Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

  • 2022. május 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.


Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Minimális modellfrissítésen esett át a modell és ez teremtette meg az apropóját, hogy újra beülhettünk a CX-5 volánja mögé. Megérdemli a típus a törődést, hiszen a CX-5 adja az eladások nagyságrendileg 20%-át. Minimális ugyan a változás, de pont elég volt ahhoz, hogy a jó, még jobb legyen. Új felszereltségi szintek jelentek meg a kínálatban, ezek közül mi a sportos vonalat, a Homurát teszteltük. Változtak a lökhárítók, más rajzolatú LED lámpatestek kerültek előre és hátulra, valamint a belső tér is kicsikét módosult. Egy nagy, 10,25” -es központi képernyő helyezkedik el a középkonzolon. Apró érdekesség, hogy a felszereltségi szintnek megfelelő „szín kód” található a hűtőrácson, annak jobb felső sarkában. A Humura színe a piros. A tesztautónk a minden más autószíntől eltérő és különleges, meglátásom szerint leggyönyörűbb Mazda szín, a Soul Crystal nevezetű vörös színű volt. A modellfrissítéssel egyébként megjelent egy új szín is, a Zircon Sand, ha esetleg nem a leggyakoribb szín mellett szeretne dönteni, aki új Mazdát vásárol.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A Mazda CX-5 attól különleges, hogy nem akar többnek látszani, mint ami. A tulajdonosa egy tökéletesen letisztult formavilággal rendelkező, ízig-vérig Mazdát kap a személyében. A külső formajegyek sportosak, de egyáltalán nem túlzóak. A matt fekete színvilág, amelynek része a szintén fekete, új dizájnnal rendelkező alufelni egy olyan formavilágot hordoz, amely teljesen emberközeli.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Ez az érzés folytatódott számomra az utastérben is. A Mazda, mint általában, nem pakol fölösleges, funkció nélküli dizájnelemeket sehová. Jó minőségű, már-már prémium szintbe hajló, de akár azt is mondhatom, hogy azt elérő minőségű gyakorlatilag minden elem az utastérben. Keményebb műanyagokkal legfeljebb a térdünk alatti területen találkozhatunk. A bőrözés pedig makulátlan és nemcsak az üléseket, hanem a teljes műszerfalat érinti. Nagyon tetszett a vörös cérna, amellyel a tűzés végighaladt a felületeken. Hátránynak éreztem, hogy ez nem volt egységes. Az üléseken, középkonzolon, kormányon ez volt látható, de például az ajtóknál sima cérnaszín került.
Az ülések vegyes érzelmeket adtak. A háttámla, az üléspozíció kifejezetten jónak mondható, kiválóan tart. Hátránya viszont, hogy a combokat nem támasztja meg kellőképpen.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A kormány nagyon jó fogású, jó minőségű bőrrel van bevonva. A körülötte lévő kezelőszervek logikusan vannak elrendezve, könnyen kezelhető minden. Apró jelzés lehet azzal kapcsolatban, hogy a Mazda a saját útját járja és nem kíván beállni a sorba, hogy az egyes funkciók elnevezése más, mint a legtöbb autóban megszokott. Ne keressük a Start/stop gombot. Ennek neve i-Stop, de ilyen az új vezetési üzemmód választó is, amelynek a neve Mi-Drive. Persze ez csak vicces kötözködés. Ezek a funkciók ilyen néven is éppen ugyanolyan jól funkcionálnak.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Ami számomra viszont kevésbé kedvelt, az a fent említett központi kijelző kezelése. Ez ugyanis továbbra sem érintőképernyő, így csak a váltókar melletti tekerő segítségével kezelhető. Ez igényel némi megszokást, de talán ez a kevésbé problémás. Inkább az, hogy nem annyira gyors, mint ha például bepötyögünk egy navigálandó címet az érintőképernyőn. A kijelző felbontása, a menürendszer kezelhetősége egyébként kifogástalan.
Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A tesztelt autóban egy 194 lóerős szívó benzines motor volt, amely egy hatfokozatú automatán keresztül kapcsolódott a meghajtáshoz. A szívómotorral kapcsolatos lehetőségeket úgy vélem a végletekig kimaxolta a Mazda a Skyactive technikával. Ezeknek a motoroknak az előnye a megbízhatóság és a hosszú élettartam. Hátrányuk viszont, hogy magas fordulatszámon nem feltétlenül a fülnek legkedvesebb hangon szólnak, de talán, ami ennél még inkább fontos, a mai környezetvédelmi előírásokkal szembe mennek. A magas köbcentiből ugyanis nehezen elérhető, hogy kevés CO2 távozzon. Előbbivel kapcsolatban fantasztikusat alkotott a Mazda. Sőt, ki merem jelenteni, hogy a 2,5 literes motor kizárólag erőteljes gyorsításkor hallható egyáltalán. Az utastér maga a nyugalom szigete átlagos közlekedés során. A károsanyag kvótával viszont biztosan lesz/van probléma, hiszen 182g/km a kibocsájtás, amely közel a kétszerese az EU elvárásnak. De, hogy őszinte legyek, tetszik nekem, hogy a Mazda a régi értékekben hisz és nem akarja a hagyományos vezetés élményét elereszteni. Kényelmes, nagyon jól vezethető autó, amely a Mi esetünkben a négykerék meghajtás nyugalmát is megadta. Nagyon stabil, jó futóművel rendelkezik, amely az úthibákat is megfelelően elnyeli. A 194 lóerő elégséges az 1,6 tonnás autó mozgatásához. Hátrányának a 6 sebességes váltót tartom, ez egészen lomha volt az autó valós képességeihez képest.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A CX-5 fogyasztása egészen változó volt a teszt során. Országúton 6,8 liter, autópályán 9-10 literes fogyasztást mértünk. A városban a méretéhez képest keveset, 8-8,5 litert fogyasztott. A tesztátlagunk valamivel több, mint 8 liter volt. Tipikusan olyan autónak tartom ilyen szempontból a Mazdát, amelyikkel hosszabb ismertség után jelentős fogyasztás csökkenést lehet elérni. 

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A Mazda CX-5 ismertsége nem kérdéses. Ikonikus autónak tartom a saját kategóriájában. A vezetése egészen remekbe szabott. Látszik bizonyos pontjain, hogy a fejlesztése nem az elmúlt 1-2 évben történt, de a klasszikus értékei és a kiváló minősége miatt ezt inkább előnynek tartom, mint hátránynak. A tesztutónk jelenleg 14,6 millió forintba kerül. Kommentálni nehéz ezt, hiszen az autó árak folyamatos emelkedése miatt ez már szinte olcsónak vagy reálisnak is mondható. Illetve ami manapság nagyobb pozitívum, amit az importőrtől megtudtam, hogy rendelését követően belátható (pár hónapos) határidővel át is vehető.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

  • 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt cx 5 teszt mazda cx 5 Mazda CX5 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus
    • Autó & Motor
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kapcsolódó cikkek

    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia