Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition...

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

  • 2023. december 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Már igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!


Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

Ha elkezdünk ellentmondásokat pakolni egymás mellé, vajon kijöhet-e olyan válasz, hogy IGEN ez tényleg tökéletes? M, mint mekkorát tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy nem. Ha azt gondoljuk, hogy fura rózsaszín árnyalattal képtelenség férfias autót megalkotni, akkor a válasz M, mint mennyire távol állunk a valóságtól. Sorolhatom az M betűket a négyes széria m betűs csúcsváltozatának allegóriájára, de nem az a célom, hogy szuperlatívuszokat és dicshimnuszokat gyűjtsek össze ebben a tesztben, amit egyébként simán meg lehetne tenni. Az M4 ugyanis egy olyan autó, amitől azonnal beindul szinte mindenkiben a vágy, aki kipróbálhatja, hallhatja és érezheti.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

Imádni fogom olvasni a kommenteket néhány embertől arról, hogy mennyire csúnya a hűtőmaszk veséje, mennyire nem kellene neki ingyen sem. Azért fogom örömmel olvasni ezeket a bejegyzéseket, mert tudni fogom azt, hogy mennyire más hinni valamiről valamit és megélni. Márpedig aki nem érezte még a szerelmet, azok számára az egy értelmetlen önpusztító érzés, amely inkább több fájdalmat hoz legtöbbször, mint bármi mást. Aki pedig átélte, az tudja, hogy lehet ugyan élni nélküle, de minek. Hát ugyanígy van ez az M4 Competitionnel. Ameddig nem próbáltad, nem is sejtheted, hogy mit jelent 510 lóerő, 650Nm nyomaték megélése egy valódi, nem árammal pumpolt turbó benzinesen keresztül. Hogy ezt egy majdnem átlagos elektromos autó is tudja? Igaz, de a sorhat 3 literes turbó hangja csak annyira fontos, mint amennyire fontos lehet, ha egy 120 kilós kigyúrt sportoló cingár hangon szólalna meg. Ha nincs meg a hangjában is az erő, megöli a hatás jelentős részét. A sportos érzés, a gyorsulás, nem kétdimenziós hatás. Kell hozzá hang, nyomaték, design és az összes többi körítés. A BMW pedig ezt nagyon érzi, mindenfélét összepakolni úgy, hogy az egészből egy ultramenő, p@nci nedvesítő csoda szülessen.      
Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -
  

A fentieket gondolva mégis ki kell, hogy mondjuk, tökéletesen értelmetlen ekkora teljesítményt belepréselni egy nyitható tetejű autóba. Nem feltétlenül a 3,7 másodperces gyorsulás miatt, mert ahhoz az túl rövid ideig tart, hogy diszkomfort érzésed legyen. Inkább azért, mert a sebesség úgy is leviszi a fejed. De mégis, ez annyira rohadt jó, hogy nehéz trágár szavak nélkül igazán kifejezni az érzést, amit abban a pillanatban érzel. Állandó központban leszel, ne is számíts másra. Mondhatnám, hogy a szegény ember Ferrarija az M4. Ha már az áraknál tartunk, az M4 competition cabrio 36,2 millióról indul és extra felszereltséget szinte alig lehet találni a konfigurátorban, annyira tele van pakolva. A tesztautó is csak azért tudott 42 millió forintig eljutni, mert a különleges fényezés, a kerámia fékek és a különleges ülések milliós pluszokkal dobták meg az árát.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

De szerintem ezen nem is érdemes spórolni, hiszen, mint megannyi kellék, ezek is a színház részei, jól és tökéletesen kialakított díszletek, amelyek az élményt fokozzák.
Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

A BMW M4-et a teljes használat alatt úgy éreztem, hogy egy színpadi jelenet, egy izgalmas, szinte nem is valóságos élmény, amelynek kaland, dráma vagy éppen vígjáték jelenetében, magam vagyok a főszereplő. Mindenki rám néz, celebként mozgok, miközben a vászontetőt – amely egyébként szintén nem az, csak éppen úgy néz ki – pillanatok alatt, akár 50km/h sebesség mellet teszem a csomagtérbe.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

A futómű borzalmasan kemény, de még ez is fokozható, hiszen sport vagy track üzemmódban tovább fokozódik a hatás. A nyolc sebességes ZF váltó óriási kattanásokkal vált, hogy a sportos érzés a maximumig legyen fokozva. Versenypilóta vagy, akár küzdhetsz az elemekkel, ha úgy tartja kedved, vagy rá is bízhatod az elektronikára.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

Nem autóztam vele a határon, lehet nem is lennék rá képes, de valahogy úgy éreztem, hogy ott van mindig az elektronika őrangyala, aki, ha kell, be fog avatkozni. Tökéletes a biztonság, óriási a teljes feeling. Száguldasz, miközben elengeded a gyorshajtási bírsággal kapcsolatos összes félelmedet, mert egyszerűen megéri. Olyan a hang, olyan a hatás, hogy nem a pénzen akarsz gondolkodni, hanem olyan dolgokon, ami ennél sokkal-sokkal több. Hogy ez baj? Egyébként igen, mert veszélyes.
Szerencse, hogy valószínűleg mindenki megnyugszik és lecsillapodik egyszer, mert bár az M4 cabrio tényleg mindenre képes, de leginkább arra, hogy élvezzük az utat, a természetet, a szél lágy érintését, ahogyan az arcunkhoz ér.
Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

A korábban nálunk járt M440i XDrive cabrio (amelyről a teszt itt olvasható), még a modellfrissítés előtti változat volt. Ettől a változattól természetesen a külső megjelenésben is nagyban különbözik az M4, hiszen mások, sokkal agresszívebbek a lökhárítók, a dupla-dupla kipufogók és a teljes hátsó diffúzor más megjelenést kölcsönöz neki, nem beszélve a nagyobb kerekekről, oldalsó légbeömlőről az első sárvédőn. De ezek a különbségek nem a ráncfelvarrással kerültek az autóra, hiszen a korábbi M4 is ilyen külsővel volt megáldva. A modellfrissítés sokkal inkább a belső térre koncentrálódott. Az új M4 ugyanis megkapta az ívelt digitális műszeregységet a dupla kijelzővel. A kormányon és a teljes műszerfal kialakításán módosítottak. Nyoma sincs már semmi klasszikus, gombbal kezelhető megoldásnak. Az utóbbit nem feltétlen találom előnyének, de az egyértelmű, hogy mutatós, szép grafikai megoldással, gyors és logikus felépítésű szoftverrel oldotta meg a BMW az infotainement rendszert.
A vezetési üzemmódokon belül, számtalan beállítást végezhetünk el, hogy a számunkra leginkább kedvező módon viselkedjen az autó. Dönthetünk úgy például, hogy hátsókerék meghajtásra váltunk, sőt ezen belül is konfigurálható a kipörgés gátló vagy a motorikus, felfüggesztési paraméterek.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

A kormányon elhelyezett két gombra ráprogramozható a kedvenc beállításunk, hogy ne kelljen mindig újrakezdeni.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

A BMW M4 Competition Cabrio a maga nemében egyedi, különleges és valóban lélegzetelállító autó. Hihetetlen gyors, kemény sportkocsi, de ha szeretnénk, ugyanolyan kezes is tud lenni. Ahogyan a cikk elején írtam, nem vagyok biztos abban, hogy egy nyitott tetős autóba érdemes-e ilyen mennyiségű teljesítményt, vadságot zsúfolni, hiszen a nyitott tetővel való közlekedés számomra inkább a természet közelségéről, annak megéléséről szól igazán. Másfelől tény, hogy csukott tetővel semmi különbséget nem lehet érezni egy keménytetős autóval szemben. Ugyanolyan csendes, nyoma sincs a szélzajnak. A csomagtér pedig nem feltétlenül egy kardinális kérdés ebben a kategóriában, bár még lehajtott tetővel is akad benne 300 liter, ha pedig nem kabriózunk, akkor 385 literig lehet bővíteni.

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

Összességében egy csodálatos álomautónak és örök élménynek tartom a BMW M4 Competition Cabriot, de az mindenképpen elgondolkodtató körülmény, hogy megér-e 1 másodpercnyi plusz gyorsulás és néhány egyedi kiegészítő nagyjából plusz 10 millió forintot a 440i-hez képest. Valószínűleg erre a választ a pénztárcánk és a menőség iránti vágyunk tudja leginkább a megadni.  

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -
Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY -

  • 2023 BMW M4 Competition Cabrio teszt bmw m4 bmw m4 cabrio teszt M4 cabrio teszt M4 competition cabrio

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio
    • Autó & Motor
    Első BMW M4 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Első BMW M4
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mi kell a jó szexhez? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mi kell a jó szexhez?
    • Keresd a nőt!
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Céklás szilvakrémleves, pisztácia morzsás túrógombóccal - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Céklás szilvakrémleves, pisztácia morzsás túrógombóccal
    • Stylelife
    Megérdemled a boldogságot?
    Az esendőség nem szégyen, mégis ezt gondoljuk
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kapcsolódó cikkek

    Első BMW M4

    Első BMW M4

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mi kell a jó szexhez?

    Mi kell a jó szexhez?

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Céklás szilvakrémleves, pisztácia morzsás túrógombóccal

    Céklás szilvakrémleves, pisztácia morzsás túrógombóccal

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Az esendőség nem szégyen, mégis ezt gondoljuk

    Az esendőség nem szégyen, mégis ezt gondoljuk

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia