Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész

  • 2014. július 10.
  • Komment

Az előző hibrid-pedelec cikkünkben sokat elárultunk a legújabb technológiákról de most itt van a cikk folytatása. Megtudhatjuk mely gyártók hogyan oldották meg az elektromos motor és az akkumulátor elhelyezését a kerékpárokban. Fontos részlet mire figyeljünk vásárláskor, ne kelljen utólag okosabbnak lennünk.


A főbb gyártók: Bosch, Panasonic, TranzX, BionX

Minden gyártó más más irányt választott a motor és a rendszer tervezése, kiépítése során.

Kategórizálhatunk motor elhelyezés szerint is:

1.    első kerék agymotorok (TranzX)

2.    hátsó kerék agymotorok (BionX)

3.    középmotorok (Bosch) hajtóművet is magába foglalóan

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész -  -  - elektromos kerékpár, hybrid, kerékpár, villanykerékpár,

Itt is, mint minden rendszernél vannak előnyök és hátrányok:

1.    az agymotorok sok esetben utólag is beépíthetőek, viszont a kerék tömegét és így a rugózatlan tömeget növelik és kizárják az agydinamó illetve agyváltó használatát. A fékezéskori visszatöltés szokott lenni még érv de a valóságban nagyon kevéssel tolja a ki a kerékpárunk hatótávolságát a visszatöltés sajnos

2.    a középmotoros rendszer esélyes a jövőben fennmaradásra, habár ennél nem tudunk a fékezéssel energiát visszanyerni, viszont használhatunk agydinamót és agyváltót is kedvünk szerint és nem a kerekeket és a rugózatlan tömeget növeli a motor

3.    a Bosch a középmotort fejleszti évek óta és az amúgy Audi A3 kormányszervó-motor annyira jól sikerült, hogy már most piacvezető lett (a bemutatását követő 2. évben)

4.    a középmotoros (BOSCH) rendszer további előnye a kerék könnyű súlya mellett az is, hogy agyváltó alkalmazása esetén tudunk zárt hátsó hajtást is alkalmazni. Gondolunk pl. a gondozás mentes szíjhajtásra, ami nem koszolja össze soha a ruhánkat, vagy a hagyományosabb láncos hajtást tudjuk kombinálni egy teljesen zárt láncvédővel, így a ruhánkat sem olajozzuk és az időjárástól, sártól, kosztól elzárt láncunk is jóval több kilométert tud elviselni futásban

5.    a motor ereje itt viszont a mi teljesítményünkkel egyetemben a láncon keresztül adódik át a hátsó keréken keresztül a talajra, de az agyváltónak hála tudunk erősebb láncot is alkalmazni, mert nincsen lánc félrehúzás mint a külső váltóknál.

6.    komfort, hibrid, pedelec kerékpárokon amúgy is szerencsés lenne már elfelejteni a "láncgyilkos" síkelhúzásokat (sajnos tévesen egyedül a kerékpáriparban honosodott meg az a hülyeség, hogy lánchajtással oldal irányba síkokat váltunk, semmilyen értelmes gépészeti és jármű kategóriában nem használnak erőátvitelre síkok váltásával láncot). A lánc és a szíj is adott síkban történő erő és hajtás átvitelre megfelelő bármilyen fordulaton és terhelésen.

A hibrid, pedelec kerékpárok már igazi járművek sok esetben motorokat megszégyenítő futóművekkel, elől-hátul levegős felfüggesztésekkel, tehát érdemes tudnunk mit is kapunk az igen nagy vételárakért. Nem ritka az 1.000.000 Ft feletti listaár sem. Mi az Evobike-ban tudunk Bosch performance hajtásrendszerrel, Rohloff 14 sebességes agyváltóval, első-hátsó FOX rugózással, hidraulikus tárcsafékkel, némi extrával 1.8-2 millió forintos pedelecet is konfigurálni. Igen van, aki ennyiért egy nyugati autót vesz inkább.

Hybrid, pedelec, elektromos és társai - II.rész -  -  - elektromos kerékpár, hybrid, kerékpár, villanykerékpár,

Előnyök a pedelec kerékpároknál: nem csak egyéni, globális is (urbanisták figyelem!)

1.    egészséges testmozgás biztosított,

2.    csöndes működés,

3.    környezettudatos üzemeltetés,

4.    csökkentett forgalomterhelés a városokban (+ kevesebb zaj- és légszennyezés),

5.    nagyobb sebesség,

6.    városi dugókban verhetetlen menetidők,

7.    ami nem lényegtelen: a rezsi számlába beleszámolható hiszen a munkahelyen is feltölthetjük árammal, nem úgy a magánautót...

8.    megújuló alapú, pl. napelemes rendszerrel ingyen tankolhatunk,

9.    üzemanyagköltségünk így lehet "0" Ft is,

10.                       adókedvezmények (civilizált országokban)

Most jöjjön a szerénytelen állításunk alátámasztása, miszerint komfort, city kategóriában mi tudjuk adni az egyik  legjobb hibrid-pedelec kerékpárokat.

Miért is? Mert ezek a kerékpárok tényleg Németországban készülnek, kézi munkával és nem  a Távol-Keleten fűzött ideig-óráig szép kerekek vannak benne. Az általunk képviselt márkák folyamatosan kapják a rangos európai elismeréseket a hibrid-pedelec zsűriktől. Nekünk van először gyári szériában gyártott kerékpárunk, mely szíjhajtással készül, hibrid-pedelec és kérhető akár fokozatmentes agyváltóval is. Olyan szinten építik a kerékpárokat Németországban a szakértőink segítségével a vevőink igényei szerint konfiguráltan, hogy nem jelent gondot évekig garanciát vállani a termékekre. A mi esetünkben nem "konfekció" gépekről beszélünk, hanem az egyedi igényeknek megfelelően felmért és felépített egyedi termékekről, mert csak így biztosítható a maximális élmény. Számtalan kiegészítő, táska illeszthető a rendszerhez az Evobike-nál.

Nagyon sokan nézik és vásárolják a vagány, sportos, MTB alapú pedelec kerékpárokat, csak azt felejtik el, hogy az ő igényük teljesen más lenne a használatban. Aki soha nem megy komoly terepre az ne vegyen mountain (hegyi) kerékpárt akkor sem, ha az első-hátsó kerék rugózása csábító. Összteleszkópos pedelec kerékpár létezik kényelmes komfort és city kategóriában is.

Mindig szakképzett eladótól vásároljunk csak!

Ne az esztétika legyen csak a szempont, hiszen használati tárgyat vásárolunk nem díszletet. Vázgeometriában, ergonómiában, utaztási komfortban létezik pedelec kerékpár, ami ráadásul jó minőségű és nagyon sok évig örömünket lelhetjük benne.
Galériáinkban számos hibrid modellünkről elérhetőek részletes bemutatók.
Következő "BRINGOMETRIA" cikkünkben kitérünk a műszaki tartalomra is, hogy ne csináljunk téves választást ekkora árkategóriában.

Evobike Team

Nyári Krisztián

  • elektromos kerékpár hybrid kerékpár villanykerékpár

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT
    • Stylenews
    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával
    • Autó & Motor
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec
    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    • Keresd a nőt!
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    Kapcsolódó cikkek

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec

    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec

    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén

    Alsó-Ausztria: startol a bringa-szezon, új élmények vizek és ízek mentén

    Ki a szabadba!

    Ki a szabadba!

    Szíj vagy lánc?

    Szíj vagy lánc?

    További cikkek

    Így nézne ki a Római-part 2100-ban?

    Így nézne ki a Római-part 2100-ban?

    Gyilkosok nyomában

    Gyilkosok nyomában

    Hagyományok találkozása a belváros szívében

    Hagyományok találkozása a belváros szívében

    Rehabilitálják a pesti tűzfalakat

    Rehabilitálják a pesti tűzfalakat

    Walker az óceán kopója

    Walker az óceán kopója

    Hárommilliárd forintnyi lóerőt adtak el öt nap alatt

    Hárommilliárd forintnyi lóerőt adtak el öt nap alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia