Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

  • 2020. február 11.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon sok szép autó van, de a Mazda3 valami egészen más. Nemcsak szép, letisztult, modern, hanem mindeközben tényleg nagyon jó. A sok modern technikával felszerelt kis köbcentis SUV-k között lassan elfelejtettem, milyen egy, a szó jó értelmében „valódi”, pompás autót vezetni. Ezt az érzést adta vissza a hármas.


Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,
Szokták mondani, hogy az ízlésről nem lehet vitatkozni, meg azt is, hogy a szépség relatív. De ki mondaná a Mazda3-ról, hogy nem szép? Szerintem senki. Legalább is nehezen tudom elképzelni. Mint erről a pirosról, amilyen a tesztautó fényezése, is kizárt, hogy azt mondaná bárki, hogy csúnya. Lehet, hogy nem szereti valaki a pirosat és nem érzi, hogy ez a szín fejezné ki a leginkább, de az biztos, hogy nem lehet csúnyának látni. Még sosem volt tűzpiros Ferrarim, mert akkor nem csak hinném, hanem tudnám, hogy pontosan ugyanaz az érzés ezzel az autóval közlekedni. Utánam néznek, ahogy elhaladok az utcán, megkérnek, hogy had készítsenek egy fotót a kocsiról. És ezek az emberek csak a külsőből ítélnek. Pedig nem tudják, amit én tudok. A Mazda3 nemcsak szép, hanem veszettül jó is.
Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

A Mazda, mint tudjuk, egy kis autógyár és a 2008-as válság óta újra teljesen független. A maga útját járja és teljesen elvágta a sok évtizeden át tartó Fordos szálakat. Éppen ezért csodálom még inkább ezt a vállalatot. Nagyságrendileg 95 millió személy és kishaszon járművet gyártottak 2019-ben, melyből a Mazda piaca 1,6 millió darab. Hogy ez miért fontos a Mazda3 teszt leírásakor? Csak azért, mert azok a vállalatok, akik nincsenek abban a helyzetben, hogy irányítsák a piacot és méretüknél fogva lényegesen kevesebb lehetőséggel bírnak, mint a piac legnagyobb szereplői, nagyon ritkán fektetnek ennyit K+F-be. A Mazda pedig láthatóan nagyon is ezt teszi. Egyfelől megalkotnak egy mindenki másnál letisztultabb formát, ami azon kívül, hogy szép és univerzális, abból a szempontból, hogy könnyedén el tudok képzelni egy idős házaspárt és egy 20 éves fiatalt is ebből az autóból kiszállni (Csak az a feltétel, hogy meg tudják fizetni az egyébként borsos vételárat. De erről később), még rendkívül sportos is. Az orr rész a mostani márkaarculatot követi. Egyedi hűtőrács, keskeny lámpák, mérges tekintet. Oldalról lendületes, sportos és olyan széles C-oszloppal, hogy elbizonytalanodunk, hogy egy tanulmányautót látunk és nem pedig egy szériaérett modellt. Olyan az autó, mintha sajnáltak volna beletenni bármilyen fölösleges ívet. Csak a legszükségesebb maradt meg, de mind ez egyben annyira összeállt, hogy valami különleges dolog is megmozdul bennünk, ha rá nézünk. Ez pedig az érzelem. A vágy, hogy akarunk egy ilyet és büszkének lenni, hogy mi birtokoljuk. De a Mazda3 nem egy üres fejű nő, amivel csak azért érdemes közlekedni, mert jó vele megjelenni. A beltartalom legalább annyira érdekes, talán még érdekesebb is, mint amennyire a külső jegyei.

Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

Éppen ezért mindenkit arra ösztönzök, hogy üljön bele. Próbálja ki, vezesse. A belső tér nem a szokott módon izgalmas. Tiszta fekete, csak a kitűnő minőségű bőrön végigfutó varrás töri meg a felületet az ajtón és a műszerfalon, valamint a légbeömlő krómozott részletei. Egyszerű, mégis jó érzéssel tölt el rápillantani. A középkonzol tetejét egy méretes, kiváló felbontású monitor foglalja el. A kezelése a mosatni gyakorlattal ellentétben nem érintőképernyős, hanem a váltó mögött elhelyezett tekerőgomb (iDrive) segítségével történik. A kezelése hasonlóan egyszerű, mint a formák, amelyekkel az autó design elemeinél találkoztunk. Ezt utóbbi pozitív meglepetés volt számomra, mert megszoktam, hogy a japán logika más, mint az európai és ezért az infotainment rendszer használatát viszonylag sokáig szokni kell. Itt ilyen probléma nem volt. A telefonunk a mai elvárásoknak megfelelően tükrözhető is ide, ami nagyban könnyíti a navigációt, telefonálást és a zenehallgatást is. A zenét egy Bose hangrendszer biztosítja, és gondolom ezzel elmondtam mindent, ami a minőséggel kapcsolatban kérdés lehetne.
Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

A Mazda műszerfala inkább konzervatív, mint modern. A hagyományos és a digitális műszerfal keveréke, és el kell, hogy mondjam, hogy nagyon jól sikerült egyesíteni a két változat előnyeit. Ugyanolyan tökéletes, mint a többi részlet. Informatív, de semmiképpen nem ad többet, mint amire szükségünk van, vagy lehet.  A kormány kicsit talán nagyobb, mint ami elegendő lenne és a sportosságot lehetett volna egy alsó lecsapott résszel tovább hangsúlyozni. Ez nem kritika, inkább egy észrevétel. A vezetőülés kifejezetten kényelmes, viszont a külső formai elemek hátrányát egyedül innen tapasztalhatjuk. A széles oszlopok, különösképpen a hátsó részen, erősen akadályozzák a kilátást. A belső tér fekete színe miatt a térérzet szintén szűkül. A kilátásból fakadó hátrányt a vezetéstámogató rendszerek kompenzálják. A tolatókamera jó minősége és a holttér figyelő rendszerek segítenek a csökkent látóteret eltűntetni. A beltér érzetre valóban szűkösebb, mint a valóság. Elől kifejezetten kényelmes a tér és a hátsó utasok lába is jól elfér, ha nem nőttek 180cm-nél magasabbra. A csomagtartó alaphelyzetben közepes méretű (330L), ami az erősen lecsapott vonalvezetés következménye, viszont a hátsó üléseket lehajtva 1019l-re bővíthető.

Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

A Mazda3 modern, letisztult vonalai nem jelentenének olyan sokat, ha nem egy különleges és egyedülálló erőforrás hajtaná a kocsit. Ezt a motort úgy hívják, hogy Skyactive X. A 2 literes benzinmotor 180Le-s. Kapcsolódik hozzá egy M hibrid meghajtás is, ami gyakorlatilag a fékezésből származó visszanyert energiát tárolja, illetve adja vissza induláskor, gyorsításkor. A Mazda úgy hirdeti, hogy olyan benzinest alkottak, amely sok szempontból egyesíti a benzines és dízel motorok által nyújtott előnyöket. Az ultramodern motor számos előnnyel bír egy hagyományos benzinmotorhoz képest. Egyrészt sokkal kisebb a károsanyag kibocsájtása és lényegesen alacsonyabb a fogyasztása. Mindenféle tempóban vezetve az autót 6,5 literes fogyasztást mértem. De azt gondolom, hogy könnyedén lehet 6 l alatt közlekedni vele. A tesztautónk manuális váltóval volt felszerelve (ahogy néztem, a Mazda viszonylag drágán 700e Ft felett adja az automata váltót), amit végül egyáltalán nem bántam. A motor karakterisztikája miatt meglehetősen alacsony fordulatszámnál (ahogy ígéri a katalógus), dízeles motorhoz hasonlóan lehet váltani. A váltó teljesen kézre áll és roppant precíz. Élmény volt vele az autózás.


Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

Ahogy a cikk elején említettem a Mazda nem adja ingyen a hármast. A 180Le-s változat belépő ára 8,3 millió forint, a tesztautó pedig közel 9 volt. Nagyon nehéz ennek ellenére azt mondani, hogy egy Golf, Octavia kategóriájú autóért sok ez a pénz. Az biztos, hogy valamivel drágább, mint az előző kettő és az is biztos, hogy a Mazda nem tartozik a presztízs márkák közé. Viszont a forma, az előremutató modern technológia és a használt anyagok minősége, a nagyon bőséges alapfelszereltség mind-mind egyedivé teszik. Ami biztos, hogy a Mazda3 semmiképpen sem egy kommersz autó. És ebből a megközelítésből viszont határozottan megéri az árát, mert röviden összefoglalva, nagyon jó volt vezetni. 

Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus - Autó & Motor - MOBILITY - mazda  3 teszt, mazda 3, mazda 3 hatchback, mazda teszt, skyactiv mazda, skyactive x teszt,

  • mazda 3 teszt mazda 3 mazda 3 hatchback mazda teszt skyactiv mazda skyactive x teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa
    • Autó & Motor
    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180
    • Autó & Motor
    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD
    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kapcsolódó cikkek

    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180

    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180

    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia