style teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG
    • Autó & Motor
    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A közöny a nő halálcsókja - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A közöny a nő halálcsókja
    • Keresd a nőt!
    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól - Stylenews, divat, életmód, stílus
    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól
    • Stylenews
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje
    • Keresd a nőt!
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell
    Annyi szarsággal foglalkozunk...
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van
    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    Berény Róbert főműve 38 millió forintért, Tihanyi Lajos legkiemelkedőbb absztraktja 12 millió forintért kelt el a Virág Judit Galéria aukcióján  

    Kapcsolódó cikkek

    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG

    A kis nagy autó – Skoda Fabia 1.5 TSI Style DSG

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A közöny a nő halálcsókja

    A közöny a nő halálcsókja

    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól

    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Annyi szarsággal foglalkozunk...

    Annyi szarsággal foglalkozunk...

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van

    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia