Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

  • 2021. november 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szándékosan nem tettem a címbe, hogy cuki, mert akkor egészen biztosan még eggyel többször szerepelne a cikkben ez a szó és nem akartam jobban elcsépelni, mint amennyire muszáj. Pedig a Fiat 500e-ről nem tud más az eszembe jutni első ránézésre. Cuki! Annyira csajos, hogy ezt biztosan nem lehet fokozni. Valami különleges módon eltávolították az előző generáció designjában fellelhető maradék tesztoszteront is.


Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Nem lehet azzal vádolni a Fiatot manapság, hogy sorra hozza ki a sikeresebbnél sikeresebb modelleket. Az viszont vitathatatlan, hogy amiben ott van az ötszáz, abban máris van potenciál. Lehet ez az oka annak, hogy mindenféle méretkorlát nélkül kapható az SUV-től a családi autóig mindenféle ötszázas formavilágra emlékeztető jármű. De az ötszázasság megtartása mégis csak az 500 feladata, így immáron harmadszor is meg kellett kísérelni azt a konstruktőri bravúrt, hogy úgy legyen valami új, hogy régi marad. Nem csak a retro 500-hoz, hanem a 2007-ben megjelent első „új” változathoz képest is. Persze mint elektromos változat sem debütál a most nálunk járt modell teljesen újként, hiszen 2013-tól kapható volt az első generáció alapjaira épülő szintén tisztán elektromos változat. Érdekessége volt annak is, hogy jelentős külső formai eltérést mutatott az akkor futó benzines változatokhoz képest. Tehát már akkor odafigyeltek az olasz konstruktőrök arra, hogy meg legyen a modellcsaládon belül az egyedisége. Ez pedig odáig erősödött, fejlődött, hogy már nem is kapható kizárólag elektromos változat.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A 2020-ban bemutatott Fiat 500e -vel sikerült megalkotni az előbb említett bravúrt. Attól függetlenül, hogy szinte minden elemében megújult az autó, mégis hozza ugyanazokat a formai jegyeket, ami miatt imádni lehet. Sőt, ahol csak lehetett, és biztos vagyok benne, hogy centiről centire vizsgálták át a karosszéria minden elemét, bele lett csempészve valamiféle jel, utalás a karosszériába, kiegészítőkbe, amely a korábbi generációkra utal. Egyfajta formai tobzódás, játékosság vonul végig az egész autón. Tényleg imádtam, hogy minden nap felfedeztem rajta valami újdonságot. Szóval aki ezt a kocsit választja, biztos vagyok benne, hogy hónapok, évek múlva is kap tőle valami érdekes kis részletet, amit éppen akkor fedez fel. Valójában a Fiat 500e egy ékszerdoboz, megannyi apró pici szépséggel, cukisággal.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ami engem igazán rabul ejtett, az a kocsi orra volt, ami ebben az esetben inkább nózi. Szende, szégyenlős pillantással figyeli az utat, olyan fajta naiv tekintettel, ami teljesen egyedi, más autóban még sosem láttam hasonló megoldást. A szempillák ugyan kimaradtak róla, de így is ki lett maxolva a látvány. Legszívesebben megsimogatná az ember, olyan szépre és barátságosra sikerült. Sőt, ezt kihangsúlyozandó, még a távirányítón is helyet kapott egy gomb, amellyel az első LED-es nappali fényt külön felkapcsolhatjuk. Az orrára nem is a Fiat logó került, hanem az 500-as felirat. Nem holmi Tipo vagy Panda, amiben más Fiat tulajdonosok ülnek. Ez egy másik klub, ez az 500!

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Csak a mérettáblázat elemzése után vehető észre, hogy bizony megnőtt az 500e, az előzőhöz képest, de mindezt rendkívül ügyesen rejtették el a szemünk elől. A napi használat során csak azt tűnhet fel, hogy elől egészen kényelmesen elférünk benne. És a hátsó ülésen helyet foglaló gyerek is többet tud mocorogni, mint a korábbi változatnál. 3,6 méterével persze így is a városi használatra termett. Kiválóan és legfőképpen erre a terepre alkalmas. A csomagtartó picurka maradt, főleg a tesztelt kabrió változatnál, de ezzel kapcsolatban senkinek nem lehet komolyabb elvárása. Az átlagos napi vásárlásra, a gyerek iskolatáskájának a befogadására tökéletesen elegendő.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A méretéhez képest persze így is hatalmas 17” -os kerekeket kapott, amely a formai szépségen kívül inkább hátrány volt, hiszen a budapesti utak egyenetlenségei pont azért meglehetősen érezhetőek voltak miatta, és valószínűleg a futómű miatt is, aminél azért lehetett volna jobbat beletenni.
Ahogyan említettem, a kabrió változatot teszteltük, amely azonos módon, mint a korábbi változatnál, csupán fél-kabrió megoldású. A jobb- és baloldalon a gépkocsi fém kerete fennmarad és ezáltal a vászontető csukható le két állásban. Akinek a márkafelirat hiányzik a kiskocsi „nózijáról”, az többszörösen kaphatja vissza a tetőn, amelyet ugyanúgy, mint az üléseket, beborít a Fiat felirat. Sajnos a kabriózás érzést sokat nem tudtuk próbálni az időjárás végett, de amikor volt lehetőség és az égbolt nyomokban tartalmazta a napot, azért kihasználtuk. Igazán kellemes érzés és városi használat mellett igazolni tudom, hogy szinte semmiféle kompromisszummal nem jár. Nagyobb sebességnél némiképpen zajos, de 80km/h sebességig hibátlan.
Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ha már a 80km/h óra szóba esett, akkor éppen ideje az elektromos hajtásról is ejteni néhány szót. A 42kW-os akkumulátor pakkot a padlószintbe rejtették el. Ez kizárólag úgy vehető észre, hogy ezáltal az ülések magasabbra kerültek, így nincsen a küszöb után mélyedés, tehát az ülések egy vonalban lettek elhelyezve az ajtóval. Ez biztosítja az energiát a 118 lóerős villanymotornak, amely nagyjából 260-270 kilométer megtételére képes egy feltöltéssel. Háromfajta üzemmód közül választhatunk, amely a visszatöltés mértékét határozza meg. Amennyiben a legtakarékosabb üzemmódot választjuk, a Sherpát, akkor azon kívül, hogy minden potenciális áramfelvevőt lekapcsol, mint például a fűtést, az autó végsebességét 80-ra korlátozza. Itt olyan erős már az úgynevezett rekuperáció, azaz a visszatöltés mértéke, hogy gyakorlatilag egy pedállal tudunk vezetni, hiszen a gázról lelépve azonnal magától fékezni kezd az autó. Ez a vezetési mód némi megszokást igényel, de nagyon jó szolgálatot tesz, ha többet akarunk kihozni a Fiatból.  Van még természetesen egy köztes Range üzemmód és egy Normál üzemmód is.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ezzel a hatótávolsággal nagyon kényelmesen tudunk autózni a városban, ahová az 500e készült, talán kicsit távolabb is.

A belső tér kialakítása kevésbé „csajos”, a külsőhöz képest, viszont teljesen egyedi és ultramodern. Az ajtókat gombnyomással (is) tudjuk nyitni, hatalmas érintőképernyős kijelzőt találunk a középkonzolon és a kormány mögötti klasszikus kerek kijelző helyét is egy színes képernyő vette át. 
Az üzemmód kapcsolást már nem váltókarra kell beállítani, hanem gombok segítségével. Nagyon szép és ízléses a teljes kialakítás, ahol szintén megtalálhatóak apró utalások a múltbéli 500-ről.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ami kevésbé tetszett a belső térben, az az anyagok minősége. Néhány ponton kifejezetten olcsónak ható kapcsolókkal, anyagokkal lehet találkozni. Ez utóbbi nem annyira kritikus, viszont a vezetéstámogató funkciók beállítása egészen rosszra sikerült. A vészfékasszisztens indokolatlanul sokszor jelzett be, előzéskor a holtérfigyelő már sok méterrel ezelőtt lehagyott járművek miatt figyelmeztet és az is előfordult, hogy menet közben a sebességtartó egyszerűen abbahagyta a működést, így azt újra be kellett kapcsolni. Ezeken a műszaki pontokon mindenképpen fejlesztésre szorul a technika.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A Fiat 500e kabrió valószínűleg nem fog tömegautóvá válni. Nem lesz a nagycsaládosok kedvence sem. De a jó hír, hogy nem is nekik készült. Egy tényleg gyönyörű, romantikus színfolt lesz. A nagyvárosi, kozmopolita élet nélkülözhetetlen tartozéka, a tehetős hölgyek, fiatalok imádott játékszere. Egy olyan retro gyökerekkel rendelkező tárgy, amely az európai kultúra minden jegyét magában hordozza. Ez egészült ki most elektromos hajtással és ez a cukiság, amit tényleg nagyon lehet szeretnie még annak is, akinek egyébként az autókért úgy általában nem dobban meg a szíve.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

  • 2021 fiat 500e La prima 500e teszt fiat 500e Fiat 500e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia