Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Rendezvények - Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Rendezvények
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

  • 2023. november 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.


Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A bevezetőben viszonylag sikerült az új modellt, az Australt elhelyeznem, de annak érdekében, hogy fokozzam a nevek listáját és persze a precizitás végett is, muszáj, hogy szót ejtsek a legközelebbi rokonáról, a Nissan Qashqairól. A Renault-Nissan együttműködés okán a két autó azonos padlólemezen fut, méghozzá az új CMF-CD kódnevű platformon. A közeli rokonság ellenére két teljesen más hangulatú, stílusú autót készítettek a tervezők. Annak ellenére, hogy a szokásos „bakancs” forma mind a két autó sziluettje, olyan erős márkajegyeket találunk rajtuk, hogy ha akarjuk se mondjuk meg a kapcsolatot.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Az Austral egyébként 2 centivel hosszabb, 451 centiméter, mint a Renault Kajar, amelynek a helyét veszi át. Minimálisan szélesebb és magasabb is (182,5, illetve 161,8cm), nagyjából fél centivel, de ez a különbség szinte észrevehetetlen.
A coupé formavilágú Arkanhoz képest viszont rövidebb 5 centivel és a tengelytávja is kisebb, 266,7 cm vs. 272 cm, illetve a csomagtere is kisebb alaphelyzetben 13 literrel, így kereken 500 liter. Lehajtott hátsó ülésekkel természetesen lényegesen nagyobb, mivel a tetősík egyenesen fut végig az autón, emiatt 1525 liter, szemben az Arkana 1296 literjével.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Meglepő lehet, hogy az ára magasabb, mint az Arkanának, hiszen a legtöbb márka a divatosabb, csapott kialakításért többletet szokott kérni. A Renault nem így döntött, amelynek oka az lehet, hogy az Austral kívül-belül már egy modernebb benyomást keltő autó. És ez nem csak a látszat, valóban erről is van szó.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A külső jegyei változatlanul hamisítatlan Renault hangulatot adnak. A fényszórók fordított vasalóformája talán azért ugrik be kevésbé, mint korábban, mert a keskeny LED-es lámpatestek felső íve már kevésbé domináns. Hívhatjuk tehát sokkal inkább már C formának ezt a kialakítást, amely jobban is hangzik és persze, ha így keressük, akkor számos hasonló formát találhatunk kívül és belül is az autóban. A frontrészen nem csak a lámpatestek, hanem a hűtőrács és a vadonatúj, letisztult Renault logó is feltűnhet. A markáns márkajegy olyan nagyra sikerült, hogy a motorháztetőbe is belenyúlik. A lökhárító alsó része és a teljes orr kialakítás sportos hangulatot ad az autónak.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Oldalról a kétszínű fényezéstől lesz különleges az autó, továbbá a C oszlopon visszaköszönő, C formájú ívre hajló krómozott betét, amely vagány módon a hátsó ajtóig húzódik.
Az autó hátsó traktusát a jellegzetes (most már hívjuk ezt is C formájú) lámpatestek és szintén az új logó tesz másokhoz képest egyedivé, illetve azt is mondhatnám, hogy Renault-ssá.   
Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Számomra talán nem is a külső, hanem sokkal inkább a belső fogott meg a kompakt városi terepjáróban. A márkánál megszokott minőségi belteret sikerült fokozni, illetve továbbfejleszteni. Az OpenR link elnevezésű multimédia rendszer ugyanis rendkívül impozáns módon jeleníti meg az információkat a vezető számára. A műszerfalon és a középkonzolon is egy-egy 12” -es kijelzőt találunk, más-más arányokkal. A műszerfalnál természetesen fekvő, a középkonzol esetében álló felépítésben. Nemcsak méretükben mutatósak ezek a közös felületre applikált digitális felületek, hanem grafikájukban és felbontásukban is. A kezelése, a logikai felépítése, gyorsasága és használhatósága szerintem az egyik legjobb a most elérhető rendszer közül, ha az összes márkát összehasonlítom. Természetesen a telefonunkat is ki tudjuk rá tükrözni, akár vezeték nélkül is.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Nem mondom, hogy minden pontjával tökéletesen elégedett voltam a beltérnek, hiszen az automata váltó fokozatválasztója harmadik karként került a kormány mögé a rádió kezelőjének és az ablaktörlő vezérlőjének karja mellé. Ez pedig már pontosan eggyel több, mint amelyet szerintem látványban és funkcióban is be tudunk fogadni, Bizonyára megszokható, de erre jobb megoldást kellett volna találni.
Szintén furcsa design megoldás a valójában funkció nélküli hatalmas karral ellátott rekesz takaró a könyöklő előtt. Ha óvatlanul akkor tologatjuk, amikor előtte a pohártartóban egy telefon, vagy palack van elhelyezve, akkor guillotinként hatalmas pusztítást képes véghez vinni. Egyébiránt jópofa a repülőgép gázkarjára hajazó kialakítás, amely mögött még egy indukciós telefontöltő is helyet kapott.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A kritikai megjegyzéseim ezzel véget is értek, mert a belső tér egyébként tényleg remek. Tágas utastér kényelmes ülésekkel, rengeteg tárolórekesszel, kiváló fej és lábtérrel. Ezt fokozza a minőségi anyagok használata. Kifejezetten jó érzés az Austral vezetése. Megfelelő a rugózási kényelem is, továbbá a kormány is megfelelően jó visszajelzést ad vezetés közben.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A tesztelt autóban a már jól ismert 1,33 literes benzinmotor volt, amely egy mild-hybrid rendszerrel együtt hajtotta az első kerekeket. A meghajtáshoz egy 7 sebességes automata kapcsolódott, amelyek így együttesen 158 lóerőt és 270Nm nyomatékot adtak át az autónak. Nem éreztem egy sportautónak ettől az Australt, de a hétköznapi használathoz tökéletesen elegendőnek. Ha kell, természetesen meg tud indulni és 9,7 mp-es 100-as sprintet tud produkálni, de valahogyan ebben az autóban nem is éreztem, hogy nagyon nyomni kellene neki. Autópályán, városban és autóúton is tökéletesen halad. Ajánlani tudom ezt a motort, amely egyébként az otthoni családi autóéval azonos, így hosszútávú használatáról is csak pozitívan tudok nyilatkozni. Fogyasztása 7,5 liter volt vegyes használat mellett, amelyet én jónak ítélek meg.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Ha az olcsó szót más márkák összehasonlításaként használjuk és nem a magyar pénztárcához képest (hiszen akkor mindent csak a drága szóval lehetne kifejezni és azt fokozni), akkor azt mondanám, hogy a kínált technológia, biztonsági felszereltség és kialakítás alapján egy alacsony árfekvésű ajánlattal adja a Renault ezt a modellt. Akciós áron most 10,7millióról indul az árlista és a tesztelt 160 lóerős változat, Techno felszereltséggel sem kerül többe, mint 12,6 millió forint. Ezért a pénzért egy jó funkcióval rendelkező, tágas családi autót kapunk, rendkívül modern belső térrel és kialakítással. A neveket ugyan kicsit nehéz mostanában követni Renault-nál, de legalább nem unjuk meg a változatlan típusneveket.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

  • australia renault austral renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt Renault austral teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia