Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback...

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55

  • 2024. június 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem először jár nálunk az Audi elektromos zászlóshajója a Q8 e-tron. A mostani találkozás legfőbb apropója, hogy kipróbáltuk a virtuális külső tükrökkel is felszerelt változatot, ugyanis az Audi MOONCITY-ben tartott technológia bemutatóján szóba került a kamerás tükör. Felvetődött, hogy más típusok kamerás tükörrel szerelt modelljeit már teszteltük és azoknál inkább nehézségeket okoz a tolatás, mint előrelépést. Az Audi esetében megnéznénk, hogy milyen egy utánfutóval tolatni ezzel a technikai megoldással. Így ez úton is külön köszönet az Audi márkaigazgatójának, Zakariás Fruzsinának, aki egyből felajánlotta a tesztelési lehetőségét egy ilyen felszereltségű modellnek.


Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Essen azért néhány szó magáról az autóról. Az Audi Q8 e-tron 55 egy nagyon különleges autó. Nevével ellentétben nem azonos a mérete a hagyományos erőforrással rendelkező Q8-éval, bár az is tény, hogy padlólemezük azonos. A moduláris platform miatt viszont a Q8 e-tron valamivel kisebb. Nagyon fontos, hogy valamivel, mert a 4,9 méternél is hosszabb és 1,9 méternél szélesebb 2,5 tonnánál is nehezebb jármű minden csak nem kicsi. Igazi luxus kínál és az elektromos autózást egy teljesen más aspektusból közelíti meg. A hang nélküli utazást, az imént említett méretei ellenére a rendkívüli dinamizmus az, amit ettől az autótól kapunk. Cserébe a 408 lóerős teljesítményért, 664 Nm nyomatékért és az ezekből következő 5,6 másodperces gyorsulásért a fenntartható autózás oltárán fel kell áldozni néhány dolgot. Elsősorban az alacsony fogyasztást, hiába lett a légellenállás mutató kedvezőbb, mint az elődmodellnél. A 0,27-es érték mindenképpen elismerésre méltó, de ez sem ment meg bennünket attól, hogy komoly odafigyelés ellenére sem lehet 22-24 kW alá vinni hosszú távon a fogyasztást.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Az akkumulátor kapacitása növekedett az előző széria óta, hiszen most már bruttó 114kWh, nettó 106kWh kapacitású, de a hatalmas mérete és, a fogyasztása miatt mi nem tudunk sokkal többet menni 400km-nél. Ez egyébként bőségesen elegendő az esetek nagytöbbségében, de közel 50%-kal kevesebb, mint a WLTP hatótáv.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Nagyon sok részlet olvasható a Q8 Sportbackról e-tronról előző cikkünkben, amely itt érhető el:
https://www.motorhang.hu/hir/Audi-Q8-55-Sportback-e-tron/4710/negykereken/

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Akárhogy is, a mai elektromos autó kínálat és árakat figyelembe véve, az Audi komoly és nehéz döntés elé helyezi a potenciális vásárlókat az árazásával. A most tesztelt modell listaára 38 millióról indul, de a számtalan extratartozék miatt könnyen elérheti az 45-50 millió forintot az árcédula. Ahogyan a cikk elején említettem, a mostani tesztünk egyik legfontosabb célja az volt, hogy megvizsgáljuk, hogy mit is tud a digitális visszapillantó, illetve milyen vontatni egy ilyen járművel.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Nem először járt nálunk ilyen technikával felszerelt gépkocsi. A legutóbb a Hyundai Ioniq 6 volt ezzel a megoldással kiegészítve. Annyi egészen biztos ránézésre is, hogy az Audi tükör elhelyezése az utastérben sokkal jobb, mint a Hyundié.  Az Audi pár ezer forint híján 800 ezer forintot kér ezért a kiegészítőért. Szerintem nem kell sokat kalkulálnunk, hogy rájöjjünk, hogy a kedvezőbb légellenállásból fakadó alacsonyabb üzemanyagfogyasztást ezt a beruházást soha nem fogja rentábilissá fordítani. Az is biztos, hogy nem lesz kedvezőbb a CO2 lábnyom, ha egy sima tükör helyett egy olyan eszköz van tükör gyanánt elhelyezve, amelyben legalább két komoly minőségű kamera, plusz monitorok és egyéb kiegészítő technika van. Így ezt a részt nem gondolom, hogy érdemes alaposan megvizsgálni.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

De megéri-e a drága extra tartozék az árát? „A válasznál az a régi vicc jutott az eszembe, amit a hadseregről mondtak. A kockát gurítják a kereket pedig viszik.” Ennek a megoldásnak ugyanis szerintem semmi előnye és értelme nincsen. Valahogyan a Tesla Yoke kormányával lehetne párhuzamot vonni. Újra gondolni ugyanis nem kell mindent, minden áron. De ha már mégis így alakult, lássuk mit is tud a digitális tükör, hogyan lehet vele vontatni?

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Első körben nem is a tolatást teszteltük, hanem a Drivingcamp 5-ös országúti modulját vettük célba, ami bójákból épített sikánokkal van nehezítve itt az utánfutó lekövetését tudtuk ellenőrizni a kamerák képén keresztül.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Meglepetésünkre nem igazán jelentett problémát bár kicsit szokatlan volt a hagyományos tükrökhöz képest. A Q8 súlya, mérete és teljesítménye kiválóan alkalmas vontatásra, de a hangszigetelése és légrugói miatt nagyon kevés visszajelzést éreztünk vontatmányunk mozgásával kapcsolatban, amely érzést még extrémebbé tettek a kameraképek.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Ezt a tesztet követte a tolatási próba. Bójákból egy képzeletbeli kapubeállót építettünk. És neki is kezdtünk a 90°-os tolatásnak, amely meglepetésünkre nem okozott olyan nehézséget, mint amire számítottunk. Elsőre sikerült.
Ugyan a művelet óvatoskodásunk és a számunkra szokatlan technikai megoldás okán lényegesen lassabban sikerült, mint hagyományos tükrökkel történne és az oldalsó tükrök helyett felszerelt kamerákból némi holt terület is keletkezett, amit a megszokott tükrökben némi fejmozgatással ki tudtunk volna küszöbölni, de ezt a hagyományos tolatókamera képe tökéletesen kompenzálta. (Tolató kamera képe nélkül ez a technológia szerintem nem tud működni)

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,


Tapasztalatom alapján a digitális tükör hátrányai a következők:

  • Drága. Ha bármi történik vele nagyságrenddel kerül többe, mint egy hagyományos tükör.
  • Nehéz megszokni, hogy nem ott van a tükör, ahol lenni szokott.
  • Egyszerűen nem érezni benne a távolságokat olyan mértékben.
  • Egy tükör felbontása lényegesen jobb, mint a digitális tüköré. Hiába mondhatjuk el, hogy az érintőképes OLED kijelző valóban gyönyörű képet ad.
  • Egy tükörbe nézve rendkívül egyszerű megváltoztatni, hogy milyen irányba lássunk, hiszen csak a fejünket kell mozgatni. A digitális tükörben ezt a szöget csak a kijelzőt simogatva tudjuk változtatni, amely lényegesen lassabb és nem is annyira természetes mozgás.    

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

A fentiek miatt én a fölösleges pénzkiadásnak tekintem a digitális tükröt, amely bizonytalanná teszi a rutinos vezetőt is tolatáskor.
A vezetési élmény számomra csorbult ezáltal, de a lényeg, hogy meg lehet szokni és egy technológiai autóban, ahol nem anyagi szempontok vezérelnek, hanem kizárólag technikai megoldások, helye lehet egy ilyen „különleges” megoldásnak. A példa pedig bizonyította, hogy tolatási feladatot is tökéletesen végre lehet hajtani vele.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

  • Audi Q8 e-tron Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt Q8 e-tron utánfutó teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia