Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT

  • 2019. december 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha valakit egy sikeres és számos harcban bizonyított amerikai föld-levegő rakétáról neveznek el, annak pont így kell viselkednie. A KIA-nál viszont bizonyára csupa pacifista dolgozik, így itt csak a sebesség miatt lett a 2017-ben született gyermek neve azonos egy tömegpusztító fegyverével.


Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Autó & Motor -  - 2019, kia stinger,

A hivatalos történet alapján a 2011-ben Frankfurtban bemutatott GT tanulmány alapján készült el a Stinger. Érdekességképpen az elmondható, hogy a Hyundai Genesis/KIA K9 szedánoknak is ez a tanulmány volt az alapja. A KIA fejlesztőközpontját már a siker elindulása előtt Európába telepítették és számos neves fejlesztőt igazoltak le a BMW-től és az Auditól. Nem hiszem, hogy bármi más kellene a fejlesztéshez, és ezt bizonyítja a Kia, mint töménytelen mennyiségű pénz és importált know-how a német márkáktól. Ez viszont csak az „unalmas” hivatalos story.
Amikor megláttam a Stingert és elkezdtem vezetni a 3.3 literes V6-os motoros csúcsváltozatot, akkor a fejemben egy másik születési koncepció jutott az eszembe. A Stinger egy amerikai izomautó és egy Porsche Panamera törvénytelen gyermeke, aki Dél-Koreában született. Valószínűleg a születési hely miatt lett kisebb, mint a szülei, de egyébként minden másban nagyon hasonlít rájuk. A jó értelemben vett nyers, brutális erő alapján ez egy muscle car, az amerikai autókhoz képest lényegesen lágyabb vonások, az 5 ajtós szedán formajegyek alapján pedig határozottan Porschés. Ami pedig különlegessé teszi, hogy az alapverzióban lévő hátsókerék hajtás, a vezetési élmény miatt pedig talán még egy kicsit BMW-s érzést is kapunk. (ezt a rokonságot, most nem firtatom) A GT-ben nem választhatunk, és kizárólag összkerékhajtást kaphatunk. De valahogy ebben a változatban is benne maradt a hátsókerék hajtás által adott vezetési élmény. Zabolátlan, brutális, leírhatatlanul izgalmas. De ne vágjunk egyből a közepébe…

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Autó & Motor -  - 2019, kia stinger,

Soha nem gondoltam volna, hogy a KIA ilyen autót fog alkotni. Biztos ez valami rossz beidegződés miatt lehet, mert valahogy az kódolódott belénk, hogy luxus márkák készíthetnek csak ilyen autókat. Greta Thunberg juthat az eszünkbe, ahogy felkérdezi a KIA-t: How dare you? De Dél-Koreában nem foglakoznak a tradíciókkal és felülírják azokat a szabályokat, amit megtanultunk, és igen, meg merték tenni. Az SUV mánia közepén, amikor minden négykerekűt minimum 10 cm hasmagassággal növelnek, a környezetvédelem és a downsizing idejében, amikor akár 1000cm3 motort tesznek középkategóriás autókba a KIA egy normál méretű sportszedánt készít. Felrúgja a „hagyományt, hogy 300Le fölötti, jól felszerelt autók kizárólag a leggazdagabbaknak készülhetnek, és ha nem is a tömegek számára, de emészthető árban kínálja a Stingert. Azt voltunk kénytelenek elfogadni a német autógyáraktól, hogy egy ilyen autónak az ára 20, de sokkal inkább 30 millió forint fölötti árcédulával kell, hogy rendelkezzen. A Stinger GT 18millió. Ez a pénz sem kevés első hallásra, de amit kapunk az minden más autógyárnál legalább 50%-kal több.

Az első dolog, amivel találkozunk, ha autót vezetünk, az nem a külseje, hanem a kulcsa. Amióta a legtöbb autó kulcs nélkül indul a slusszkulcsok megváltoztak. Van olyan márka, aki egy pillekönnyű műanyagot darabot ad, néhány gombbal, és van olyan, aki egy „kvarcjátékot”, ezernyi funkcióval. A Stingerhez egyik sem illik és ezt kiválóan megérezték a tervezők és talán a legdögösebb kulcsot alkották, amivel valaha találkoztam. Van súlya, bőrrel bevont tökéletes darab, aminek az élén vannak a szépen ívelt gombok. Ha van Car Key of the Year, akkor muszáj lesz nevezni ezt a kulcsot.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Autó & Motor -  - 2019, kia stinger,

A légbeömlők a sárvédőn, a motorháztetőn egyediek, erőteljesek és sportosak, hűen ahhoz, amit ez az autó képvisel, de közben megvan benne miden fontos jel, hogy ez egy ízig-vérig KIA, az izmosabb fajtából.

De a sok-sok dizájn elem nem érne semmit, ha nem rejtené magában a korábban említett 370Le-s és 510Nm nyomatékot leadni képes erőforrást. Hogy mit jelent ez? Hát azt, hogyha a mód kapcsolót Sport vagy Sport+ állásba helyezzük és határozottan nyomjuk a gázpedált, akkor ki-ki vérmérséklete szerint Istent vagy egy lány könnyűvérű édesanyját kezdi emlegetni, miközben fülig ér a szája. A hanghatást itt is fokozza a hangszóró, amit fölöslegesnek tartok egy V6-os motornál, de a koreaiak ezek szerint nem akartak a véletlenre hagyatkozni. A hatalmas teljesítményt, és ez tényleg nem túlzás, hiszen ne felejtsük, hogy a bajor márka M betűt biggyeszt egy ilyen teljesítményhez, egy hosszú, nagy tömegű karosszéria rejti. 1800 kg feletti tömege és 4,8m hossza, ahol a tengelytáv 2,9m felsőkategóriás méreteket súrol. A Mercedes CLS, ami formájában „hasonló”, csak pár cm-rel nagyobb csupán. Egy ilyen méretű autóval 4,9mp alatt 100-ra gyorsulni fantasztikus élmény. Basszus, tényleg veszettül jó! Mindezt pedig egy teljesen luxus környezetben tehetjük meg. A felszereltség tartalmaz minden vezetéstámogató extrát, minden lehetséges módon állítható memóriás sportüléseket, melyek azon kívül, hogy fűthetőek, természetesen szellőztethetőek is. A belső térkialakítás nem a legmodernebb KIA belső, amit valaha láttam. Lehet a legújabb KIA modellek tették nagyon magasra a mércét. Egyáltalán semmi baj nincs vele, jó helyen van minden, pofon egyszerű a kezelhetősége, jól átlátható és a mai divatnak megfelelően a középkonzol tetején ott van az érintőképernyős „tablet”. Talán szebben is oda lehetett volna tenni, de egyrészt ott van, másrészt kit érdekel a konzol szöge, amikor egy családi méretű sportkocsi veszi körül, és ami örök fiatalságot ad számára vezetés közben. A ráncok egyedül akkor jelenek meg, ha a benzinkúthoz érkezünk. Rendben, én elhiszem, hogy a KIA laboratóriumában olyan mérnök is dolgozik, akinek a jobb lába 30cm-rel rövidebb és nem éri el a gázpedált, így valós adatokat tartalmaz a katalógus. (8,5 városon kívül és 10,6 vegyes használatban???) De én nagyon-nagyon koncentrálva és komoly erőt véve magamon, 110-es autópálya tempónál értem el, hogy 11,2 legyen a fogyasztás. De ez teljesen mazochista dolog ezzel a brutálisan erős kocsival, ami tempóra született. A katalógus szerinti végsebessége 270km/h. A lényeg, hogy normál használat mellett 15-16 liter között fog vegyes használat mellett fogyasztani a Stinger. Igen, és városban ennél is többet. Szóval nem egy spórolós autó.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Autó & Motor -  - 2019, kia stinger,

Más „hibát” viszont nem találtam. Igazán sportos forma, remek utastér és kiváló nagy csomagtartó egy olyan motorral, ami ámulatba ejtő. Egyszóval tökéletes családi autó (is). Így eszembe jutott Bazsó Gábor gondolata, amikor sok évvel ezelőtt egy Subaru Impreza WRX Sti teszt után azt javasolta, hogyha az asszony nem támogatja annak az autónak a vásárlását, mint családi autó, akkor van megoldás. Váljunk el! Hát, ha akkor nem tettük meg és most hasonló problémába ütközünk, akkor nekem sincs jobb ötletem.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Autó & Motor -  - 2019, kia stinger,

  • 2019 kia stinger

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt
    • Autó & Motor
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet
    • Autó & Motor
    Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT
    Peugeot 208 bemutató
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    • Keresd a nőt!
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    Kapcsolódó cikkek

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    Peugeot 208 bemutató

    Peugeot 208 bemutató

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia