Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt

  • 2024. december 25.
  • Komment

A mondás szerint a pénz önmagában nem boldogít – de ha van belőle elég, vehetsz egy Mercedes-Benz G580 Edition ONE-t, és garantáltan közelebb kerülsz a boldogsághoz. Ez az autó nem csak vezetési élményével, hanem már a puszta látványával is magával ragad. Akár a volán mögött ülsz, akár csak mellette állsz, könnyen úgy érezheted, hogy az ikonikus jármű birtoklása valóban megéri az árát.


A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Ha már a boldogságról beszélünk, gyermekkorunkban valóban felhőtlenül boldogok tudtunk lenni. A G osztály vonalvezetése egy igazán egyszerű, gyermekek által rajzolt terepjáró formájára emlékeztet. Az ikon titka talán ebben rejlik. Szinte mindenkiből előhozza a gyermekkori felhőtlen boldogságot és a tárgyak birtoklása iránti vágyat. Az érzés teljességgel unisex, hiszen ez a forma mind a nőknek, mind a férfiaknak egyformán elcsavarja a fejét. Rengeteg hölgy ismerősöm rajong érte, holott ez nem egy nőies darab. Pont olyan, mint egy hatalmas játékautó. Akinek ilyen játéka van, az a legmenőbb a játszótéren!

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Forma: Egy szikla, amit az idő sem koptatott el
A G-osztály kockaformáját az elmúlt évtizedek finoman alakították, akárcsak a természet a legnagyobb sziklatömbök éleit. Az 1979-es bemutató óta eltelt 45 év alatt az autó sziluettje csak minimálisan változott – és ez így van jól. A 2018-as teljes újratervezés során ugyan néhány modern divathullám koptatta a vonalakat, és az elektromos verzió aerodinamikai igényei is módosítottak rajta, de a lényeg a sziluett érintetlen maradt. A Mercedes-Benz új szlogenje, a „Stronger than Time” (Erősebb az időnél), tökéletesen illik ehhez a kősziklaként álló ikonhoz. Ez az autó egyszerűen kortalan – és éppen ezért hiba lenne komolyabban hozzányúlni a dizájnhoz.

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Észérvek? Ugyan!
Fontos leszögezni, hogy a G580-as, bár elektromos meghajtást kapott, nem egy tipikus elektromos autó. Ne is keressünk benne semmiféle racionalitást, mert nincs is. Ész érvekkel megmagyarázhatatlan döntés egy G-osztály megvásárlása. Még ennél is nehezebb érveket állítani egy elektromos verzió mellé. Itt jön elő belőlünk a gyermeki lélek, és amennyiben ez egy komoly egzisztenciával párosul, előtörnek a pusztán ösztönös érzelmek: AKAROM, KELL. Amit a sok tízmillió forint elköltéséért kapunk (a konkrét tesztautó esetében több mint 80.000.000 Ft), az nem akármi: a legnagyobb közúti presztízs! A feltűnés garantált. A G osztály még sötét színekben is kitűnik a forgalomból, mágnesként vonzza a tekinteteket formájának és méretének köszönhetően. A tesztautó csodálatos selyemfényű, kék színe ezt az értéket sokszorosára emeli. Aki bele szeretne olvadni a tömegbe, véletlenül se vegyen hasonlót.

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Belső tér: Luxus a maximumon
Az Edition ONE csomag az 57 milliós alapáron felül több mint 20 millió forintnyi extrát tartalmaz. A beltér egyszerre modern és exkluzív. A kedvencem a két első, aktív oldaltartásos ülés, amelyek masszázsfunkcióval is rendelkeznek – még az ülőlapban is találhatóak aktív masszírozó elemek! A bőrborítás kiváló minőségű, fekete-szürke kombináció, amelyet kék cérna és kék betétes karbonfelületek tesznek még elegánsabbá. A Burmester térhatású hangrendszer pedig igazán egyedülálló audió élményt nyújt. Dicséret illeti a tervezőket, amiért nem erőltették bele az MBUX legnagyobb kijelzőit.  A két egyenként 12,3 hüvelykes képernyő pont elég a klasszikus hangulat és a modern technika egyensúlyának fenntartásához. A hátsó üléssorban 1,5 milliós extraként rendelhető első ülések háttámlájára szerelt monitorok gondoskodnak az itt utazók vizuális szórakoztatásáról. Zárójelben jegyzem meg, hogy én ezt az extra listán biztosan nem ikszelném be, mert ha az elől ülők kényelembe helyezik, magukat kellemetlen közelségbe kerülnek a monitorok a hátsó utasok arcához valamint a hátsó teret is szűkítik.

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Vezetési élmény: Szentségtörés? Inkább forradalom.
Be kell valljam, kezdetben erős előítéleteim voltak az elektromos G-osztállyal szemben. Szentségtörésnek éreztem, hogy a legendás típus villanyhajtást kap. Azt gondoltam, hogy az elektromos verzió elvesz a G igazi karakteréből. De tévedtem. A magyarországi sajtóbemutatón, amikor először ültem a volán mögé, minden kétségem elszállt. Az elektromos G egyszerűen zseniális. Az autó hajtáslánca professzionális mérnöki munka: négy villanymotor (kerekenként egy-egy), egy nettó 116 kWh-s akkumulátor csomag és a motorokra szerelt felezőváltók gondoskodnak arról, hogy a terepképességek még a hagyományos meghajtású verziókat is felülmúlják. A villanymotorok precízen szabályozható nyomatéka tökéletes terepképességeket biztosít, a hatalmas akkumulátorcsomag pedig az autó súlypontját is alacsonyabban tartja, mint a hagyományos modelleknél. A dinamika egyszerűen lenyűgöző: gyorsuláskor sportautókat megszégyenítő teljesítményt nyújt, kanyarban pedig olyan, mintha, kis túlzással egy gokartot vezetnénk – mindezt egy 3085 kg-os óriástól!

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

A valóság ára
Természetesen a csúcsdinamikának ára van: a G580-as átlagfogyasztása vegyes használatban 0°C átlaghőmérsékleten 47 kWh/100 km, ami nagyjából a duplája egy átlagos villanyautó fogyasztásának. A töltési idő sem elhanyagolható: a 30%-ról 80%-ra töltés általában 35-40 percet vett igénybe az elérhető legnagyobb teljesítményű (300-350kW) töltőoszlopokon. Az itt vételezett elektronok árát 100-as benzinre átszámítva 20 liter/100km körüli fogyasztási érték jönne ki. Az autó mellé kapott Mercedes Benz Me Charge kártyával az általunk tesztelt összes szolgáltató (Shell, MVM, Ionity és TEA) oszlopait zökkenőmentesen tudtuk használni, ami nagyon komfortossá varázsolta a töltések indítását.

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

Összegzés: A pénz talán nem boldogít, de a G580 közel visz hozzá
A Mercedes-Benz G580 a klasszikus ikon modern interpretációja, amely semmit sem veszített eredeti karakteréből. Sőt, bizonyos pontokon még többet is nyújt, mint elődei. Az ára miatt kevesek számára elérhető, de egy biztos: a G-osztály továbbra is az egyik legvágyottabb autó, amely évtizedek óta szinte változatlan formavilágával szimbolizálja a luxust, időtállóságot és az extrém terepképességeket. Ha a pénz nem is boldogít, egy G580 biztosan széles mosolyt csalna az arcomra – és valószínűleg ezzel nem vagyok egyedül.

A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt - Autó & Motor - MOBILITY - g eq technology, g580, mb g580, mercedes benz, mercedes-benz, mercedes-benz g 580,

  • g eq technology g580 mb g580 mercedes benz mercedes-benz mercedes-benz g 580

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    • Autó & Motor
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    • Autó & Motor
    A pénz nem boldogít? Mercedes-Benz G580 Edition ONE teszt
    A legfontosabb bástyák és a kapcsolódó elvárások – Mercedes-Benz E220 d 4Matic limuzin
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret
    A boldogság a hálával kezdődik
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Kapcsolódó cikkek

    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43

    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    A legfontosabb bástyák és a kapcsolódó elvárások – Mercedes-Benz E220 d 4Matic limuzin

    A legfontosabb bástyák és a kapcsolódó elvárások – Mercedes-Benz E220 d 4Matic limuzin

    Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató

    Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató

    Közép-európai régióban, elsők közt tekinthettük meg a 2024-től elérhető új Mercedes-Benz V-osztályt

    Közép-európai régióban, elsők közt tekinthettük meg a 2024-től elérhető új Mercedes-Benz V-osztályt

    Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

    Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    A boldogság a hálával kezdődik

    A boldogság a hálával kezdődik

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia