Kulcsszó keresés /


Bántalmazó társadalom

Feltehetnénk úgy is a kérdést, ahogy a tyúknál meg a tojásnál, vagyis mi volt előbb a bántalmazó egyén, vagy a nagy számban bántalmazó eszközöket elfogadó, a bántalmazás felett szemet hunyó társadalom? Majd feszegethetjük azt is, hogy a bántalmazott társadalom, mennyire van azzal tisztában, hogy bántalmazó is? Méghozzá erősen az, és észre sem veszi. Sem azt, hogy bántalmazott, azt meg végkép nem, hogy erősen bántalmazó.

olvass tovább

Testet adsz vagy lelket?

  • 2025. november 12.

Foghatod anyádra, a fogyasztói társadalomra vagy a nyuszira, de tény, hogy a fiatalok egyre korábban veszítik el a szüzességüket és egyre később érik el a szellemi érettséget. Nyílik az olló.

olvass tovább

Kinek akarok megfelelni?

Csörög az óra, és már az ébredés pillanatában, végig futtatod az aznapi teendőidet. Egy újabb nap kezdődik, indulnod kell dolgozni, helyt kell állnod a munkádban, ahol lehetőleg jó kapcsolatot is kéne ápolni a kollégáiddal, munka után elintézni az apró-cseprő dolgokat, melyeket már, amúgy is napok óta halogatsz. Párkapcsolatban élőknek időt, figyelmet szentelni egymásnak, vonzó nőnek maradni este 8-kor is, két mosogatás között, hulla fáradtan. Ne adj isten, ha gyereked van, értékes időt tölteni vele is, gondoskodni róla, és ugye ott van a házi munka..

olvass tovább

A férfiak tényleg nem sírnak...vagy mégis

A mai modern társadalmakban igen konkrét szereposztást kaphatunk starter kit-nek nemi szerepeink szerint. A gender a társadalmi nemet jelenti, valamint a “genderelmélet” a társadalom által meghatározott nőiességre/ férfiasságra vonatkozik, nem pusztán a női/férfi mivoltra. Alapvető hitvallásom ezen konzervatív nemi sztereotípiák leépítése és megreformálása, egy elfogadóbb társadalmi közeg ideája reményében.

olvass tovább

Történelem egy csészében - Hogyan lett a kávé társasági esemény és digitális élmény?

  • 2025. augusztus 18.

A kávé története nemcsak egy ital fejlődéstörténete, hanem a társadalmakat formáló történelmi erőé is. A kávénövényt kezdetben körülölelő spirituális misztikumot a későbbiekben feloldotta és felőrölte – a valóságban is – a fejlődő társadalom: az ital élénkítő hatása miatt széles körben populárissá vált. Az ital fogyasztása hozta magával a kávéházak kialakulását, amelyek hamar találkapontokká és társasági események központjává váltak, és olykor forradalmak és történelmet formáló események színhelyéül is szolgáltak. A kapitalizmus térnyerésével és az élet felgyorsulásával a to-go kávézás a popkultúra szerves részévé vált, mára pedig az egykor misztikus növény a háztartások 85%-ának konyhapolcán is megtalálható.  Akár egy reggeli eszpresszóról, vagy egy nyugodt délutáni cappuccinóról van szó , a kávé mindig is összehozta az embereket. A Starbucks pedig végigkíséri a kávérajongókat ezen az ízekben és élményekben gazdag történelmi úton.

olvass tovább

Miért ennyire nehéz a mai társadalomban valódi barátságokat fenntartani?

  • 2025. május 24.

Manapság annyira felszínesség vált minden, hogy ez az emberi kapcsolatainkra is rányomta bélyegét. Annyira ontja ránk a világ azt, hogy minden pótolható, hogy semmi sem fontos igazán, csak a felületes dolgok, hogy lassan mi emberek is elfelejtjük, hogy mennyire sokat jelentenek és milyen nagyon értékesek a barátai, a családi és emberi kapcsolódásaink.

olvass tovább

A takarítás 2025-ben már nem női feladat, hanem közös felelősség

  • 2025. március 06.

Vajon ma is női feladat a takarítás? Valóban ez lenne a társadalom elvárása? A tisztítástechnológia szakértője, a Kärcher nőnap alkalmából kutatást készített, hogy utánajárjon: 2025-ben kinek a feladata a házimunkák elvégzése, ki mit szeret csinálni a ház körül. Az derült ki, hogy bár a legtöbben közös felelősségnek tartják, hogy tisztaság legyen otthon, de a nők hajlamosabbak saját feladatukként tekinteni a takarításra. Sőt, a kutatás egyik legérdekesebb eleme az, hogy a nők sokkal nagyobb arányban érzik úgy, hogy a társadalmi nyomás miatt nehezedik rájuk több házimunka – a férfiak ezen a téren kisebb arányban helyeznek terhet a nőkre.

olvass tovább