Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

  • 2025. július 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az elmúlt egy hetet a nemrégiben megjelent BMW M5-tel töltöttem. Mindenféle körülmények között: szakadó esőben, rekkenő hőségben, autópályán, városban, kis kanyargós utakon is volt szerencsém tesztelni ezt a fenevadat. Egy olyan gép ez, amely egyszerre tud kezes bárányként viselkedni, majd hirtelen farkasként ordítani fel, ha úgy tartja kedve.


Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Nehezen tudom eldönteni, hogy a túlzott várakozás okozza-e azt, hogy a hetedik generációs M5-öt valahogy még a valóság fölé pozicionáltam fejben. Félreértés ne essék: ez az autó szinte tökéletes, és talán az egyik legjobb bajor gép, amit valaha vezettem. Kétség nem fér hozzá: teljesítményben és megjelenésben is óriásit üt, presztízse pedig egyértelműen a legfelső ligában játszik. Nem tudnám megmondani, hányan fényképezték le az elmúlt napokban – akár parkolt, akár csak elgurultam vele valahol. Nem véletlen: az M5 1984 óta, vagyis közel négy évtizede ikon.
Az új generáció viszont nem csak a szokásos játékszabályokat borítja fel – gyakorlatilag lapáttal verte szét azokat. De nem feltétlenül azért, mert rossz irányba ment, hanem mert a régi M5-ös vadóc imidzse és az új, modern környezetvédelmi és technológiai elvárások között kell lavíroznia. Ez az M5 így egyszerre ikon és rejtvény – és valljuk be, pont ettől olyan izgalmas.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Az M-es BMW mindig is külön kaszt volt: a „valódi” M – és nem az M pakettes dizájntuning – egy olyan dimenziókaput nyit meg a már amúgy is sportos márkán belül, ahová belépni csak a valódi gurméknak és megszállottaknak van joga. Ráadásul az 5-ös széria alapból is tekintélyt parancsoló méretekkel, státusszal bír, így az M-verzió ennek a kettőnek a csúcskategóriás elegye.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Akkor mégis mi ez a kis homokszem a fogaskerekek közt? Nos, a BMW-nek – ahogyan az összes többi gyártónak – alkalmazkodnia kellett a környezetvédelmi normákhoz. Így a G90-es kódú új modell már plug-in hybrid, vagyis az 585 lóerős, 4,4 literes V8 biturbó mellé bekerült egy 197 lóerős, 280 Nm-es villanymotor is. Így született meg minden idők legerősebb M5-öse: 727 lóerő, 1000 Nm. Brutális.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Brutális leírva, kimondva, de még annál is jobban átélve: 3,5 másodpercnél rövidebb idő alatt katapultálja magát nulláról százra, és ha bátor vagy, 200-ra is felugrik tíz másodperc körül. A fizikai élmény döbbenetes.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Persze a környezetvédelmi adatok – legyen szó az Isle of Man Green névre keresztelt, amúgy gyönyörű „zöld” fényezésről, vagy a 39 g/km-es hivatalos CO₂-kibocsátásról – nagyjából annyira vannak közel a valósághoz, mint Makó Jeruzsálemhez. A gyár szerint 1,7 l/100 km a fogyasztás, ami annyira életszerű, mint egy Michelin-csillagos menza. Mert hát valljuk be: ha valaki arra használja ezt az autót, amire való, akkor 39 gramm szén-dioxid kibocsátása egy erőteljes gázadás alatt valószínűleg csak az egyik kipufogóból jön ki a négy közül. Egyébként, ha valaki a zöld áttörésről szeretne olvasni, ne ezt a cikket olvassa. Tényleg. Fölösleges a vérnyomásával játszani.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Ami viszont tényleg megosztó: ez a bestia nehéz! Közel két és fél tonna. Részben a 18 kWh-s akkumulátor miatt, részben a méretnövekedés és az extrák következményeként. Így hiába a brutális erő, a gyorsulás mégis kicsit elmarad az elődmodellhez képest. És itt most nem az érzésről beszélek, hanem a számokról.

De! Egy ilyen bálna gyorsulása egészen más élmény, mint egy kis sportkupéé. Itt a megfelelő szó nem is a gyors, hanem a „Jézusmária!” vagy a „baz…d meg!” – attól függően, ki ül épp melletted. Ha mindent jól beállítasz – Sport+, Dynamic Pro, vagy csak ráböksz az M-gombokra a kormányon –, akkor jön a földindulás.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Sokszor elgondolkodom, aki vesz egy ilyet, vajon milyen arányban és mennyi ideig használja ki azt, amit a motor tud? Hányszor gyorsít padlógázzal, hányszor viszi ki pályanapra vagy a német autópályákra, hogy elérje a 305 km/h végsebességet? Tippem szerint: amikor csak lehet. De még így is jönnek a szürke hétköznapok, a dugók, az araszolások – és itt jön képbe az elektromos hajtás. A menüben vagy a középkonzolon gyorsgombbal aktiválva szinte csendes üzemmódban tudjuk vele letolni a napi rutint.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Ahogy a cikk elején is írtam: sok kilométert, sok-sok percet töltöttem együtt ezzel a géppel. És bármennyire is nem illik az M5 karakteréhez, megszerettem az elektromos hajtás rugalmasságát benne. Városban kifejezetten kellemes vele suhanni, kb. 60 km a tisztán elektromos hatótáv. Lehet vele némán gurulni munkába és vissza, diszkréten elindulni a mélygarázsból, és nem mellesleg javítja az átlagfogyasztást is. Nálam 14,1 litert mutatott a végén – nem 1,7, de ha őszinte akarok lenni, azt az értéket akkor sem hittem el, amikor a prospektusban láttam.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

És akkor ott van még a méret. Na, ez az, ami szintén megosztó lehet. Hosszabb 13 centivel, szélesebb 7-tel, mint az előző generáció. Már az F90 is nagy volt, de ez a monstrum már igazi sávkitöltő.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

További megosztó pont: a beltér. Nem azért, mert ne lenne prémium. Mert az! Csak épp... nem éreztem benne többet, mint egy „sima” 520i-ben. Oké, az ülések fantasztikusak, M-es, sportos, kényelmes kagylók. De a hajlított kijelző, a térkialakítás – mind ismerős. Valahogy én itt vártam volna valami pluszt. Lehet, hogy csak a piros bőr nem az én világom, és ennyi az egész. Ha igen, akkor elnézést kérek mindenkitől, aki odavan érte – nem bántásból mondom.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Aztán ott az ár. A tesztautó ára picivel 60 millió fölött volt, az alap 52,2 millióról indul. Ez sok pénz. Egy belvárosi kisgarzon ára. De relatív. Az RS6 is ennyi, az E53 AMG is közelít hozzá (mivel E63 még nincs), és jövőre érkezik az is – természetesen hibridként, és biztos nem olcsóbban. Ez most a trend. Ez most a ligaszint.
És biztos vagyok benne, hogy lesz rá kereslet. Mert aki ilyet vesz, nem fog belvárosi kisgarzon előtt parkolni vele. Az biztos.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

Összességében? A kételyeim ellenére – melyeket talán csak azért fogalmaztam meg ilyen sarkosan, mert ikonról írni máshogy nem lenne hiteles – örök élmény marad. Büszke vagyok rá, hogy tesztelhettem. Olyan tapasztalat, amit az ember még akkor is emleget, amikor már hologramosra cserélték a kormánykereket.

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 BMW M5 teszt, BMW M5, M5 teszt,

  • 2025 BMW M5 teszt BMW M5 M5 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hogyan tartsuk fenn a férfi vadászösztönét? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan tartsuk fenn a férfi vadászösztönét?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: A boldogságod útjában a félelmeid állnak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: A boldogságod útjában a félelmeid állnak
    • Keresd a nőt!
    Hogyan lehet az, hogy még felhős időben is leéghet a bőrünk? - Ápolt vagyok , divat, életmód, stílus
    Hogyan lehet az, hogy még felhős időben is leéghet a bőrünk?
    • Ápolt vagyok
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Nyitott kapcsolat – házasság megcsalási engedéllyel?!
    Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője
    Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5
    A NOVOTEL „LEGENDÁS SZOBÁI” NYOLC HELYSZÍNEN ÜNNEPLIK A PARIS SAINT-GERMAIN SZTÁRJAIT

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hogyan tartsuk fenn a férfi vadászösztönét?

    Hogyan tartsuk fenn a férfi vadászösztönét?

    Férfiszempont: A boldogságod útjában a félelmeid állnak

    Férfiszempont: A boldogságod útjában a félelmeid állnak

    Hogyan lehet az, hogy még felhős időben is leéghet a bőrünk?

    Hogyan lehet az, hogy még felhős időben is leéghet a bőrünk?

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Nyitott kapcsolat – házasság megcsalási engedéllyel?!

    Nyitott kapcsolat – házasság megcsalási engedéllyel?!

    Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

    Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

    Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia