Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th...

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

  • 2021. június 15.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A középkategóriás SUV-k között az egyik legnagyobb elismertsége a Mazda CX-5 -nek van. Nem véletlenül. A Mazda ennél a modellnél kezdte elsőként alkalmazni a KODO névre keresztelt designt. A formavilágot, amitől úgy gondolja a mai nap mindenki, hogy az egyik legszebb, legegyedibb autókat ez a világviszonylatban kis autógyár gyártja. A vállalat fennállásának 100. évfordulójára elkészült jubileumi darab járt nálunk ebből a típusból először.


Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Ha egy legújabb generációs Mazdára gondolunk, akkor nagy valószínűséggel piros színben fog eszünkbe jutni. Nem csoda, hiszen ez a színárnyalat gyönyörűre sikerült. De nagy alkalmakra ünneplő ruhát illik választani, ennek színe pedig a legritkább esetben piros. Többek között ez lehetett az oka, hogy a jubileumi szériák fényezése fehér színű lett. Természetesen a másik és talán fontosabb oka, hogy a 60 évvel ezelőtt megjelent R360-as piros-fehér színű Mazda kisautó színeit eleveníti meg ez a különleges széria.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Meg kell, hogy mondjam, kifejezetten jól áll neki ez a szín. A Mazda formavilága és azok jellegzetes vonalai tökéletesen nyomon követhetőek a CX-5 vonalain keresztül. A KODO, azaz a mozgás lelke nevű filozófia, amellyel a Mazda az autóit tervezi tökéletes harmóniát alkot. Úgy gondolom, hogy azok választják ezt a márkát, akik a funkciót és a letisztult praktikumot részesítik előnyben, mindenféle öncélú formai játék helyett. A CX-5 a márka legnagyobb családi SUV-je, bármiféle sallangtól mentes, elegáns formavilágba zárva.
Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

A frontrész méretes, fekete hűtőrácsa vékony krómkeretbe van zárva, melyből a LED-es lámpák vékony íve formálódik. A tető íve enyhén lefelé lejt, de itt már csak a fényezés fehér színe és a fekete szín dominál. A felnik egyedi fémes színűek, kevéssé csillognak. A felnisapka közepén pedig ott láthatjuk a 100. évfordulóra készült szimbólumot. Ez a jelzés kívül még a sárvédőn jelenik meg, illetve számos helyen az utastérben is.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

A belső tér, Mazdákra nem jellemző módon némiképpen harsányabb. Azért nem kell megijedni, nem fogunk megvakulni a színorgiától belül sem, de tény, hogy a piros bőrülések feldobják a hangulatot. Ezek fejtámlája is az évfordulós logóval van mintázva. Jól mutatnak, szó se róla. Az üléseknek viszont komoly hátránya, hogy alig volt oldaltartásuk, illetve a combot is kevéssé támasztották meg. Ezzel a résszel nem voltam elégedett.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

A műszerfal kialakítása teljes mértékben Mazda módszerrel lett megalkotva. A középen digitális kijelzőt jobb és bal oldalon egy-egy analóg mérőegység veszi körbe. 2016-ban ez mindenképpen modern lehetett, sajnos azóta felgyorsult a digitalizáció és a CX-5 -nél kisebb, olcsóbb autók is nagyobb „szemfényvesztést” kínálnak a kormány mögött. Függetlenül ettől a CX-5 műszerfala teljes mértékben informatív, jól átlátható és néhány jobban ívelt grafikus felületen kívül semmi mást nem veszítünk. Ugyanezt a dolgot tudom elmondani a középkonzol tetején elhelyezett képernyőről. Manapság ezek már nagyobbak, látványosabbak. Felbontás, sebesség, funkció szempontjából viszont nincs szégyenkezni való itt sem.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Talán az egyetlen kifogás az lehet, de ez általános, számomra meg nem értett policy a márkánál, hogy menet közben kizárólag a váltó/fokozatkapcsoló mögött elhelyezett tekerő segítségével kezelhető, és érintőképernyőként csak álló helyzetben funkcionál. Én nem látom ennek a biztonsági előnyét, sőt.
Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

A hátsó helykínálat, csomagtér mérete és funkcionalitása elsőrendű. Csakúgy, mint az aktív és passzív biztonsági, illetve vezetéstámogató funkciók megléte a járműben. Kifejezetten tetszett, hogy jellemzően inkább gombokkal lehet ezeket vezérelni és nem egy végtelen dzsungelszerű menü rendszer bugyrából előhalászni.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Összeségében a hangulat, minőség, funkcionalitás jónak nevezhető az autóban. Szintén tetszett a futóműve a CX-5 -nek, így a vezetési élmény ebből a tekintetből kellemes volt.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Ami viszont nem tetszett az a 2,5 literes Skyactive erőforrás, amivel az autót felszerelték. Egyetlen pillanatban éreztem csak a 194 lovat, akiknek papíron a motorháztető alatt kellett volna lenniük. Akkor, amikor a szomjukat oltani kellett pár száz kilométer megtétele után. Vegyes használat mellett 10,1 literes fogyasztást mértünk. Városban 12 litert, autópályán 8,8 litert, országúton pedig 7,9 literes fogyasztást tapasztaltunk. Ezt én mindenképpen soknak érzem, főleg, ha a gyári adatokat venném alapul a vásárlás során.
A másik és talán fontosabb probléma a menetdinamikai képessége a CX-5-nek. Egyszerűen nem megy olyan jól, amennyire ettől a teljesítménytől elvárható lenne, miközben egészen hangos a motor. Úgy vélem, hogy azért lehet ez a csalódás, mert mostanában elsősorban turbómotorokhoz szoktunk és nem hagyományos szívókhoz. Az is lehet, hogy nem volt a kapcsolódó automata a motor legjobb barátja és a rövid áttétele miatt állandóan magasabb fordulaton pörgött.

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

Létezik egyébként egy gyengébb, 165 lóerős változat is. Igyekszem azt vagy ezt a motort manuális váltóval szerelve is kipróbálni. Úgy érzem ez a pont, mármint a váltó, lehet a csalódás fő oka.

Az előbb leírt észrevételen kívül a Mazda hozta azt a szintet, amit már jól megszoktunk tőle. A 100. évfordulóra kiadott, elsősorban színeiben eltérő, magasan felszerelt modell finom kiegészítőivel, egyedi megjelenésével üde színfolt a Japán gyártó kínálatában. Karrierje, pályafutása még csak 9 évre nyúlik vissza ennek a típusnak, de nem véletlen, hogy megannyi ember szívét rabul ejtette.    

Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor - MOBILITY - cx-5 teszt, cx5 mazda teszt, mazda cx 5, Mazda CX-5 100th years edition teszt, Mazda SUV teszt,

  • cx-5 teszt cx5 mazda teszt mazda cx 5 Mazda CX-5 100th years edition teszt Mazda SUV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus
    • Autó & Motor
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A sivár szavak világa - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A sivár szavak világa
    • Keresd a nőt!
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy? - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    • Stylelife
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret
    • Keresd a nőt!
    A boldogság a hálával kezdődik
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    Mi történik a héten? 2025.11.03-09.
    3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG
    A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

    Kapcsolódó cikkek

    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A sivár szavak világa

    A sivár szavak világa

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    A boldogság a hálával kezdődik

    A boldogság a hálával kezdődik

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Mi történik a héten? 2025.11.03-09.

    Mi történik a héten? 2025.11.03-09.

    3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

    3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia