Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line

  • 2021. december 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.


Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Második alkalommal jár nálunk a Mercedes-Benz C osztályos limuzinja és másodszor sem tudtunk betelni vele. Az előzőekben a dízel változatot vettük alaposabban szemügyre. Szinte hibátlannak ítéltük a kényelmes limuzint, a mindenféle rezonancia és az utasterében kellemetlen zajoktól mentes, továbbá étvágyában visszafogott dízel erőforrással. Ha valaki viszont nem nyitott a dízeles erőforrásokra, legyen ennek oka a környezetvédelem, vagy a kevés megtett kilométer, akkor egyértelműen a C300 az ideális választás.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

A benzines paletta a C180-zal indul, de egészen valószínű, hogy az 1496 cm3 -s 170+20 lóerős erőforrás nem lesz képes hirtelen nagy csodákra dinamika szempontjából. Tény viszont, hogy nagyságrendileg 3,5 millió forintot lehet megspórolni ezzel a döntéssel a C300-hoz képest, de mindenkit arra ösztönzök, aki hezitál a választással kapcsolatban, hogy nézze inkább meg a pénztárcáját, hátha valamelyik fakkban megtalálja a hiányzó összeget, megéri.
Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

A benzines erőforrás az említett C 220d motorhoz képest 58 lóerővel erősebb, egészen pontosan 258+20 lóerős. A gyorsulás többletet viszont talán azért érezni kevésbé, hiába a közel 30%-os többlet, mert a dízel nyomatékkal kompenzál. A benzines 400, a dízel 440Nm nyomatékkal rendelkezik. Ha már a két modellt ilyen alapossággal hasonlítjuk, akkor fontos megemlíteni, hogy a benzines erőforrás induló alapára 1,2 millióval több, mint a dízelé, amely 18,1-ről indul.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Azért rugózom ilyen sokat az árakon, mert akárhogyan is szépítjük, a C osztály látványosságai közé tartozik, hogy jóval többe kerül, mint bármelyik versenytárs azonos kategóriájú járműve. Például a C300 Audi párja az A4 45 TFSI közel 4 millióval olcsóbban indul. A szintén hátsókerék meghajtásos BMW 330i pedig még félmillióval alacsonyabbról startol. Az extrákról nagyon nehéz ilyen egyszerűséggel nyilatkozni, hiszen ezek tárháza szinte végtelen, ráadásul néhány egymással gyakran csak párban rendelhető, így az összehasonlítás sokkal nehezebb. Az viszont biztos, hogy a Mercedes-Benz drágábban méri a középosztályt, amelynek egyértelműen oka van. Hogy mi ez?
Az alaptechnika, illetve a versenytársakat sok esetben megelőző képességek.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Nehéz erről objektív módon nyilatkozni, de a C esetében eltűnt az a fajta különbség, amely eddig a BMW javára hajtotta a vizet. A Merci sok esetben kizárólag a kényelméről volt elfogadott és aki sportos, dinamikus vezetésre vágyott, az biztosan a nem a csillagos márkát választotta ebben a kategóriában. Az új C mind megjelenésével, mind futóművével és a 258 lóerős erőforrásával, amelyre a plusz 20 lóerő is rásegít az elektromotorral együtt, kifejezetten élvezetes, dinamikus vezetést kínál. Jó érzéssel lehet belevágni élesebb kanyarokba, ahol stabilan tartja magát. A csodálatos mindebben, hogy a belső komfort ennek a sportosságnak az ellentettje. Kifogástalan, pazar, mondhatni luxus érzés a belső tér kialakítása. Ezek a hasonlatok pedig nem véletlenek. A C osztály ugyanis az S osztály, tehát a luxus kategória alapjaira épül. Moduláris padlólemezük azonos, így a futómű, felfüggesztés is sok esetben megegyezik. A belső design esetében pedig még szembe ötlőbb a hasonlóság. A központi nagy érintőképernyő, amely mondhatni az autó éke, például teljesen megegyezik. A műszerfal is hasonló, annyi különbséggel, hogy a C osztályba nem kérhető a háromdimenziós műszeregység, csak az alap, hagyományos 2D.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

A Mercedes most az a márka, amely esetében azt mondanám, hogy etalon számba megy az infotainement felépítése, grafikája és kezelése. Van olyan márka, amelyik hasonlóan jó, vagy megközelíti, például a Jaguar vagy a BMW, de jobbat senki sem tud. Legyinthetünk, hogy ez nem olyan fontos, de akkor tévedünk. 2021-ben ez az egyik legfontosabb. Forradalom van ezen a téren az autóiparban. Vezetési élmény, belső hangulat, fogyasztóbarát környezet. Ezek azok a buzzword-ök, amelyeket mindenki kiemel. Ebben zseniális a Mercedes, mert az informatikai megoldások ezen a felületen csapódnak le. Itt dől el, hogy a vásárló mennyire érzi majd közel magához a járművet. Ettől függ, hogy amikor beül, akkor azt fogja mondani, hogy otthon vagyok, ez a jármű nem okoz számomra nehézséget kezelés szempontjából. 15 éve ez nem számított, hiszen jószerivel nem volt ilyen. Ma ez a legfontosabbak egyike. A minőség pedig az alap.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Nem tudom nem elmesélni, hogy mi az, ami engem a Mercedes autókban manapság a leginkább szórakoztat. Ez a „Hey Mercedes” funkció. Van ilyen mesterséges intelligencia sok mindenben, de a Merci a legokosabb. Az előbbi felkiáltásra kedves hang szólal meg az autóban, megszemélyesítve a járművet. Véleménye van sok mindenről, viccet mesél és mindenben segítségünkre van, ha esetleg a manuális menü rendszer használata közben elakadunk. Más szóval, minden funkció hangvezérléssel elérhető, de ha nem tudunk valamit bármilyen témában, akkor megkérdezhetjük tőle és ha nem tudja esetleg a választ, akkor megnézi a Wikipédiában.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Szimpatikus például, hogy a BMW-ről, Audiról, Tesláról vagy Porschéről is korrekt módon beszél, ha erről kérdezzük. Szerinte a Tesla szép autókat gyárt, a Porsche jó barát Németországból és fontosnak tartja a konkurenciaharcot a BMW-vel. Persze amikor arról kérdeztem sokadjára, hogy mi a véleménye a BMW-ről, akkor azt a választ kaptam, hogy ugyanaz, mint nekem, ezért ülök most Mercedesben (szóval mégis buta, hiszen nem vette le, hogy autósújságíró vagyok és éppen tesztelem????).
Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Nem mondom tehát, hogy nem lehet még fejlődnie a Mercedesnek, de a C osztály egy új standardot teremtett. Egy másik elképzelést arról, hogy mit várunk el, mit kell adni a középkategóriában. A benzines erőforrás szuperül viszi a karosszériát, fogyasztását éreztem némiképpen soknak, 9,5-11 liter között fogyasztott vegyes használat mellett. A 9 sebességes automata tökéletesen és észrevétlenül tette a dolgát. Hogy megér-e ennyivel többet? Nehéz kérdés, ha alulról nézzük, akkor biztosan komoly többlet, de ha felülről közelítjük meg és a kettővel magasabb kategória árát, szolgáltatási színvonalát nézzük, akkor érthető, hogy ez nem lehet azonos költség.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,

Egy biztos, a C osztály imádnivaló és nem csoda, hogy rengeteg csillag van az AMG felszereltség hűtőrácsán. Csillagos ötöst érdemel.

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor - MOBILITY - c300 mercedes, C300 mercedes teszt, Mercedes Benz c300 teszt, Mercedes C 300 AMG line teszt, Mercedes-Benz C 300 teszt,
 

  • c300 mercedes C300 mercedes teszt Mercedes Benz c300 teszt Mercedes C 300 AMG line teszt Mercedes-Benz C 300 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megérdemled a boldogságot?
    • Keresd a nőt!
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia