Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi...

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD

  • 2023. június 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az évek során finom, apró módosításokkal fenntartott egyedi, szép forma, továbbá puha és kiváló minőségű anyagokkal borított utastér és klasszikus vezetési élmény. Röviden talán ez a Mazda jól ismert SUV-ja, a CX-5. Mindig örömmel látott vendég nálunk a CX-5, amely ugyan már nem a legnagyobb európai modell a kategóriában, de ideális mérete, széles motorválasztéka révén továbbra is az egyik legközkedveltebb modellje a márkának.


Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

A Mazda CX kínálatában két benzinmotor is szerepel. Az egyik kettő, a másik két és fél literes lökettérfogatú. Tesztalanyunk a nagyobb, tehát az erősebb változat volt, amely 194 lóerős és 400Nm nyomatékkal rendelkezik. Mindegy milyen változatot választunk, elérhető automata és manuális váltóval, továbbá első vagy összekerék hajtással. Amíg a modell belépő szintje a két literes 165 lóerős változat esetében 13,145 millió forintról indul, kétkerék hajtással és manuális váltóval, addig az általunk tesztelt Takumi szintért, gyakorlatilag full-extrás változatért, amely természetesen automata váltós, fűthető bőr üléssel rendelkezik és rengeteg egyéb biztonsági és kényelmi extra mellett összekerék hajtást is kínál, 17,584 milliót kérnek.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

El szoktam minden esetben mondani, amikor Mazdát tesztelünk, hogy a márka többek között azért szerethető, mert pestiesen szólva, nem áll, nem akar beállni a sorba. A maga útját járja, legyen az motorkínálat, formavilág, de akár még belső dizájn és műszaki tartalom. Lehet persze ezt a dolgot szeretni, avagy nem. Mondhatja róla bárki, hogy tetszik vagy éppen kevésbé, de az elvitathatatlan, hogy nagyon lehet tisztelni ezért a kis japán márkát. Azt hiszem, hogy ez egy olyan elhivatottságot hordoz, ami miatt érdemes mögéjük állni.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

Kezdjük rögtön a motorkínálattal. A két benzines erőforrás mindegyike hagyományos szívó benzinmotor, amely a 2023-as modellévre ki lett egészítve a Mazda M Hybrid technológiájával, amely egy kis generátor használatával visszanyeri azt az energiát, amely normál esetben fékezés közben elveszne. A visszanyert energiával ezután rásegít a motorra, az autó elektromos rendszereinek működtetésével és a vezetés optimalizálásával pedig üzemanyagot takarít meg. Ezen felül a motorválaszték harmadik tagja egy dízelmotor, amely szintén szokatlan a mai európai világban, ahol az elektrifikáció van előtérben. Ez utóbbi nem jelenti azt, hogy ez a terület a Mazda számára nem fontos, bizonyítja ezt az imént említett M Hybrid rendszer, de az is látható, hogy nem akar a márka minden áron elektromosra váltani.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

A CX-5 formavilága nagyban különbözik a versenytársakétól, ahol egyre jobban megjelennek az éles vonalvezetésű karosszériaelemek, szokatlan fényszóró megoldások. A Mazda esetében számomra sokkal inkább a nyugodt, letisztult formavilág jegyei a hangsúlyosak, függetlenül attól, hogy a keskeny LED-es fényszórók itt is megtörik a sárvédők, motorháztető, lökhárító által meghatározott ívet. Ettől különleges, de egyáltalán nem hivalkodó.
A Takumi felszereltség esetében a lökhárító alsó fele, illetve a kerékívek a karosszéria színével megegyező fényezést kaptak. Ettől a megoldástól ez a modell még elegánsabb megjelenésű.
A belső tér rendkívül minőségi és látható, hogy a Mazda a prémium irány felé vette az útját. Az üléseken kívül a műszerfal és az ajtókárpit is puha bőrborítást kapott. Nagyon jó a tapintása a felületeknek, komoly komfort fokozó hatása van a kialakításnak. Ami nekem kevésbé tetszik, hogy nagyon sötét, árnyalatoktól mentes az utastér, ettől komorabb a hangulat.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

Az infotainement rendszer két fontos eltérést tartalmaz a többi autógyár által használt megoldástól. A középkonzolon elhelyezett, arányaiban keskenyebb, fektetett elrendezésű kijelző nem érintés vezérelt. A könyöklő előtt elhelyezett tárcsa segítségével lehet rajta navigálni. Ez megszokást igényel, de maga a kezelés teljesen egyszerű. A Mazda szoftvere természetesen egyedi, nagyon könnyen átlátható, gyors és nem lehet benne elveszni. Természetesen a telefon kitükrözhető a kijelzőre, továbbá a középkonzolon vezeték nélkül tölthető is a mobilunk. Maga a képernyő felbontása kiváló, rendelkezik az autó 360 fokos kamerarendszerrel is, amely szintén ezen a felületen követhető.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

Ahogy az idő telik és egyre inkább digitalizálódik a legtöbb márka, úgy szeretem meg egyre jobban a Mazdát a tárcsával kezelhető képernyőjével és a fizikális gombjaival, amelyekkel a klímát, rádiót lehet vezérelni. Nincsen egyáltalán túltömve gombokkal az autó, pont annyi van mindenből, amennyi szükséges és egyszerűvé teszi a használatot.
A műszerfal szintén hagyományos, középen jelenik meg rajta a digitális információ. És be kell valljam, egyáltalán nem hiányzott a teszt alatt indításkor a „macskamozi”, amelyet a legtöbb teljesen digitális műszerfal képes megjeleníteni, viszont nagyon tetszett a letisztultság és az a hagyomány tisztelet, amelyet a Mazda sugall magával és az autózás szeretetével kapcsolatban. Ez utóbbi persze nemcsak és kizárólag a CX-5-nek szól, hiszen a SUV-ok helyett én jobban pártolom a hagyományos szedánokat, de ezek az érzések ennél a típusnál is teljesen átjönnek.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

A fogyasztás egyébként kifejezetten zseniális volt a tesztidőszak alatt. Az 1,6 tonnás 4575 cm hosszú és 1845 cm széles CX-5 városban 9,5 litert, autópályán 8,6-ot, országúton 7,2-t fogyasztott. Úgy gondolom, hogy ettől a megfelelően tágas, jó méretekkel rendelkező autótól ez egy kifejezetten jó érték.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

Összességében egy továbbra is remek SUV-nak tartom a második generációs, modellfrissített Mazdát, amely az autózás egy igazi, kézzel fogható élményét képviseli és ezzel sajnos már ritkaság számba megy. Nem a divathullám tetején próbál tiszavirág életű eredményeket produkálni, hanem egy jól meghatározott koncepciót követ.

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx5 mazda, cx5 teszt, Mazda CX-5 teszt, Mazda cx-g benzin teszt, Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt,

  • cx5 mazda cx5 teszt Mazda CX-5 teszt Mazda cx-g benzin teszt Mazda cx5 G194 AWD Takumi teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia