Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Autó & Motor - Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Autó & Motor
 - Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Stylenews - Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Stylenews
Stylenews - Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Stylenews
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le

  • 2020. október 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota a világ legnagyobb autógyára (néha a második) és ugyan rendelkezik kisebb almárkákkal, de abban mindenképpen egyedülálló, hogy zömmel egyetlen brand alatt értékesíti a járműveit. Lehet ezért, lehet más oka van, de biztosan jó fülük van a vásárlói igények feltérképezésére.


A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Azt gondolom, hogy más oka nem lehet annak, hogy a fenti vízióra vezessem vissza a Proace City Van megjelenését. Azt képzelem, hogy a Toyotánál meghallották, megértették, ráéreztek, hogy rengeteg ember jön ki a Peugeot szalonból, számos ember gondolja meg magát a Citroen kereskedés bejáratánál és ki tudja hányan hátrálnak ki fejcsóválva egy Opel márkakereskedésből mondván, hogy jó-jó ez a Expert, Jumpy vagy Vivaro, a méret a design, megfelelne minden igénynek, de hát a márka nem az igazi. Ennek a sok-sok válogatós embernek ad most kiváló alternatívát a Toyota Proace City.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Ha bármiféle cinikus élt érezne bárki a fent leírtakban, akkor 2 fontos dolgot muszáj az elején leszögeznem. Az első, hogy kifejezetten, sőt nagyon jónak tartom ezt az autót. Citroen változatában volt szerencsém korábban sokat vezetni, így nem csak pár napos, hanem hosszútávú tapasztalataim is vannak a kocsibal, de erről valamivel részletesebben később.
A másik pont pedig, hogy inkább az értetlenség, ami megszólalt bennem. Abban ugyanis van számomra értelmezhető logika, hogy például a Suzuki, a RAV-4 alapjára kihoz egy új kocsit és saját brand néven értékesíti, természetesen saját erőforrással, opciókkal stb. De az lassabban érik meg bennem, hogy a Toyota a saját szemszögéből kisméretű BMW-től veszik át az előző szériás Z4-et és ezzel támasztja fel a Suprát, vagy egy szűk piaci rést a PSA konszern egyik modelljével tömnek ki. Azt feltételezem ugyanis, hogy ha kellőképpen nagy valaki, vagy éppen a legnagyobb, akkor van fejlesztésre költség. Ha pedig nincs, annak csak az lehet az oka, hogy nem megtérülő a beruházás. Hiszen nyilvánvaló módon forráshiányról nem lehet beszélni a Toyota esetében. De akkor most ennyire kell a piac minden tized százaléka? Hát a válasz az, hogy ennyire.
Pedig túl nagy nem lehet ez a piac, ha már a szintén modellazonos Fiat Scudo sem kapható a világ ezen szeletében.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Nézzük tehát a jó oldalát, végre az azonos alapon nyugvó modellt újra négy márka értékesíti és nem csak három.

Az együttműködés persze egyáltalán nem újkeletű a két nagy konszern között. Hogy csak a legközelebbi példát említsem, a Toyota Aygo és a Peugeot 108, Citroen C1 is közös alapokon nyugszik. A végeredmény másfelöl egyáltalán nem bántó. A Toyota alulról építkezik és a pick-up szegmenst követően a kisebb méretosztályba lépett be. Először a Proace-szel és most pedig az eggyel kisebb méretű Proace City-vel.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Ahogyan az lenni szokott, a raktér méretétől, az ülések számának variálhatóságáig számos lehetőséget kínál a kistehergépkocsik világa. Az elmúlt napokban a „belépő méretű” és egyébként a nagyon okos smart-cargo nélküli változatot teszteltük, amelyet egy 1,5 literes dízel hajtott 130 lóerővel. Ehhez pedig egy manuális váltó kapcsolódott.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Azt hozzá kell tenni, és ezen a ponton vagyok optimista a Toyota hazai sikerében, hogy rendkívül versenyképes áron és nagyon jó erőforrásokat csatlakoztatott a City Van-hez. Az általunk tesztelt jármű nettó 4,7M forintba került. Nem mondom, hogy ne lehetne fokozni a belépő szintű modellnél az élményt, de a legfontosabb extrák közül csak pár volt, ami nekem hiányzott. Azzal kezdeném, hogy klímával, tempomattal, elektromos ablakokkal és Bluetooth-os kihangosítóval is rendelkezik az alapmodell. Továbbá van benne menetstabilizáló, ABS, légzsákok és fékerő elosztó is.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

A Proace City kifejezetten kényelmesen, már-már személyautós módon vezethető. Hosszabb 3-400 kilométernél nagyobb távolság esetén is úgy száll ki az autóból a sofőrje, mintha fél órával ezelőtt kezdte volna az utat. Jó az üléspozíció, megfelelő a kilátás, a váltó is határozottan jól működik. Rövidek a váltóutak, precíz az egész szerkezet. A gyorsulás pedig egy átlagos személyautóéval megegyező.
Tárolórekesz van bőségesen a Toyotában, egyáltalán nincs belőle hiány. Kicsit mondjuk vicces a műszerfal közepére megformázott pohártartó mérete, hiszen ebbe kizárólag energiaitalos méretű fémdoboz illeszthető, de lehet ez is azt sugallja, hogy csak az álmosság, ami megállítja a haladást.
Az alapfelszereltség esetében én két fontos dolgot hiányoltam.
Az egyik a tolatóradar. Ugyanis elszoktam attól, hogy semmiféle visszajelzés nincs, ha tolatok, kizárólag a két szélső tükörre kell/lehet hagyatkozni. Biztonsági szempontból sem lenne rossz ez már a belépő modellbe.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

A másik dolog, amit cserélnék, az a rádió. Nem vagyok túlságosan igényes a zenére a kocsiban, de ez borzasztóan gyenge volt. Az alapfelszereltség pár soros LCD kijelzője és annak kezelése szintén túl van komplikálva, de nem Toyotában ülnénk, ha ezt nem kellene megjegyezni. Függetlenül ettől, USB-n keresztül a telefonunkkal összeköthető és így a zenénket, ha éppen nem tudjuk jobban megoldani, ezen keresztül is hallgathatjuk.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Az imént említett LCD kijelző jó pontja viszont az, hogy bal oldali sávjában ad tájékoztatást a VAN fogyasztásáról. Ez pedig meglepően alacsony érték. 5,9-6,0 közötti átlagfogyasztást mértünk az autóval vegyes használat mellett. Figyelembe véve, hogy egyáltalán nem koncentráltunk arra, hogy negatív rekordot érjünk el, kifejezetten jónak tartom ezt az eredményt.

A Proace City raktere nagyon jól pakolható, 3,3m3. Hátul kétszárnyú ajtó, jobb oldalán pedig tolóajtó található. Ugyan a mi autónkban nem volt benne a smart-cargo rendszer, amit említettem, de ezzel a változattal további 0,4m3 nyerhető oly módon, hogy a jobb-egy ülés felhajtásával további csomagok pakolhatóak a vezető mellé, vagy akár egy kis ajtó segítségével egészen hosszú tárgyak (például létra) szállítására is van lehetőség.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Örömteli tehát, hogy a Toyota megjelent hazánkban ebben a szegmensben és bízom abban, hogy amennyiben sikeres lesz, igazibb Toyota arculata is lesz ezeknek a járműveknek.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor - MOBILITY - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

  • poroace city van teszt proace city 2020 proace city van toyota haszonjármű teszt toyota proace city van

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy introvertált félelmei - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Egy introvertált félelmei
    • Stylelife
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat
    • Keresd a nőt!
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni
    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?
    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent
    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez
    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte
    Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy introvertált félelmei

    Egy introvertált félelmei

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia