Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

Stylelife
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

  • 2022. május 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.


Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Minimális modellfrissítésen esett át a modell és ez teremtette meg az apropóját, hogy újra beülhettünk a CX-5 volánja mögé. Megérdemli a típus a törődést, hiszen a CX-5 adja az eladások nagyságrendileg 20%-át. Minimális ugyan a változás, de pont elég volt ahhoz, hogy a jó, még jobb legyen. Új felszereltségi szintek jelentek meg a kínálatban, ezek közül mi a sportos vonalat, a Homurát teszteltük. Változtak a lökhárítók, más rajzolatú LED lámpatestek kerültek előre és hátulra, valamint a belső tér is kicsikét módosult. Egy nagy, 10,25” -es központi képernyő helyezkedik el a középkonzolon. Apró érdekesség, hogy a felszereltségi szintnek megfelelő „szín kód” található a hűtőrácson, annak jobb felső sarkában. A Humura színe a piros. A tesztautónk a minden más autószíntől eltérő és különleges, meglátásom szerint leggyönyörűbb Mazda szín, a Soul Crystal nevezetű vörös színű volt. A modellfrissítéssel egyébként megjelent egy új szín is, a Zircon Sand, ha esetleg nem a leggyakoribb szín mellett szeretne dönteni, aki új Mazdát vásárol.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A Mazda CX-5 attól különleges, hogy nem akar többnek látszani, mint ami. A tulajdonosa egy tökéletesen letisztult formavilággal rendelkező, ízig-vérig Mazdát kap a személyében. A külső formajegyek sportosak, de egyáltalán nem túlzóak. A matt fekete színvilág, amelynek része a szintén fekete, új dizájnnal rendelkező alufelni egy olyan formavilágot hordoz, amely teljesen emberközeli.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Ez az érzés folytatódott számomra az utastérben is. A Mazda, mint általában, nem pakol fölösleges, funkció nélküli dizájnelemeket sehová. Jó minőségű, már-már prémium szintbe hajló, de akár azt is mondhatom, hogy azt elérő minőségű gyakorlatilag minden elem az utastérben. Keményebb műanyagokkal legfeljebb a térdünk alatti területen találkozhatunk. A bőrözés pedig makulátlan és nemcsak az üléseket, hanem a teljes műszerfalat érinti. Nagyon tetszett a vörös cérna, amellyel a tűzés végighaladt a felületeken. Hátránynak éreztem, hogy ez nem volt egységes. Az üléseken, középkonzolon, kormányon ez volt látható, de például az ajtóknál sima cérnaszín került.
Az ülések vegyes érzelmeket adtak. A háttámla, az üléspozíció kifejezetten jónak mondható, kiválóan tart. Hátránya viszont, hogy a combokat nem támasztja meg kellőképpen.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A kormány nagyon jó fogású, jó minőségű bőrrel van bevonva. A körülötte lévő kezelőszervek logikusan vannak elrendezve, könnyen kezelhető minden. Apró jelzés lehet azzal kapcsolatban, hogy a Mazda a saját útját járja és nem kíván beállni a sorba, hogy az egyes funkciók elnevezése más, mint a legtöbb autóban megszokott. Ne keressük a Start/stop gombot. Ennek neve i-Stop, de ilyen az új vezetési üzemmód választó is, amelynek a neve Mi-Drive. Persze ez csak vicces kötözködés. Ezek a funkciók ilyen néven is éppen ugyanolyan jól funkcionálnak.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

Ami számomra viszont kevésbé kedvelt, az a fent említett központi kijelző kezelése. Ez ugyanis továbbra sem érintőképernyő, így csak a váltókar melletti tekerő segítségével kezelhető. Ez igényel némi megszokást, de talán ez a kevésbé problémás. Inkább az, hogy nem annyira gyors, mint ha például bepötyögünk egy navigálandó címet az érintőképernyőn. A kijelző felbontása, a menürendszer kezelhetősége egyébként kifogástalan.
Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A tesztelt autóban egy 194 lóerős szívó benzines motor volt, amely egy hatfokozatú automatán keresztül kapcsolódott a meghajtáshoz. A szívómotorral kapcsolatos lehetőségeket úgy vélem a végletekig kimaxolta a Mazda a Skyactive technikával. Ezeknek a motoroknak az előnye a megbízhatóság és a hosszú élettartam. Hátrányuk viszont, hogy magas fordulatszámon nem feltétlenül a fülnek legkedvesebb hangon szólnak, de talán, ami ennél még inkább fontos, a mai környezetvédelmi előírásokkal szembe mennek. A magas köbcentiből ugyanis nehezen elérhető, hogy kevés CO2 távozzon. Előbbivel kapcsolatban fantasztikusat alkotott a Mazda. Sőt, ki merem jelenteni, hogy a 2,5 literes motor kizárólag erőteljes gyorsításkor hallható egyáltalán. Az utastér maga a nyugalom szigete átlagos közlekedés során. A károsanyag kvótával viszont biztosan lesz/van probléma, hiszen 182g/km a kibocsájtás, amely közel a kétszerese az EU elvárásnak. De, hogy őszinte legyek, tetszik nekem, hogy a Mazda a régi értékekben hisz és nem akarja a hagyományos vezetés élményét elereszteni. Kényelmes, nagyon jól vezethető autó, amely a Mi esetünkben a négykerék meghajtás nyugalmát is megadta. Nagyon stabil, jó futóművel rendelkezik, amely az úthibákat is megfelelően elnyeli. A 194 lóerő elégséges az 1,6 tonnás autó mozgatásához. Hátrányának a 6 sebességes váltót tartom, ez egészen lomha volt az autó valós képességeihez képest.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A CX-5 fogyasztása egészen változó volt a teszt során. Országúton 6,8 liter, autópályán 9-10 literes fogyasztást mértünk. A városban a méretéhez képest keveset, 8-8,5 litert fogyasztott. A tesztátlagunk valamivel több, mint 8 liter volt. Tipikusan olyan autónak tartom ilyen szempontból a Mazdát, amelyikkel hosszabb ismertség után jelentős fogyasztás csökkenést lehet elérni. 

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

A Mazda CX-5 ismertsége nem kérdéses. Ikonikus autónak tartom a saját kategóriájában. A vezetése egészen remekbe szabott. Látszik bizonyos pontjain, hogy a fejlesztése nem az elmúlt 1-2 évben történt, de a klasszikus értékei és a kiváló minősége miatt ezt inkább előnynek tartom, mint hátránynak. A tesztutónk jelenleg 14,6 millió forintba kerül. Kommentálni nehéz ezt, hiszen az autó árak folyamatos emelkedése miatt ez már szinte olcsónak vagy reálisnak is mondható. Illetve ami manapság nagyobb pozitívum, amit az importőrtől megtudtam, hogy rendelését követően belátható (pár hónapos) határidővel át is vehető.

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt, cx 5 teszt, mazda cx 5, Mazda CX5 teszt,

  • 2022 Mazda CX-5 g194 AT Homura plus teszt cx 5 teszt mazda cx 5 Mazda CX5 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus
    • Autó & Motor
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    A mennydörgő víz - Niagara - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A mennydörgő víz - Niagara
    • Stylelife
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal
    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre
    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt
    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Kapcsolódó cikkek

    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    A mennydörgő víz - Niagara

    A mennydörgő víz - Niagara

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

    Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia