Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.11.10-16.

Mi történik a héten? 2025.11.10-16.

Stylelife
Autó & Motor - Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Autó & Motor
 - Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Stylenews
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. MOBILITY
  2. Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális...

Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében

  • 2016. szeptember 26.
  • Komment

A magyar Y generáció tagjai több szempontból is ellentmondásosan töltik be a technológiai újdonságokra leginkább fogékony korcsoport szerepét. Tabletet messze a legkevesebben használnak Európában, viselhető okoseszközök terén viszont már az élbolyba tartoznak. Emellett közel kétszer annyian vallják, hogy a technológiai fejlődés szükséges és elkerülhetetlen, de többen félnek tőle, hogy nem tudják tartani vele a lépést, mint európai társaik – derült ki a Samsung 18 európai országban végzett kutatásából.


Kik ők és hányan vannak?

Az Y generációhoz (millennials) azok tartoznak, akik 1980 és 2000 között születtek, vagyis jelenleg 16 és 36 év közöttiek. Őket is digitális bennszülötteknek (digitalnatives) szokás nevezni, ami azt jelenti, hogy születésüktől együtt nőttek fel a digitális technológiákkal – számítógéppel, játékkonzollal, internettel, mobiltelefonnal vagy MP3 lejátszóval – szemben a digitális bevándorlókkal (digitalimmigrants), akik életük későbbi szakaszában találkoztak ezekkel az eszközökkel. Az Y generáció nem alkot homogén egységet, három további csoportra szokás bontani: tinédzserek (16-19), fiatalok (20-25) és érettek (26-36). A 16 évnél idősebb európai lakosság 36 százaléka tartozik a generációhoz, ami 86,3 millió embert jelent a következő elosztásban: 45 százalék érett, 32 százalék fiatal és 23 százalék tinédzser.

A tableteket nem szeretik, a viselhető okoseszközöket annál inkább

A technológiai eszközök rohamosan fejlődő, és egyben legszélesebb körben elterjedt válfaja az okos mobileszköz. Az okostelefon után a tablet, és újabban a viselhető okoseszközök ennek a kategóriának a legismertebb képviselői. Érdekes módon a magyar Y generáció tagjai táblagépeket alig használnak, míg hordható okos kütyük terén Európa élmezőnyébe tartoznak. Uniós átlagban a korcsoport 50 százaléka rendelkezik tablettel, míg a magyarok 35 százalékkal sereghajtók. A legnagyobb arányban Spanyolországban és Svájcban élvezik a megnövelt kijelző nyújtotta előnyöket, itt a korcsoport 62 százaléka használ táblagépet.

Viselhető okoseszköz – úgy mint okosóra, -karkötő, -fülhallgató – terén viszont merőben más a helyzet. Mivel ezek a készülékek képviselik a jelenlegi legmodernebb irányvonalat a technológiai fejlődésben, még kevésbé elterjedtek, mint a tabletek, de az arányokban már most jelentős eltérések mutatkoznak az uniós országok között. A 16-36 év közötti korcsoportban ugyancsak Svájc és Spanyolország az első (15 és 14 százalék), viszont harmadik helyen Magyarország áll 13 százalékkal, Németországgal holtversenyben. Ezzel a magyar fiatalok olyan, fejlett nyugat-európai piacok technológiára egyébként fogékony felhasználókat előznek meg, mint az osztrákok (11%), a norvégok (9%) vagy a dánok (7%).

Szükségesnek tartják, használják is, de félnek, hogy lemaradnak

Magyarországon az Y generáció tagjai közül majdnem kétszer annyian (56%) tartják a technológiai fejlődést szükségesnek és elkerülhetetlennek, mint az európai átlag (31%). Ezzel összhangban a magyar fiatal korosztály európai viszonylatban (17%) és a hazai idősebbekhez képest (19%) is nagyobb mértékben használja ki a technológiai vívmányok nyújtotta előnyöket (23%). Mindezek után meglepő, hogy kis mértékben ugyan, de itthon többen félnek attól, hogy nem tudják majd tartani az iramot a folyamatos fejlődéssel (13%), mint Európában átlagosan (11%).

A viselhető okoseszközöknél is modernebb, egyelőre kevéssé elterjedt technológiai irányvonal az IoT, vagyis a Dolgok Internete, amelynek a Samsung az egyik éllovasa. Az összekapcsolt háztartási berendezésekkel és mobileszközökkel ugyancsak különös kapcsolatban áll a magyar Y generáció. Az európai átlaghoz (23%) képest kevesebben (18%) tudják közülük, hogy mi is az az IoT, akik viszont tudják – és már saját keresettel rendelkeznek – szívesen költenek rá. 16-24 éves kor között sokkal kevesebben (12%) mondták, hogy többet fizetnének egy IoT képes készülékért, mint európai társaik (17%), viszont 25-36 év között fordul a kocka, és sokkal többen (34%) adnának ki több pénzt ilyen ultramodern berendezésekért, mint Európában (22%).

  • okoseszköz y-generáció

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ezeket a beállításokat mindenképpen végezd el a karácsonyra kapott okoseszközökön - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Ezeket a beállításokat mindenképpen végezd el a karácsonyra kapott okoseszközökön
    • Stylenews
    Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében
    • Hight tech
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.
    • Stylelife
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat
    • Stylelife
    29 egészséges alternatíva a koffein helyett - Stylelife, divat, életmód, stílus
    29 egészséges alternatíva a koffein helyett
    • Stylelife
    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod
    Kinek akarok megfelelni?
    Sült csokoládékrémes tart
    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít
    Ott van az otthon, ahol vár valaki
    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat
    A vágy veszélyes és alattomos

    Kapcsolódó cikkek

    Ezeket a beállításokat mindenképpen végezd el a karácsonyra kapott okoseszközökön

    Ezeket a beállításokat mindenképpen végezd el a karácsonyra kapott okoseszközökön

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Kinek akarok megfelelni?

    Kinek akarok megfelelni?

    Sült csokoládékrémes tart

    Sült csokoládékrémes tart

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia