Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Autó & Motor
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.02-08.

Mi történik a héten? 2025.06.02-08.

Stylelife
Mindent egymásért - Érintéshiányos társadalom – amikor a közelség luxuscikké válik

Érintéshiányos társadalom – amikor a közelség luxuscikké válik

Mindent egymásért
Az én konyhám - Minden, amit a rumról tudni érdemes

Minden, amit a rumról tudni érdemes

Az én konyhám
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Autó & Motor - Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Autó & Motor
Rendezvények - A klasszikus zene sármos lázadója lép fel a Margitszigeten!

A klasszikus zene sármos lázadója lép fel a Margitszigeten!

Rendezvények
Rendezvények - Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Rendezvények
Rendezvények - JLo-láz Budapesten: közös táncra hívják a rajongókat

JLo-láz Budapesten: közös táncra hívják a rajongókat

Rendezvények
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Rendezvények - Varnus Xaver & Rhoda Scott:  A Két élő legenda zenével búcsúzik egymástól

Varnus Xaver & Rhoda Scott: A Két élő legenda zenével búcsúzik egymástól

Rendezvények
Rendezvények - Világklasszis művészekkel és lélegzetelállító attrakciókkal készül Európa legnagyobb immerzív produkciója

Világklasszis művészekkel és lélegzetelállító attrakciókkal készül Európa legnagyobb immerzív produkciója

Rendezvények
Autó & Motor - Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett...

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30

  • 2021. január 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Mindig különös izgalommal várom a Mazdák tesztelését, mert a kis japán gyártó számomra maga a misztikum. Visszafogott vonalvezetés jellemzi, valamint az ember és a vezetés kiváló harmóniáját teremtik meg olyan módon, ahogyan arra egyetlen márka sem képes. Az MX-30 -ban is hasonló volt a szándék, de a piaci igények nyilvánvalóan gyorsabban közbeszóltak. Teljes harmónia pedig kapkodásból ritkán születik.


Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 formai szempontból önmagában egy különlegesség, egy kuriózum. Ahogyan a pesti utcákon haladtam vele, érdeklődő szempárokat láttam mindenfelé. Méretei is bizonyítják, hogy ez egy CX-30 alapokra tervezett jármű, de a konkrét számadatokon kívül gyakorlatilag semmiben sem hasonlítanak. Talán csak annyiban, hogy mind a kettőben benne van az a bizonyos KODO, tehát a mozgás lelke. Az MX-30-ban viszont ezért a mozgásért egy villanymotor a felelős. Mielőtt rátérnék a mozgásra, essen néhány szó a formáról.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 egy magasabb, gömbölyded crossover. 5 ajtós karosszéria, hasonlóan, mint a többi CX jelzésű Mazda, de itt a funkcionalitás és a koncepció sokkal inkább 2 fő használatára lett kialakítva. Ugyanúgy, mint a BMW i3-ban, a hátsó ajtók jobbra, hátrafelé nyílnak. A hátsó ajtókat, hasonló módon, mint a kis elektromos bajorban, akkor lehet kinyitni, ha az elsőket már kinyitottuk. Bezárni pedig visszafelé, tehát az elsők becsukása előtt meg kell tenni.  Tetszetős, hogy az autó B oszloppal nem rendelkezik. Funkcióban sok előnyét nem láttam, azonkívül, hogy egy rendkívül mutatós design elem. A hátsó ülések lábtere, mérete egy felnőtt számára nem mondhatóak kényelmesnek. A ki-be jutást viszont segíti, hogy az első ülések háttámlája kapott egy ülés állító gombot, amelynek segítségével elektromosan előretolható az ülés.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

  

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A vezető és az utasoldali hely viszont pazar. Rendkívül kényelmes és gyönyörű fotelokban foglalhat helyet az itt utazó. Ki kell emelni, hogy az MX-30-ban prémium kategóriát megszégyenítő anyagfelhasználás és minőség uralkodik. Így a BMW-vel való összehasonlítás nemcsak az ajtók nyitása, hanem a belső tér kialakításával is folytatódhatna. Különleges és feltűnő a parafa betétek használata a középkonzolon és az ajtó behúzó karnál. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy 4-5 évnyi használat után is használnám a parafára a mutatós szót, attól függetlenül, hogy érezhetően le van valamivel kezelve, de így új korában meglepő és egyedi az anyagválasztás. Tapintása pedig különleges.
Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A középkonzol nem csak a parafával borított tároló, hanem az elrendezés miatt is egyedi. A tároló fölött „lebegő” egységen van elhelyezve a fokozatváltó és a műszerfalon elhelyezett „mazdás” infotainement rendszer kezelője. Használata egyszerű, gyorsan megszokható. Találunk itt még egy másik monitort, amelyen a hőmérsékletszabályozás, ülésfűtés állítható. És talán itt van az első, nem annyira feltűnő bizonyíték, hogy alapvetően az MX-30 nem tisztán elektromos autónak volt tervezve.
Az elektromos autózás a spórolásról (is) szól. Ebbe tartozik, hogy a klímát/fűtést lehetőség szerint minél kevesebbet használjuk, hiszen ez a hatótávra komoly hatást gyakorol negatív irányban. Éppen ezért egy elektromos kocsiban az ülésfűtésen kívül meglátásom szerint a kormányfűtésnek alapfelszereltségnek kell lennie. A kettővel ugyanis a hőérzetünk jelentősen növelhető, a fűtés használata nélkül. Kormányfűtés nincsen benne az összes felszereltségi szintben, így a tesztautóban sem volt.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A hatótávolságra pedig nagyon kell vigyázni az autóban. A 100%-ra feltöltött autó egészen pontosan 138km hatótávolságot tartogatott induláskor. Ez pedig kényelmetlenül kevés. Gyakorlatilag minden nap kell tölteni az autót annak is, aki kizárólag városban használja. Az alacsony hatótáv oka egyrészt, hogy mindössze 35kW akkumulátorral rendelkezik a Mazda, a másik pedig, hogy meglehetősen sokat fogyaszt. Amikor kézhez kaptuk a tesztautót az órája 25,5kW átlagot mutatott, de nekünk sem sikerült 22 alá szorítani.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,


Ennek a ténynek számos oka lehet. Az egyik, hogy meggyőződésem, hogy nem elektromos autónak lett tervezve eredetileg ez a kocsi és pusztán a piaci nyomás hatására hozták ki ilyen változatban. Másik jel erre a kardánalagút, amely egy elektromos autóban fölösleges. A harmadik lehet a hűtőrács, amely hagyományos autóhoz hasonló módon lyukacsos. Nagyon-nagyon szép és mutatós, ahogyan minden más apró részlet a karosszérián, de bizony a légellenállásra nincsen jótékony hatással. A negyedik, hogy üzemmód kapcsoló sincsen, hogy a vezetési stílusnak megfelelően módosuljon a karakterisztika.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

De kár nyomozót játszani és jeleket keresgélni, ennél sokkal egyszerűbb, ha egyszerűen felpattintjuk a gépháztetőt. Itt van minden kérdésre a válasz. Oda ugyanis simán elfér még egy motor vagy még két villanymotor, vagy a villanymotor mellé még egy plusz ülés vagy plusz akkumulátor vagy egy kis boldog indián. Szóval bármi, ugyanis a fele tér üres.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 vezetési élménye összeségében rendben van. Nem érzékeltem benne ülésbe tapadó gyorsulást, de egyébként erre pont semmi szükség nincsen. Lényegesen jobban gyorsul, mint egy hagyományos erőforrással rendelkező autó, gyorsulási élmény pedig itt is tapasztalható.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Hogy sok vagy kevés az MX-30-ért kért 11 millió forint azt mindenki maga döntse el. Ha a hatótávolságot nézzük, akkor mindenképpen soknak tűnhet. Ha vezetési élményt vagy azt vizsgáljuk, hogy milyen minőségi környezetet teremt a Mazda, akkor egyáltalán nem az. Sokszor ki szoktam emelni, hogy felháborodom azon, hogy 10+ millió forintért egy műanyaggal teli dobozban kell ülnie egy olyan vásárlónak, aki elektromos autót vásárol, hiszen ennyi pénzért prémiumot kapna, amennyiben a környezetvédelemre nem kíván áldozni. A Mazda erre rácáfol, mert az egyik legjobb anyagokkal kialakított belső térrel és számos olyan kiegészítővel, megoldással rendelkezik, amitől egy autót prémiumnak hívunk és ez elektromos kategóriában igazán ritka kincs.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

 

  • elektromos mazda mazda mx-30 mazda mx30 teszt mx30 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mitől vagy szexi egy férfi szemében? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mitől vagy szexi egy férfi szemében?
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt?
    • Keresd a nőt!
    Milyen nőt keres a férfi, ha komoly kapcsolatra vágyik? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen nőt keres a férfi, ha komoly kapcsolatra vágyik?
    • Keresd a nőt!
    Miért mérgező a túltolt pozitivitás?
    A férfi - nő barátságról, ami igenis létezik
    A nyári estékhez, Sunset Sangria
    Jégbe hűtve: Egészséges nyári italok cukor nélkül
    Világklasszis művészekkel és lélegzetelállító attrakciókkal készül Európa legnagyobb immerzív produkciója
    Mi történik a héten? 2025.06.02-08.
    Varnus Xaver & Rhoda Scott: A Két élő legenda zenével búcsúzik egymástól

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mitől vagy szexi egy férfi szemében?

    Mitől vagy szexi egy férfi szemében?

    Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt?

    Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt?

    Milyen nőt keres a férfi, ha komoly kapcsolatra vágyik?

    Milyen nőt keres a férfi, ha komoly kapcsolatra vágyik?

    Miért mérgező a túltolt pozitivitás?

    Miért mérgező a túltolt pozitivitás?

    A férfi - nő barátságról, ami igenis létezik

    A férfi - nő barátságról, ami igenis létezik

    A nyári estékhez, Sunset Sangria

    A nyári estékhez, Sunset Sangria

    Jégbe hűtve: Egészséges nyári italok cukor nélkül

    Jégbe hűtve: Egészséges nyári italok cukor nélkül

    Világklasszis művészekkel és lélegzetelállító attrakciókkal készül Európa legnagyobb immerzív produkciója

    Világklasszis művészekkel és lélegzetelállító attrakciókkal készül Európa legnagyobb immerzív produkciója

    Mi történik a héten? 2025.06.02-08.

    Mi történik a héten? 2025.06.02-08.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia