Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csatába indul a Toyota Camry

Csatába indul a Toyota Camry

  • 2019. október 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota Camry régi, jó ismerős az európai piacon, közel másfél évtizedes kihagyás után jött vissza hozzánk, hogy ringbe szálljon a középkategóriában. Globális tapasztalata jócskán van a típusnak, hiszen az 1982-es első generációs modell bevezetése óta 19 millió példány talált gazdára.


Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor - MOBILITY - camry hibrid, camry hybrid, Camry teszt, Toyota camry, Toyota teszt,

A 6. generációs modellből egyébiránt még jó néhány fut Magyarországon, mivel a 2007-es válság időszakában az olcsó dollár árfolyam és a hibrideket nem terhelő regisztrációs díj miatt elég sokat hoztak be privát vagy szürke importban.
Az új Camry kapcsán az egyetlen kérdés, hogy elég-e a sok éves tapasztalat és a 8. generáció óta tartó fejlesztés, hogy jelentős részt harapjon ki a piacból a Toyota  egy olyan szegmensben, ahol a legélesebb a verseny?
A középkategóriáról beszélünk, ahol gyakorlatilag felsorolhatnám az összes márkát, hiszen ez talán a legfontosabb méretkategória.  A teljesség igénye nélkül olyan versenytársakat találunk itt, mint a VW Passat, Skoda Superb, Mazda 6, Peugeot 508, BMW 3, Audi A4 vagy éppen a Mercedes C osztály. De ide tartozik természetesen a márkaikertestvér a Lexus ES is, amelynek tesztjéről korábban már írtam.

Külső jegyeit illetően a Camry kifejezetten visszafogott vonalvezetésű, szépnek mondható autó, a Lexushoz képest kevésbé izgalmas és konzervatívabb megjelenésű. Méretei alapján a kategória talán legnagyobb autója. Még a híresen nagy Skoda Superb-re is ráver 1-1 cm-t, hosszában és széltében is. Az első kerék előtti túlnyúlása közel 1 méter, ami miatt a finom manőverek, például egy mélygarázsban való parkolás nem túlságosan könnyű, megszokást igényel. A hűtőmaszk brutális méretekkel bír, mintha egy hókotrót tolna maga előtt a kocsi, amitől igencsak tekintélyt parancsoló a megjelenése. Nagyon szépre sikerült és sokat dob az autón a 18”-es alufelni.

Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor - MOBILITY - camry hibrid, camry hybrid, Camry teszt, Toyota camry, Toyota teszt,

A motorválaszték esetén nem tudok hosszú listát írni, ugyanazt a 2.5l-es hibrid erőforrást kapta 218Le-vel az autó, mint a nagyobb presztízst nyújtó konszern társa. Nem beszéltem róla, de nem csak a motorban, hanem számos más pontjában is azonos a Camry a Lexus ES-sel. Ilyen a padlólemez, futómű, váltó. Persze ez egyáltalán nem baj, éppen ellenkezőleg, ettől lehetünk biztosak abban, hogy egy rendkívül megbízható autót vásárolunk. Ráadásul sok-sok millió forinttal olcsóbban. Ehhez egyedül a valamivel kisebb presztízst – de egyáltalán nem alacsony jelenleg a Toyotáé sem – és néhány apróság hiányát kell elfogadnunk. Például a Camrybe nem rendelhető szellőztethető ülés, kizárólag ülésfűtés, nincsen motoros csomagtartó nyitás vagy éppen memóriás vezetőülés.

Szomorúsággal tölt el, hogy a Toyotának nem megy jobban a középkonzol tervezése, mint a Lexus-nak. Persze minden ízlés dolga, de nekem nem jön át a gondolat, hogy a középső részen találunk kis fekete csík alakú gombot, nagy ezüstszínű csík alakút, fekete kör formájút, kis csavarót, nagy csavarót és közepes csavarót, mindezt pedig egy meghatározhatatlan formavilágú idom közé szorítva.  Unalmasnak biztos nem unalmas, ellentétben roppant mód kusza. A központi kijelző megegyezik egyébként méretében és kezelési struktúrájában a Corollaéval. Számomra ez nem túl könnyen kezelhető, de ennél sokkal felháborítóbb, hogy az Apple Carplay-t vagy az Android Autót ez a rendszer nem támogatja. 2019-ben egy új modell esetén szerintem ez alap. Az utastérben használt anyagok minősége jellemzően jó vagy kiváló. A bőr nagyon kellemes tapintású, az összeszerelés minősége kifogástalan. Van persze olyan rész, ami viszont számomra értelmezhetetlen. Egyes műanyag elemek olyan minőségűek, amit szerintem a 6. generációban is kellemetlen lett volna, pedig azt már 12-13 éve mutatták be.  A vezető körül még egy olyan pont van, amit nem tudok szó nélkül hagyni és egyáltalán nem azért, mert nem lenne megfelelő a minősége. Ez pedig a kormány. Lehet, én vagyok az egyetlen a világon, aki számára érthetetlen, hogy miért kell Yaristól, Corollán keresztül minden modellbe ugyanazt a kormányt, ugyanolyan gombokkal tenni. Mitől lesz valami exkluzívabb, komolyabb, ha alsóbb kategóriákból teszünk át fő és látható alkotóelemeket? Félreértés ne essék, a Camry egy jó autó, remek és minőségi belső térrel. De fontosnak tartanám, hogyha valós versenytársat akar állítani a Toyota, akkor tegyen bele apait-anyait, hogy ki tudjon vívni egy előkelő helyet. Ilyen részleteket és kidolgozást találunk a hátsó üléssor esetében. Fejedelmi térkínálat és sofőrös berendezés fogadja a hátul ülőket. A harmadik klímazóna irányítása, a hátsó üléstámla dőlésszögének a vezérlése és pohártáró található a hátsó középső könyöklőben. A lábtér és a kényelem pedig valóban elsőrangú.

Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor - MOBILITY - camry hibrid, camry hybrid, Camry teszt, Toyota camry, Toyota teszt,

A végére hagytam az autó legerősebb fegyverét a márkák közötti csatában, a motort. A hibrid hajtás az alacsony károsanyag kibocsájtáson kívül, ami egyáltalán nem elvetendő szempont, rendkívül kevés üzemanyaggal beéri. Vegyes használat mellett 5,6l-es átlagfogyasztást produkált nálam az autó. Ez valami hihetetlenül kevés. Megbocsájtható az a hibridekre jellemző motorhang, ami gyorsításkor bejut az utastérbe. Ráadásul  a gyorsítás igazán dinamikusnak mondható, 8,3mp alatt éri el a 100-as tempót.

Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor - MOBILITY - camry hibrid, camry hybrid, Camry teszt, Toyota camry, Toyota teszt,

Összességében egy nagyon erős mezőnybe csatlakozott be az új Camry. A jellemezően német autók által dominált piacon, ahol a céges vásárlások teszik ki ennek a kategóriának az eladásait, olyan érveket tud felsorakoztatni a Toyota, ami fontos szempont a vásárlási döntések előtt. Jó értéktartás, a fogyasztás miatt alacsony fenntartási költség és a méretei miatt igazán komoly és nem megszokott formavilág. A korábban kiemelt alacsony CO2 kibocsájtás pedig annak a megítélését is javítja, aki emellett az autó mellett dönt.

Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor - MOBILITY - camry hibrid, camry hybrid, Camry teszt, Toyota camry, Toyota teszt,

  • camry hibrid camry hybrid Camry teszt Toyota camry Toyota teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Autó & Motor
    Csatába indul a Toyota Camry - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csatába indul a Toyota Camry
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kapcsolódó cikkek

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia