Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS

  • 2025. augusztus 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Talán az egyik legizgalmasabb teszt lesz a mostani — és nemcsak nekem, hanem minden túraenduró-rajongónak. Ráadásul az R1300 GS megjelenése olyan várva várt volt, mint egy új évad a kedvenc sorozatodból, amit mindenki megnéz, még az is, aki utána úgy tesz, mintha nem lenne véleménye róla. Nehéz egyetlen motorkategóriát kiemelni, hogy ez a legjobb, de számomra a túraenduró az, ami a legközelebb áll a „mindenre jó” motor fogalmához. És azon belül sem félek kimondani: a BMW toronymagasan uralja a mezőnyt. Ez egy kicsit olyan, mint a magyar foci bajnokság és a Premier League közti különbség: hiába ugyanazt a labdát rúgják, az egyiknél stadionélmény van, a másiknál meg kolbászzsíros kenyér a félidőben.


Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

A régi R1250 GS a maga szögletes, markáns, munkagép-szerű orrával inkább a „kanadai favágó” karaktert hozta: nyers, férfias, és ha ránéztél, tudtad, hogy nem a belvárosi kávézó teraszán fog állni egész nap. Az új R1300 GS viszont… nos, olyan lett, mint egy jólöltözött, metroszexuális úriember, aki ugyan még tud favágni, de előtte inkább megigazítja a haját, nehogy egy kis faforgács is ráragadjon a zakójára.

És itt kezdődött bennem a dilemma: vajon lecserélném-e a régi, karcos, férfias barátomat erre a civilizált, lekerekített jövőre?

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

Amit láttam és megtapogatni véltem az új R1300 GS-en, az azt erősíti meg: az alapméretek – tengelytáv, ülésmagasság – nagyjából változatlanok a 1250-eshez képest, vagy legalábbis nem lóg ki feltűnően. Ugyanakkor minden más… áttervezve, modernizálva—de mégis egyértelműen az előd evolúciója, nem pedig egyfajta radikális szétválás. Minden kisimult, minden lekerekedett, minden szebb… és így lett az újraszületett GS egy szimmetrikus, letisztult vonalakba öltözött úriember, nem pedig a favágó.
A súlycsökkenés kézzelfogható: az új modell 12 kilóval könnyebb a 1250-esnél, főként az alumínium vázszerkezetnek köszönhetően. Ez hatalmas előny – a motor kezesebb, élénkebb, könnyebben irányítható. Ugyanakkor ott motoszkál bennem a kérdés: mi történik, ha nem egy szerviz közelében, hanem valahol a világ végén borulunk fel vele? A régi, acélcsöves váznak egy ügyesebb szerelő pár jól irányzott rúgással visszaadta az alakját. Az alumínium viszont törik, nem hajlik – terepen, távol a civilizációtól ez könnyen lehet végzetes hiba. Egy SUV-val sem megy ki a többség az erdőbe, de azért elvárjuk, hogy legyen terepképes. Ugyanez igaz egy túraenduróra is: lehet elegáns, úrias megjelenésű, de akkor is bírnia kell a gyűrődést, ha nincs kéznél az asszisztansz szolgáltatás és a Mastercard Business.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

Ugyanez a kettősség játszik a markolatvédőbe integrált irányjelzőkkel is: elképesztően dizájnos, hihetetlenül jól néz ki… viszont, ha az ember eldöccen vele és eldől, akkor a csere nem éppen pénztárcabaráttá vált. Így a szépség, a könnyebb használat, és a gyors szervizbarát megoldások ütköznek.

A futómű magasságának állítása egy igazi game-changer: HD-tól vették az ötletet, de a BMW csinálta meg a változtatást úgy, hogy megálláskor süllyed, induláskor visszaáll, és közben a középstandard is egy kis „rásegítéssel” segít beleülni. Mintha robogón ülnél—kényelmes, kézenfekvő, zseniális.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,
Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

Elektronikus szélvédő-állítás? Szintén piros pont: a menetszél még kevésbé zavaró, bár ez nekem eddig sem volt problémás.

Hátsó doboz rögzítése? Ugyanaz az elv: mozgó alapra kell tenni – elvégre az apró egyenetlenségeket ki kell tudja kompenzálni, ez is lett fejlesztve. És valószínű pont ezért az előző széria dobozait elpakolhatod, nem megy fel az új motorra.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,
Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

A váltó terén az 1250 GS-ről mindig is az volt a panasz: kemény, pontatlan váltás, a gyorsváltót használni pedig igazi lábbal való küldés—néhány száz kilométer után ki is alakulhat a bal lábfej fájdalma, de hát „kanadai favágó vagy Te is”, nem szisszensz meg miatta. Az 1300-asnál mindez megszűnt: finom, precíz, kényelmes, kifogástalan.

Érzelmi oldalon azonban van visszalépés: az új ülés… sportosabb, de az anyag és a komfort messze elmarad az 1250-es színvonalától. Mintha csak ezért csökkent volna a rugózási színvonal. Eltűnt vagy legalábbis csökkent ez a fajta élménye a motornak. Sajnos a „boxersound” is megváltozott, és már ez sem az igazi. A teljesítmény növekedett - 136 LE helyett 145 LE - az a mély, dörgő, boxer-szél-hang hiányzik. Dinamikusabb lett, de az érzésből sajnos ez elvitt valamit.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

Letisztultabb, simább — szinte csajosnak, de mindenképpen egyformább, belesimulósabb az átlagba. Az X-mintás világítóegység stílusos, elegáns, viszont a férfiasságot azok a karakteres, nehezen leírható „sebhelyek” adták. Az új nagyon szép, de most először azt mondom: nekem a régi tetszett jobban. De persze meg lehetne szokni, ha folyamatosan az újat nyúznám, sőt őszintén nem is biztos, hogy bánnám.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

A motorozhatóság nyilvánvalóan tökéletes – ha valaki képes volt teljesen „kimotorozni” az 1250-est, szerintem az meg fogja erősíteni, hogy az új még jobb lett. Én nem értem még el azt a határt, de biztos vagyok benne, hogy így van. Minden statisztika, minden leírás ezt erősíti.

És az ár… az új drágább — nekem jelenleg legalább 4–4,5 millió Ft-ot kellene gyűjtögetni hozzá. 12 millió Ft egy motorért… az már sok. Rengeteg extrával és kiegészítővel lehet tölteni, de mivel én 180 cm magas vagyok, eddig is felértem könnyedén, nem látom, hogy ez nekem igazi különbség lenne, a plusz teljesítmény persze csoda jó, de nem hiányzik – bizonyára öreg vagyok- Így az egyszerű GS-csere-dilemma helyett, számomra marad a számolgatás a malacperselyben.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,
Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

Viszont ott van az Adventure verzió — ennek a következő cikk lesz a témája, amely nem csupán egyszerűen nagyobb üzemanyagtankot hoz, hanem gyakorlatilag egy külön motort. Egyértelmű, hogy most a BMW erre koncentrál, hiszen a 1250-es eladásainak zöme nem a sima GS, hanem az Adventure volt és várhatóan marad is. A zsúrpubiknak pedig itt az új R1300GS.

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor - MOBILITY - BMW R1250gs vs. R1300GS teszt, BMW r1300gs teszt, r1300gs, r1300gs teszt,

  • BMW R1250gs vs. R1300GS teszt BMW r1300gs teszt r1300gs r1300gs teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Stílusos találkozás a Balatonon

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele

    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia