Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback...

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55

  • 2024. június 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem először jár nálunk az Audi elektromos zászlóshajója a Q8 e-tron. A mostani találkozás legfőbb apropója, hogy kipróbáltuk a virtuális külső tükrökkel is felszerelt változatot, ugyanis az Audi MOONCITY-ben tartott technológia bemutatóján szóba került a kamerás tükör. Felvetődött, hogy más típusok kamerás tükörrel szerelt modelljeit már teszteltük és azoknál inkább nehézségeket okoz a tolatás, mint előrelépést. Az Audi esetében megnéznénk, hogy milyen egy utánfutóval tolatni ezzel a technikai megoldással. Így ez úton is külön köszönet az Audi márkaigazgatójának, Zakariás Fruzsinának, aki egyből felajánlotta a tesztelési lehetőségét egy ilyen felszereltségű modellnek.


Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Essen azért néhány szó magáról az autóról. Az Audi Q8 e-tron 55 egy nagyon különleges autó. Nevével ellentétben nem azonos a mérete a hagyományos erőforrással rendelkező Q8-éval, bár az is tény, hogy padlólemezük azonos. A moduláris platform miatt viszont a Q8 e-tron valamivel kisebb. Nagyon fontos, hogy valamivel, mert a 4,9 méternél is hosszabb és 1,9 méternél szélesebb 2,5 tonnánál is nehezebb jármű minden csak nem kicsi. Igazi luxus kínál és az elektromos autózást egy teljesen más aspektusból közelíti meg. A hang nélküli utazást, az imént említett méretei ellenére a rendkívüli dinamizmus az, amit ettől az autótól kapunk. Cserébe a 408 lóerős teljesítményért, 664 Nm nyomatékért és az ezekből következő 5,6 másodperces gyorsulásért a fenntartható autózás oltárán fel kell áldozni néhány dolgot. Elsősorban az alacsony fogyasztást, hiába lett a légellenállás mutató kedvezőbb, mint az elődmodellnél. A 0,27-es érték mindenképpen elismerésre méltó, de ez sem ment meg bennünket attól, hogy komoly odafigyelés ellenére sem lehet 22-24 kW alá vinni hosszú távon a fogyasztást.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Az akkumulátor kapacitása növekedett az előző széria óta, hiszen most már bruttó 114kWh, nettó 106kWh kapacitású, de a hatalmas mérete és, a fogyasztása miatt mi nem tudunk sokkal többet menni 400km-nél. Ez egyébként bőségesen elegendő az esetek nagytöbbségében, de közel 50%-kal kevesebb, mint a WLTP hatótáv.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Nagyon sok részlet olvasható a Q8 Sportbackról e-tronról előző cikkünkben, amely itt érhető el:
https://www.motorhang.hu/hir/Audi-Q8-55-Sportback-e-tron/4710/negykereken/

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Akárhogy is, a mai elektromos autó kínálat és árakat figyelembe véve, az Audi komoly és nehéz döntés elé helyezi a potenciális vásárlókat az árazásával. A most tesztelt modell listaára 38 millióról indul, de a számtalan extratartozék miatt könnyen elérheti az 45-50 millió forintot az árcédula. Ahogyan a cikk elején említettem, a mostani tesztünk egyik legfontosabb célja az volt, hogy megvizsgáljuk, hogy mit is tud a digitális visszapillantó, illetve milyen vontatni egy ilyen járművel.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Nem először járt nálunk ilyen technikával felszerelt gépkocsi. A legutóbb a Hyundai Ioniq 6 volt ezzel a megoldással kiegészítve. Annyi egészen biztos ránézésre is, hogy az Audi tükör elhelyezése az utastérben sokkal jobb, mint a Hyundié.  Az Audi pár ezer forint híján 800 ezer forintot kér ezért a kiegészítőért. Szerintem nem kell sokat kalkulálnunk, hogy rájöjjünk, hogy a kedvezőbb légellenállásból fakadó alacsonyabb üzemanyagfogyasztást ezt a beruházást soha nem fogja rentábilissá fordítani. Az is biztos, hogy nem lesz kedvezőbb a CO2 lábnyom, ha egy sima tükör helyett egy olyan eszköz van tükör gyanánt elhelyezve, amelyben legalább két komoly minőségű kamera, plusz monitorok és egyéb kiegészítő technika van. Így ezt a részt nem gondolom, hogy érdemes alaposan megvizsgálni.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

De megéri-e a drága extra tartozék az árát? „A válasznál az a régi vicc jutott az eszembe, amit a hadseregről mondtak. A kockát gurítják a kereket pedig viszik.” Ennek a megoldásnak ugyanis szerintem semmi előnye és értelme nincsen. Valahogyan a Tesla Yoke kormányával lehetne párhuzamot vonni. Újra gondolni ugyanis nem kell mindent, minden áron. De ha már mégis így alakult, lássuk mit is tud a digitális tükör, hogyan lehet vele vontatni?

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Első körben nem is a tolatást teszteltük, hanem a Drivingcamp 5-ös országúti modulját vettük célba, ami bójákból épített sikánokkal van nehezítve itt az utánfutó lekövetését tudtuk ellenőrizni a kamerák képén keresztül.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Meglepetésünkre nem igazán jelentett problémát bár kicsit szokatlan volt a hagyományos tükrökhöz képest. A Q8 súlya, mérete és teljesítménye kiválóan alkalmas vontatásra, de a hangszigetelése és légrugói miatt nagyon kevés visszajelzést éreztünk vontatmányunk mozgásával kapcsolatban, amely érzést még extrémebbé tettek a kameraképek.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

Ezt a tesztet követte a tolatási próba. Bójákból egy képzeletbeli kapubeállót építettünk. És neki is kezdtünk a 90°-os tolatásnak, amely meglepetésünkre nem okozott olyan nehézséget, mint amire számítottunk. Elsőre sikerült.
Ugyan a művelet óvatoskodásunk és a számunkra szokatlan technikai megoldás okán lényegesen lassabban sikerült, mint hagyományos tükrökkel történne és az oldalsó tükrök helyett felszerelt kamerákból némi holt terület is keletkezett, amit a megszokott tükrökben némi fejmozgatással ki tudtunk volna küszöbölni, de ezt a hagyományos tolatókamera képe tökéletesen kompenzálta. (Tolató kamera képe nélkül ez a technológia szerintem nem tud működni)

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,


Tapasztalatom alapján a digitális tükör hátrányai a következők:

  • Drága. Ha bármi történik vele nagyságrenddel kerül többe, mint egy hagyományos tükör.
  • Nehéz megszokni, hogy nem ott van a tükör, ahol lenni szokott.
  • Egyszerűen nem érezni benne a távolságokat olyan mértékben.
  • Egy tükör felbontása lényegesen jobb, mint a digitális tüköré. Hiába mondhatjuk el, hogy az érintőképes OLED kijelző valóban gyönyörű képet ad.
  • Egy tükörbe nézve rendkívül egyszerű megváltoztatni, hogy milyen irányba lássunk, hiszen csak a fejünket kell mozgatni. A digitális tükörben ezt a szöget csak a kijelzőt simogatva tudjuk változtatni, amely lényegesen lassabb és nem is annyira természetes mozgás.    

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

A fentiek miatt én a fölösleges pénzkiadásnak tekintem a digitális tükröt, amely bizonytalanná teszi a rutinos vezetőt is tolatáskor.
A vezetési élmény számomra csorbult ezáltal, de a lényeg, hogy meg lehet szokni és egy technológiai autóban, ahol nem anyagi szempontok vezérelnek, hanem kizárólag technikai megoldások, helye lehet egy ilyen „különleges” megoldásnak. A példa pedig bizonyította, hogy tolatási feladatot is tökéletesen végre lehet hajtani vele.

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor - MOBILITY - Audi Q8 e-tron, Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt, Q8 e-tron utánfutó teszt,

  • Audi Q8 e-tron Audi Q8 Sportback e-tron 55 teszt Q8 e-tron utánfutó teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego
    • Keresd a nőt!
    Szavak sem kellenek ahhoz, hogy bántson - Menekülj, mert ez egy toxikus kapcsolat
    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Stílusos találkozás a Balatonon

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Szavak sem kellenek ahhoz, hogy bántson - Menekülj, mert ez egy toxikus kapcsolat

    Szavak sem kellenek ahhoz, hogy bántson - Menekülj, mert ez egy toxikus kapcsolat

    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele

    Addig nem ismered igazán a társad, amíg ezeket a dolgokat nem tapasztaltad meg vele

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia