Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

  • 2022. január 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Hogy az elektromos autó trendi, vagy a kényszer hozza, netán a kettő együtt, ezt nehéz megállapítani. Egy viszont biztos, a 2021-es éveben jelentős számban megszaporodtak az e-autók. A PSA, majd a még nagyobb egyesülést követően a Stellantis tulajdonába került Opel márka talán legnagyobb dobása volt a vadonatúj Mokka. A benzines meghajtású változat korábban már járt nálunk, talán izgalmasabb kérdés, hogy mit tud az elektromos.


Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Az elektromos motorok működése lényegesen egyszerűbb, mint a hagyományos erőforrásoké, nem beszélve a különböző hybridekről, amelyek a két rendszert egyesítik. Így az akkumulátor kapacitás, technológia, kényelem és nem utolsó sorban a dizájn előtérbe kerül. Különböző célokat, stílust jószerivel csak az utóbbi fejez ki.
A Mokka esetében még egy csavar, még egy nehézségi fokozat benne volt a fejlesztési célok között. A márkára jellemző tulajdonságok megtartása. Az Opel nincsen könnyű helyzetben, régi vevőinek egy jó része elpártolt tőle. Az egykori legnagyobb tömegmárka piacát minden irányból támadják. A koreai típusok, a németek, a japánok. Egyszerűen létszükséglet olyan modellek felsorakoztatása, amelyek a régi értékek megtartása mellett képesek a modern technikát, elvárásokat egyesíteni.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Ez a Mokka!

Ez a típus talán minden az egyben, amit ma egy autónak tudnia kell, ami a divatot, stílust és a méretet jelenti az európai ízlés számára.
Nagyok voltak az elvárások minden irányból. A szakma, a piaci szereplők, maga az importőr is szinte mindent egy lapra tett 2021 elején, amikor a Mokka megjelenésére készült. Fontos tudni, hogy a típus, már a PSA (Peugeot csoport) égisze alatt lett fejlesztve. Viszont, mire a fejlesztés befejeződött, már a világ negyedik legnagyobb autógyártója is megalakult, a Stellantis. Ez utóbbinak persze van előnye és hátránya. Előny egyértelműen, hogy ami stratégiai célnak van kijelölve, arra egészen biztosan no limit költség van. A hátrány viszont, mint minden óriási multi esetében, hogy ami nem hozza a számokat, azt ugyanazzal a könnyedséggel dobják ki az ablakon. Akik tehát a Mokkába helyezték a bizalmukat, az Opel fennmaradásába is fektettek. Egy olyan csoport esetében, ahol ennyi erős márka van, talán fel sem tűnne, ha eggyel kevesebbet számolnának pár éven belül. Rengeteg nagynevű márka lett eltemetve az elmúlt dekádban, ez nem fordulhat elő az Opellel!

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

A fenti célok eléréséért tett lépések egészen jól ki lettek maxolva. A Mokkában van némi retro életérzés, a lapos, egyenes motorháztető az Opel Mantára emlékeztet, de nincs túltolva. Nem egy régi bevált típus újraélesztése (ami egyébként tud a siker kulcsa lenni), hanem egy teljesen új fazon. Egy modern kis SUV, ami teljesen egyedi formavilággal rendelkezik. Nem hasonlít korábbi Opel dizájnokra, de mégis azonnal meg lehet róla mondani, hogy ez egy hamisítatlan Opel. Persze az alapjai teljesen azonosak jó pár PSA konszern járműével (Peugeot 2008, Citroen C4, DS3 Crossback), de ezt csak az veszi észre, aki utána olvas. A méretek, az arányok, a formai jegyek teljesen különbözőek. Persze egy-két kézzel fogható kiegészítő azonos, de ez szintén csak annak tűnik fel, aki figyeli.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

A frontrész különlegessége a Visornak nevezett sáv, amely a lámpatesteket összeköti. Ez az egyedi elem kerül most minden Opel frontrészére a Crossland X-től a Grandland X-ig. A hűtőrács ez alatt helyezkedik el, egy egészen vékony sávban. Nyilvánvalóan az elektromos változat esetében ez tisztán dizájn kérdés, nem úgy, mint a benzines esetében. Oldalnézetből a már megszokott fekete vizuális kiegészítők, mint a kerékjárati ív és a küszöb fekete fényezése emelik meg az autó hasmagasságát. Ez számomra már kicsit unalmas megoldás (mint a kamu kipufogók látványa), de ténykérdés, hogy működik a látványelem. A másik egyedi Opel kiegészítő elem a Mokkán is helyet kapott. A krómozott csík, amelyik a tető vonalával párhuzamosan fut végig, egészen a C oszlop középső részéig.
A hátsó traktus szintén nagyon szépre sikerült. Divatos LED-es vékony lámpák, amelyek egyenes vonala egyrészt szélesítik az autót, illeszkednek a többi formai elemhez, másrészt, mintha az Opel villám szimbóluma lenne kettéválasztva.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

A számos formai játék, amely divatossá és szerintem széppé teszi az autót, hordoz magában néhány funkcionális bakit. Egyrészt a hátsó ajtó nagyon szűkre sikerült, nem lehet kényelmesen beszállni a lapos és merev tetősík miatt. A másik idegesítő rész, amelyik inkább tervezési hiba, a csomagtér kinyitó gombjának elhelyezése. Lehetett volna az Opel logóba „rejteni” egy nyitó mechanizmust, mint sok márka esetében szokás, vagy közvetlen a csomagtérajtó alsó peremére. De a gomb eggyel lejjebb, a rendszámkeret fölé lett helyezve, ami miatt garantáltan kezet kell törölgetni minden felnyitás alkalmával. De mondjuk azt, hogy ennél nagyobb gondunk ne legyen a Mokkával. A csomagtér egyébként inkább kicsi, mint nagy, még kategórián belül is. 310 liter, amely annak ellenére kisebb a benzines változaténál, hogy a padlólemez némiképpen hosszabb az akkupack miatt. Ellenben jól variálható és még az élhető kategórián belül van.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Ha hátulról előre haladunk, akkor a hátsó ülésekről, térről érdemes elmondani, hogy inkább gyerek méretre készült, mint felnőttre. A 180 centiméteres felnőtt méretre beállított ülés mögött határeset, hogy egy hasonló felnőtt kényelmesen elférjen. De bizonyos apró kompromisszummal még éppen elegendőnek mondható. Az kicsit nagyobb probléma, hogy hátul semmiféle légbeömlő nincsen, egyedül 2 USB kimenetet kaptak az itteni utasok (mondjuk Aliexpresszről rendelhető USB ventilátor, illetve a mai gyerek generációt valószínű jobban érdekli a telefon/tablet töltése, mint a levegő).

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Az első térérzet kialakítás viszont kritika nélküli. Nagyszerűen tágas és felfedezhetőek azok a letisztult, funkcionális jegyek, amelyektől az Opelt szeretni lehet. Hatalmas 12” -os képernyő helyezkedik el a kormány mögött és egy 10” -os infotainement. A kormány mögött a grafika teljesen egyedi, egész informatív és bizonyos szintig személyre szabható. Itt azért el tudtam volna képzelni nagyobb lehetőséget is az utóbbi megvalósításában.
Az ülések kényelmesek, jól átlátható az egész tér, a gombok és a kezelőszervek logikusan felépítettek. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek teljes garmadája felsorakozott a tesztautóban. A sávtartó talán kicsit túl agresszíven teszi a dolgát, de ez is még az elfogadható tartományban van.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Végére hagytam az utolsó és a modell szempontjából legfontosabb kérdést. Milyen az elektromos rendszer, mennyire jól funkcionál a Mokka, mint elektromos autó?
A 136 lóerős villanymotor és az 50kW-os akkumulátor egy élhető kombó azok számára, akik elsősorban városi használatra (és mi másra jó igazán az elektromos autó?) szeretnék használni az autót. Két fajta töltővel kapható a modell egy 7,4kW-os és egy 11kW-os erősebbel. Utóbbi egy 160ezer forintos extra, de ez biztosan megéri, mint plusz befektetés. A későbbi értéktartás és a napi funkcionalitás miatt is, hiszen az erősebb változattal jelentősen lerövidíthető a gyorstöltés.

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Az elektromos változat tesztelése a legkevésbé ideális időben történt, hiszen télen, hidegben a legkevésbé hozza a jó formáját az elektromos autó. A fűtés, ülésfűtés, kormányfűtés alapban eszi a kapacitást, nem beszélve arról, hogy az akkumulátornak sem ez a legjobb barátja. Annak ellenére, hogy a Mokkában a legkomolyabb hűtött-fűtött rendszer van az akkumulátoroknál.
A végeredmény az volt, hogy városi közlekedés során 20kW -os fogyasztása volt az autónak (~230km hatótáv), 80-90km/h tempónál 21-22kW (~200-210km), 130-as autópálya tempó esetében pedig 32kW (~150km). Azért ennél láttunk már jobbat, de a divatos forma és az alaktényező nem járnak kéz a kézben.
Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

Hogy kellene-e egy Mokka-e? A válasz az, hogy az én közlekedési szokásomhoz nem alkalmas az elektromos autó. Minden nap megyek 70-80km-t autópályán és nekem nincsen hozzá türelmem, hogy 90-nel haladjak a kamionok mögött. Nagy tempó esetében pedig döbbenetes gyorsan fogynak az elektronok. Otthoni töltéssel pedig sajnos alkalmatlan arra, hogy estétől reggelig feltölthető legyen annyira, hogy másnap is tudjam használni. Így legalább kettő kellene, hogy kompromisszum nélkül tudjam használni. Azok ára viszont 28 millió forint lenne, ami „kicsit” több, mint a lehetőségeim. De ez nyilván egyedi funkció, így nem én vagyok ebben a mérvadó. A Mokka, mint autó viszont nagyon meggyőző. Nagyon jó hangulatú, remek vezetési élményt nyújtó autó. Teljesen Opel élményt ad, egy modern köntösbe csomagolva. Ezt pedig tényleg lehet szeretni és lehet hozzá ragaszkodni. A tapasztaltak alapján úgy gondolom, hogy van jövője, egyértelmű létjogosultsága továbbra is, ennek a nagy hagyományokkal rendelkező márkának a Stellanatis csoportban.       

Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Mokka-e, Mokka elektromos teszt, Mokka Opel, opel mokka, Opel Mokka-e teszt, opel teszt,

  • 2021 Mokka-e Mokka elektromos teszt Mokka Opel opel mokka Opel Mokka-e teszt opel teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    • Autó & Motor
    Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line
    • Autó & Motor
    Melyik öltönyt válasszam? - Opel Grandland X 4Hybrid
    Opel hangulat Peugeot kulccsal – Crossland X 1.5d Ultimate
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line

    Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line

    Melyik öltönyt válasszam?  - Opel Grandland X 4Hybrid

    Melyik öltönyt válasszam? - Opel Grandland X 4Hybrid

    Opel hangulat Peugeot kulccsal – Crossland X 1.5d Ultimate

    Opel hangulat Peugeot kulccsal – Crossland X 1.5d Ultimate

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia