Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész

  • 2014. július 10.
  • Komment

Az előző hibrid-pedelec cikkünkben sokat elárultunk a legújabb technológiákról de most itt van a cikk folytatása. Megtudhatjuk mely gyártók hogyan oldották meg az elektromos motor és az akkumulátor elhelyezését a kerékpárokban. Fontos részlet mire figyeljünk vásárláskor, ne kelljen utólag okosabbnak lennünk.


A főbb gyártók: Bosch, Panasonic, TranzX, BionX

Minden gyártó más más irányt választott a motor és a rendszer tervezése, kiépítése során.

Kategórizálhatunk motor elhelyezés szerint is:

1.    első kerék agymotorok (TranzX)

2.    hátsó kerék agymotorok (BionX)

3.    középmotorok (Bosch) hajtóművet is magába foglalóan

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész -  -  - elektromos kerékpár, hybrid, kerékpár, villanykerékpár,

Itt is, mint minden rendszernél vannak előnyök és hátrányok:

1.    az agymotorok sok esetben utólag is beépíthetőek, viszont a kerék tömegét és így a rugózatlan tömeget növelik és kizárják az agydinamó illetve agyváltó használatát. A fékezéskori visszatöltés szokott lenni még érv de a valóságban nagyon kevéssel tolja a ki a kerékpárunk hatótávolságát a visszatöltés sajnos

2.    a középmotoros rendszer esélyes a jövőben fennmaradásra, habár ennél nem tudunk a fékezéssel energiát visszanyerni, viszont használhatunk agydinamót és agyváltót is kedvünk szerint és nem a kerekeket és a rugózatlan tömeget növeli a motor

3.    a Bosch a középmotort fejleszti évek óta és az amúgy Audi A3 kormányszervó-motor annyira jól sikerült, hogy már most piacvezető lett (a bemutatását követő 2. évben)

4.    a középmotoros (BOSCH) rendszer további előnye a kerék könnyű súlya mellett az is, hogy agyváltó alkalmazása esetén tudunk zárt hátsó hajtást is alkalmazni. Gondolunk pl. a gondozás mentes szíjhajtásra, ami nem koszolja össze soha a ruhánkat, vagy a hagyományosabb láncos hajtást tudjuk kombinálni egy teljesen zárt láncvédővel, így a ruhánkat sem olajozzuk és az időjárástól, sártól, kosztól elzárt láncunk is jóval több kilométert tud elviselni futásban

5.    a motor ereje itt viszont a mi teljesítményünkkel egyetemben a láncon keresztül adódik át a hátsó keréken keresztül a talajra, de az agyváltónak hála tudunk erősebb láncot is alkalmazni, mert nincsen lánc félrehúzás mint a külső váltóknál.

6.    komfort, hibrid, pedelec kerékpárokon amúgy is szerencsés lenne már elfelejteni a "láncgyilkos" síkelhúzásokat (sajnos tévesen egyedül a kerékpáriparban honosodott meg az a hülyeség, hogy lánchajtással oldal irányba síkokat váltunk, semmilyen értelmes gépészeti és jármű kategóriában nem használnak erőátvitelre síkok váltásával láncot). A lánc és a szíj is adott síkban történő erő és hajtás átvitelre megfelelő bármilyen fordulaton és terhelésen.

A hibrid, pedelec kerékpárok már igazi járművek sok esetben motorokat megszégyenítő futóművekkel, elől-hátul levegős felfüggesztésekkel, tehát érdemes tudnunk mit is kapunk az igen nagy vételárakért. Nem ritka az 1.000.000 Ft feletti listaár sem. Mi az Evobike-ban tudunk Bosch performance hajtásrendszerrel, Rohloff 14 sebességes agyváltóval, első-hátsó FOX rugózással, hidraulikus tárcsafékkel, némi extrával 1.8-2 millió forintos pedelecet is konfigurálni. Igen van, aki ennyiért egy nyugati autót vesz inkább.

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész -  -  - elektromos kerékpár, hybrid, kerékpár, villanykerékpár,

Előnyök a pedelec kerékpároknál: nem csak egyéni, globális is (urbanisták figyelem!)

1.    egészséges testmozgás biztosított,

2.    csöndes működés,

3.    környezettudatos üzemeltetés,

4.    csökkentett forgalomterhelés a városokban (+ kevesebb zaj- és légszennyezés),

5.    nagyobb sebesség,

6.    városi dugókban verhetetlen menetidők,

7.    ami nem lényegtelen: a rezsi számlába beleszámolható hiszen a munkahelyen is feltölthetjük árammal, nem úgy a magánautót...

8.    megújuló alapú, pl. napelemes rendszerrel ingyen tankolhatunk,

9.    üzemanyagköltségünk így lehet "0" Ft is,

10.                       adókedvezmények (civilizált országokban)

Most jöjjön a szerénytelen állításunk alátámasztása, miszerint komfort, city kategóriában mi tudjuk adni az egyik  legjobb hibrid-pedelec kerékpárokat.

Miért is? Mert ezek a kerékpárok tényleg Németországban készülnek, kézi munkával és nem  a Távol-Keleten fűzött ideig-óráig szép kerekek vannak benne. Az általunk képviselt márkák folyamatosan kapják a rangos európai elismeréseket a hibrid-pedelec zsűriktől. Nekünk van először gyári szériában gyártott kerékpárunk, mely szíjhajtással készül, hibrid-pedelec és kérhető akár fokozatmentes agyváltóval is. Olyan szinten építik a kerékpárokat Németországban a szakértőink segítségével a vevőink igényei szerint konfiguráltan, hogy nem jelent gondot évekig garanciát vállani a termékekre. A mi esetünkben nem "konfekció" gépekről beszélünk, hanem az egyedi igényeknek megfelelően felmért és felépített egyedi termékekről, mert csak így biztosítható a maximális élmény. Számtalan kiegészítő, táska illeszthető a rendszerhez az Evobike-nál.

Nagyon sokan nézik és vásárolják a vagány, sportos, MTB alapú pedelec kerékpárokat, csak azt felejtik el, hogy az ő igényük teljesen más lenne a használatban. Aki soha nem megy komoly terepre az ne vegyen mountain (hegyi) kerékpárt akkor sem, ha az első-hátsó kerék rugózása csábító. Összteleszkópos pedelec kerékpár létezik kényelmes komfort és city kategóriában is.

Mindig szakképzett eladótól vásároljunk csak!

Ne az esztétika legyen csak a szempont, hiszen használati tárgyat vásárolunk nem díszletet. Vázgeometriában, ergonómiában, utaztási komfortban létezik pedelec kerékpár, ami ráadásul jó minőségű és nagyon sok évig örömünket lelhetjük benne.
Galériáinkban számos hibrid modellünkről elérhetőek részletes bemutatók.
Következő "BRINGOMETRIA" cikkünkben kitérünk a műszaki tartalomra is, hogy ne csináljunk téves választást ekkora árkategóriában.

Evobike Team

Nyári Krisztián

  • elektromos kerékpár hybrid kerékpár villanykerékpár

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT
    • Stylenews
    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával
    • Autó & Motor
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec
    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    Kapcsolódó cikkek

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec

    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec

    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén

    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén

    Ki a szabadba!

    Ki a szabadba!

    Szíj vagy lánc?

    Szíj vagy lánc?

    További cikkek

    Így nézne ki a Római-part 2100-ban?

    Így nézne ki a Római-part 2100-ban?

    Gyilkosok nyomában

    Gyilkosok nyomában

    Hagyományok találkozása a belváros szívében

    Hagyományok találkozása a belváros szívében

    Rehabilitálják a pesti tűzfalakat

    Rehabilitálják a pesti tűzfalakat

    Walker az óceán kopója

    Walker az óceán kopója

    Hárommilliárd forintnyi lóerőt adtak el öt nap alatt

    Hárommilliárd forintnyi lóerőt adtak el öt nap alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia