Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Autó & Motor - Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Autó & Motor
 - Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Stylenews - Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Stylenews
Stylenews - Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Stylenews
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI...

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic

  • 2022. november 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Egy villámteszt erejéig nálunk járt az Audi középkategóriás kabriója, méghozzá a legsportosabb változatban. A nemcsak gyönyörű és stílusos cabriolet a színfalak mögötti technika és motorteljesítmény miatt igazi sportautós élményt ad. Különleges modell minden szempontból, hiszen ilyen típusú autókat kizárólag a presztízs márkák kínálnak.


Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

Ha ilyen különlegességet tudunk próbálni, akkor óhatatlan, hogy a versenytársak modelljei is eszünkbe jussanak, hiszen a másik két német autómárka megfelelő típusa egyértelmű konkurenciája az A5 legvadabb kivitelének, az S5-nek. De előtte essen néhány szó a modell történetéről.

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

2007 óta fut ilyen név alatt a típus, ekkor jelent meg az A5 első generációja. Korábban az A4 modellcsaládon belül találhattuk meg a cabriolet és coupé modellváltozatokat. S5-tel 2009-ben találkozhattunk először a frankfurti autókiállításon, majd 2010-ben kezdődött a forgalmazása. 2016 óta a második generációja fut az 5-ös szériának, amely 2019-ben kapott modellfrissítést. Az S szériáról tudni kell, hogy minden esetben quatro, azaz összkerékhajtású modellekről beszélünk. Az S5 a konszern háromezres TFSI motorjával van felszerelve, amely 354 lóerő teljesítményű, 500Nm maximális nyomaték mellett. Az 1840 kilogrammot nyomó karosszériát 5,1 másodperc alatt képes ez a teljesítmény 0-ról 100-ra gyorsítani.

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

Az Audi S5 kifejezetten elegáns formavilággal rendelkezik és ami a leginkább szerethető benne, hogy elképesztően masszív és stabil. Felcsukott tetővel – sajnos az időjárás miatt így közlekedtünk vele – 370 literes csomagteret kínál, amely a legnagyobb a versenytársakhoz képest. Ez a méret funkciójában is tökéletesen elegendő.
Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

A mostani széria már meglehetősen régóta fut és várhatóan 2023-ban le fog megjelenik az új A4 és A5 széria, így nem szabad azon meglepődni, hogy a belső design nem a mostani, legújabb Audi formavilágot mutatja, hanem az eggyel megelőzőt. Ez elsőre sokakat eltántoríthat, hogy ne a mostani szériát válasszák, de 2015-16-ban az Audi belső térkialakítása látható módon megelőzte a korát és ez a formavilág, informatikai kínálat, még most is megállja a helyét. Véleményem szerint lényegesen jobban és modernebbül mutat, mint például a Mercedes-Benz C osztály carbriolet, amely még a szintén korábbi C osztály belső térkialakítására épül.

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

Az S5 esetében azt kell, hogy mondjam, hogy sokaknak ez a hangulat akár még jobban is tetszhet. Az új formához képest ez a hangulat légiesebb, könnyedébb, kevésbé maszkulin. A műszerfal és a központi képernyő természetesen digitális. Az előbbi 12,3” -es, úgynevezett virtual cockpit full-HD kijelzője nagyon jó minőségű, pengeéles grafikával rendelkezik és rendkívül széles módon alakítható a saját igényünknek megfelelően a rajta látható információ. Sőt még a térképet is be tudjuk illeszteni ide, a korány mögé. A középre elhelyezett 10,1” -es érintésvezérelhető felület szintén kritika nélküli. Gyors rajta a szoftver, éles rajta a kép, nagyon logikus a felépítése. Szeretem a fizikai gombokat, tekerőket, amelyek a hőmérséklet állításhoz vagy egyéb funkciókhoz vannak rendelve. Kifejezetten imádom a hangerő állító tekerőjét, amely a könyöklő elé van helyezve és így pont kézre áll. Egyszerűen nem is értem, hogy ezt miért hagyták el az új modellekben, annyira zseniális volt ergonómiai szempontból.
Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

Nemcsak a kezelés és az ergonómia prémium minőségű az Audiban, hanem az első ülések kényelme és a kormány is tökéletes. Nagyon jó minőségű bőrrel vannak bevonva és a roppant kényelmesek. Pillanatig sem érezhetjük azt, hogy nem egy luxus minőségű járműben utazunk. Ehhez társul a V6-os szépen csengő hangja és a fantasztikus gyorsulási élmény. A 8 sebességes automata váltó remek társa az autónak. A vászontető alatt nem zavaró a menetzaj sem, még nagyobb sebesség esetében sem. Az autó fogyasztása erőteljesen függ a használattól. Az idő rövidsége miatt nem tudtuk minden körülmény között tesztelni. Az átlagunk 12,8 liter volt, de hozzá kell tenni, hogy inkább azt élveztük, hogy mennyire jól megy az autó, így az efficient vezetési üzemmódban nem nagyon járt a beállítás, annál többet a sportban.

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

A cikk elején említettem a versenytársakat, amelyekről egy ilyen jármű esetében nem szabad megfeledkezni. Az S5 listaára 29,1 millióról indul. Ezzel a legdrágább a Mercedeshez vagy a BMW-hez képest, nagyjából 4 millió forinttal. Természetesen az extrák kiválasztásával nagymértékben el tudunk térni a kiinduló ártól és pillanat alatt plusz 5-6 milliót hozzá tudunk ehhez tenni. Az árazáson kívül, fontos körülmény még az is, hogy melyik modell mennyire friss. Ebből a szempontból a BMW előnye jelenleg vitathatatlan, hiszen az új 4-es cabrio idén jelent meg. Formavilága viszont lényegesen megosztóbb, mint az Audié. Így a legfrissebb forma nem biztos, hogy egyértelműen előny. A Mercedes külső formavilága ugyancsak egyedi és magával ragadó, de a belső térben az Audinak nincsen oka szégyenkezni, nagyjából azonos korosztály a mostani C cabriolettel. A Mercedes előnye annyi, hogy az S5-nél kínál erősebb változatot is. A Mercedes-AMG C63 S Cabrio 510 lóerős és kerek egy másodperccel gyorsabban éri el a 100km/h-t, mint az S5. Ezért persze 12 millióval többet kérnek.

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,

Az Audi S5 elegáns, stabil, de mégis könnyed hangulatú belső térrel rendelkezik. Nem is érezni, hogy egy 4,7 méter hosszú gépkocsiról beszélünk, annyira egységes a külső design, mindenféle túlnyúlásoktól, oda nem illő vonalaktól mentes. A magassága 1,4 méter, de ettől csak sportosabb lesz, mint a számos kiegészítőtől, amely jelöli, hogy nem egy alaptípussal van dolgunk. Az S5 feliratok nem nagyok, de pont akkorák, hogy azt lehessen látni. A motorikus képességei több, mint jók. A futóműve, felfüggesztése, kormányozhatósága szintén elsőosztályú. Bízom benne, hogy fogunk még hosszabb időt együtt tölteni, amikor a lenyitott tetővel való autózásra is lesz lehetőség, hiszen voltaképpen ez az autó erre való.   

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor - MOBILITY - Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt, Audi S5 cabrió teszt, Audi S5 Cabriolet teszt, Audi S5 teszt, s5 audi,
  

  • Audi A5 Cabriolet quattro tiptronic teszt Audi S5 cabrió teszt Audi S5 Cabriolet teszt Audi S5 teszt s5 audi

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A mennydörgő víz - Niagara - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A mennydörgő víz - Niagara
    • Stylelife
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal
    • Keresd a nőt!
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?
    • Keresd a nőt!
    A képesség, hogy átérezzük a másik ember helyzetét - Miért fontos az empátia?
    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel
    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt
    Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!
    Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A mennydörgő víz - Niagara

    A mennydörgő víz - Niagara

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    A képesség, hogy átérezzük a másik ember helyzetét - Miért fontos az empátia?

    A képesség, hogy átérezzük a másik ember helyzetét - Miért fontos az empátia?

    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel

    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

    Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

    Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

    Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia