Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Mindent egymásért - Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Mindent egymásért
Stylelife - Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Stylelife
Mindent egymásért - Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Mindent egymásért
Stylelife - Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Stylelife
Én - 8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

Én
Autó & Motor - A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

Autó & Motor
Interjúk - 'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

Interjúk
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

  • 2023. január 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A harmadik generációs, vadonatúj X1 járt nálunk. Az SUV, amelynél semmi nem lett túltolva. Ez igaz a sokak által kritizált méretes hűtőrácsokra, méretre, formavilágra vagy akár a digitalizációra a beltérben. Élhető, kellemes hangulatú városi terepjáró és meglepő módon még az ára sem sokkoló egy átlagos SUV árához képest.


Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Az első generáció óta óriási átalakuláson esett át az X1, amely esetében látható, hogy a BMW azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy teljes értékű, családi SUV-t alkosson. A kezdetben szimpla, megemelt kombiszerű autóhoz képest a második X1-nél ez már majdnem sikerült, de a formai elemek egysége, a robosztusabb megjelenés valahogyan hiányzott még belőle. A mostani széria természetesen széltében, hosszában és magasságában is tovább gyarapodott, ahogyan ez lenni szokott, de a méretváltozás inkább csak a praktikum miatt fontos. Érezhető és nagyon fontos előrelépést jelent a hátsó lábtér és a csomagtér méretének növekedése. Az új X1 csomagtere 540 literre növekedett, amely lehajtott ülésekkel 1545-ig bővíthető. A külső elemek, a teljes formavilág most már egyértelműen az X család (X3, X5) mellé sorolják a kompakt méretű terepjárót. Ha volt esetleg bármiféle hátránya (bár szerintem nem) a versenytársakhoz képest, akik közül kiemelném a Mercedes GLA-t, Audi Q3-at vagy a Range Rover Evoque-ot, az most már teljes mértékben eltűnt.

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Meglátásom szerint nemcsak, hogy nem bántó, de kifejezetten jól áll neki a vaskos hűtőrács, a keskeny és modern BMW fényszórók között. A karakteres első és hátsó lökhárítók határozott vonalai tekintélyt parancsolnak. Az élek kilógnak a síkból, amitől szögletes, bátor és határozott lett az autó. Ez nemcsak elől igaz, hanem hátul is, ahol a LED-es fényszórók szintén 3D-ben alkotják a formát, feltűnően és jellegzetesen szakadnak ki a csomagtér ajtó síkjából. A feltűnő és nagy 17-20” közötti könnyűfém kerekek, valamint a kerékjáratoknál és alul végig vonuló fekete, illetve ezüst kiegészítők kiemelik a járművet a többi közül. 

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Azon kívül, hogy ezeken a módosításokon átesett a típus, fontos mérföldkő az is, hogy gyakorlatilag minden, jelenleg elérhető motorkínálatban kapható az X1. 3 különböző benzines, 3 dízel és két plug-in-hybrid benzines erőforrás közül válaszhatunk, illetve egy tisztán elektromos kivitel is megtalálható a kínálatban. A benzines jelenleg 14 millióról indul, egy 136 lóerős, első kerék meghajtású változattal, a plug-in-ért 17 milliót kérnek, de itt a 136 lóerős benzinest egy 80 lóerős villanymotor egészíti ki. A dízel meghajtás alapmodelljét 15 milliótól vihetjük haza és ez a motor 150 lóerőt tud.

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

A tesztünk főszereplője a legerősebb benzines a kínálatban, a 218 lóerős mild-hybrid változat. Természetesen ez a modell már négykerék meghajtással rendelkezik. A 204 lóerős, négyhengeres benzinmotort egy 19 lóerős villanymotor egészíti ki a lágy-hibrid hajtásban, így jön ki az iménti összteljesítmény, amelynek nyomatéka 360 Nm. Ezzel a teljesítménnyel 7,1 másodperc alatt képes az 1655kg-os karosszériát 0-ról 100-ra gyorsítani.
Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Bár a külső formavilág is jelentősen változott az elődmodellhez képest, de ez mind semmi a belső tér kialakításához viszonyítva. Az X1 is megkapta a legújabb BMW műszerfalát, az íves, teljesen digitális felületet, amely két képernyőt foglal magába. Az egyik a kormány mögötti műszeregység, a másik a középkonzol fölé eső érintőképernyős felület. Gyönyörű kialakítás, amely egy fantasztikusan éles, kristálytiszta grafikájú kijelző párt rejt. A kezelése könnyű, jól átlátható és annak ellenére, hogy elképesztő sok a beállítható funkció, nem okoz problémát a menü rendszerben az adott funkció megtalálása. A kijelzővel és annak használatával nem volt problémám, de visszalépésnek tekintem az előző modellhez képest, hogy a középkonzolon/könyöklőn elhelyezett tárcsa nincs már az X1-ben. Így a menü kezelése kizárólag az érintőfelület segítségével lehetséges.
Mivel javarészt digitalizált minden, így például a hőmérséklet állítással is az érintőképernyőn kell matatni.  

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

A látvány és a környezet a vezető körül pazar. Az anyagminőság és a berendezés szép, igényes és kifinomult. Külön élmény a szemnek a „lebegő” könyöklő, amely éke a belső designnak. Sajnos a szépség oltárán a funkció ezen a ponton fel lett áldozva, mert a könyöklő tárolási kapacitása fogalmazzunk úgy, hogy korlátozott. A telefont nem kell ide tenni (mondjuk bele sem férne), hiszen annak külön helye van a középkonzol alsó szekciójánál, pár darab papír zsebkendő, vagy lapjára fektetve néhány kulcs azért belefér. Máshol pedig van bőven pakolásra alkalmas terület, szóval ez sem olyan nagy probléma, mint amennyi betűt szántam rá.

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Az üléspozíció és annak kényelme számomra tökéletes volt. Talán az egyik legkényelmesebb BMW ülés található az X1-ben. Ahogy az előzőekben írtam, hogy a tengelytáv növekedésével volt lehetőség a hátsó lábtér bővítésére, így az ott helyet foglalók is sokkal kényelmesebben elférnek, mint a második generációs X1-ben. Amennyiben pedig inkább csomagtérre van szükség, az ülések csúsztatásával szűkíthető az itteni tér a csomagtartó javára.
Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Az X1 vezetési élménye rendkívül jó. A hét sebességes, duplakuplungos automata remek társa a benzines erőforrásnak. A futómű és lengéscsillapítás beállításait, feszességét is nagyon jól találták el. Különböző vezetési módok közül választhatunk, mint az általános használatra szolgáló Efficient vagy a sportos vezetésre készült, meglepő elnevezésű Sport üzemmód, illetve természetesen saját magunk is konfigurálhatunk egyedi beállításokat.
Az autó maximális teljesítményét akkor tudjuk kimaxolni, ha a kormány mögötti bal fület pár másodpercig magunk felé húzzuk. Ekkor 10 másodpercig minden beállítás a legsportosabb lesz. Természetesen a fogyasztást nem ekkor tudjuk alacsony szinten tartani, de bizonyos szituációkban jól jöhet minden belső tartalék kieresztése.

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

A 2 literes turbós erőforrásnak a fogyasztása egyébként elfogadható. Ez utóbbit támogatja egyrészt a mild-hybrid meghajtás villanymotor párja, amely az indulásokat támogatja, továbbá az autó légellenállását csökkentő elemei, mint a kilincsek, légterelő és az automatikusan záródó lamellák a hűtőrács mögött. Fogyasztása 8,5 liter körül alakul vegyes használat mellett.

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

Ha a BMW klasszikus életérzését keressük az X1-ben, akkor azt ugyan kevéssé találjuk meg a négyhengeres, keresztben elhelyezett erőforrásnál, amely elsősorban az első kerekek hajtásáért felel. De ha egy divatos, kifejezetten komfortos, dinamikus vezetési élményt kínáló, a család minden tagja számára megfelelő SUV-t szeretnénk, amelyben a prémium minőség nem kérdés és mindamellett az ára is elérhető, akkor az X1 személyében megtaláltuk azt. Utóbbi, mármint az ára, egy érdekes téma lehet, de azt láthatjuk, hogy a 14 milliós induló ár és például egy Suzuki S-Cross 12-13 milliós ára egyáltalán nincsen messze egymástól. Persze az egyik a belépő ár, a másiknak pedig a legmagasabb felszereltségi szintje, de azért mégiscsak más liga. A jó ár persze relatív és az is igaz, hogy a tesztautónk a töméntelen extrával 23,5 millióba került, az induló 17 milliós árhoz képest.     

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 BMW X1 teszt, BMW X1 benzin teszt, BMW x1 teszt, BMW X1 xDrive 23i teszt, x1 bmw, X1 teszt,

  • 2023 BMW X1 teszt BMW X1 benzin teszt BMW x1 teszt BMW X1 xDrive 23i teszt x1 bmw X1 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Miért nem kell a nő szeretkezés után? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    • Keresd a nőt!
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!
    • Stylelife
    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak
    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között
    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése
    Kivel lehetek boldog?
    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni
    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni
    Hogyan emelheted a rezgésszintedet állatövi jegyed alapján? 2. rész

    További cikkek

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    Legolvasottabb írások

    Szeret még?

    Szeret még?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Kivel lehetek boldog?

    Kivel lehetek boldog?

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia