Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Pávatoll – BMW X4 M Competition

Pávatoll – BMW X4 M Competition

  • 2022. június 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak dolgok, amelyekről nem lehet vagy nem érdemes a szexualitás, az ösztönök említése nélkül se írni, se gondolkodni. Vannak dolgok, amelyekről nem érdemes racionálisan dönteni, csupán tiszta érzelemből. Vannak dolgok, amelyek új dimenziót adnak a saját magunk elé tűzött céloknak. Mindez egyben az X4 M Competition. Egy újabb autó, és félek tőle, hogy az egyik utolsó, a mai elektrifikált világban, amely a legvágyottabbak közé került a saját listámon.


Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Háromliteres sor hatos biturbó, 510 lóerő és 650Nm nyomaték. Hogy miért ezzel kezdem? Mert nem ez az igazi lényeg, csupán ezek az eszközök, így gyorsan túl akartam lenni rajta, nehogy azzal vádoljon meg bárki, hogy nem adok konkrét információt az X4 M Competition-ről.  Eszköz, szükséges muníció, hogy képes legyen ez a mestermű arra, amire teremtetett. Arra, hogy az M betű, ha az elmúlt 50 évben nem tette volna, ezáltal végképp a tudatunkba égjen és általa többek legyünk, de legalább odáig eljussunk, amire mindig vágytunk. A figyelem középpontja, az események gyújtópontja. Úgy gondolják ez túl sok és túlgondolom? Hát nem! Ez az autó arra született, hogy hódítsunk, hogy birtokoljunk. Lehet az maga az út, a környezet és nem utolsó sorban a vágyott nő. Nem csináltam reprezentatív statisztikát, de a BMW biztosan a menő márkák között szerepel a női nem körében. Hát az X4 M ezt az érzést hatványozza.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Itt kérek elnézést azoktól a hölgyektől, akik éppen X4 M Competitiont néznek vásárlás céljából, vagy birtokolnak egyet saját akaratukból. De valljuk meg, egészen biztosan kevesebben vannak ők ebben a helyzetben, mint a másik nem képviselői. És ennek egészen biztos nem az az oka, hogy a nők átlagfizetése globálisan alacsonyabb. Bár ez is tény. Így a 40 milliós számla kifizetését, amennyibe a tesztautó került, statisztika szerint több férfi képes rendezni, mint nő.
Hanem az oka, hogy szerintem nem sok férfiasabb autót gyártanak (ok, rendben, ott van az X6 M Competition is házon belül, amely kétséget kizáró módon nagyobb. De vannak praktikus okok is a világon, szóval nem biztos, hogy a 4754 mm nem elég).
Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Mire is való ez az autó? Szerintem egyértelműen arra, hogy hódítsunk. A hódítás pedig azzal kezdődik, hogy felhívjuk a figyelmet magunkra. Bármilyen szürke egyéniségünk volt, bármennyire mellőztek vagy a tornasor végére állítottak gyerekkorunkban, ez az autó változást fog hozni. Egy két gombot kell megtanulni rajta, hogy átállítsuk Sportra vagy M Sportra a beállítást és azonnal olyan hangot, teljesítményt és képességeket kapunk, hogy mindenki tudni fogja, hogy hozzánk képest hol is van a helye. Tényleg brutális, csupa nagy betűvel, amit ez az autó tud.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az X4 második generációjának csúcsmodellje szerintem olyan, mintha az amúgy is jókiállású srácot telenyomtuk volna szteroiddal, kicsit, ha lehet még jobb szabású ruhát kapott volna és mindezt a tesztautó esetében olyan színben, hogy még a Marsról is jól látható.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az X4 második szériája kívülről alapesetben is egy szépre sikerült formaterv. Az M esetében a számos fényes fekete kiegészítő került rá, mint a hűtőrács, légbeömlők, első lézeres lámpák háttere vagy éppen az ajtók keretei, illetve átszabták a lökhárítókat is. Természetesen M feliratok kívül és belül is, továbbá egyedi felnik, alatta pedig piros féknyergek, szintén M jelzéssel.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A belső térre nyugodttan lehet azt a szót használni, hogy makulátlan. Kétség nem férhet hozzá, hogy egy presztízs autó belsejének ilyennek kell lennie. Gyönyörű bőrözés, puha anyagok, minőségérzet. Az ülések óriási spektrumban állíthatóak, az oldaltartást és a combtámaszt is állíthatjuk rajtuk. A hátsó utasok is kényelmesen tudnak utazni, ha nem nőttek túl nagyra. Ez utóbbi esetben ugyanis a fejtérrel lehet gondjuk, amely a vagányul kinéző tetőív hátránya.
Az M-es szériának bár kevesebb, de itt is van néhány nyoma. A kormányra felkerült két piros szarvacska, amelyek arra hivatottak, hogy egyedi beállításokat mentsünk el a futómű, kormányzás, kipörgés gátló és a menetdinamika viszonylatában. Az indítógomb is piros színű, ellentétben a „hagyományos” BMW-k ezüst színű start/stop gombjával. Illetve kék és piros színnel varrták a kormány, valamint a váltógomb bőrözését és ez a két szín jelenik meg a biztonsági öveken is.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A váltó állásai is kicsit mások, mint a normál BMW esetében. A váltókar pedig szintén egy formai mestermű.
A BMW úgy oldotta meg a digitalizációt, hogy gyakorlatilag minden elérhető menüből és külön gyorsgomb segítségével is. Emiatt nem kevés a sofőrt körbevevő gombok mennyisége, de az elmúlt pár év tapasztalata alapján inkább több legyen, mint egy sem és mindet csak az érintőképernyő tapogatásával lehessen elérni, vezérelni.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az autó képességeit természetesen a gázpedál segítségével tudjuk megtapasztalni. Bődületesen erős, nagyon direkt és meglepően gyorsan reagál. A százas sprintet 3,8 másodperc alatt képes teljesíteni. A futóműve nagyon kemény, talán túlságosan is, így hétköznapi használat mellett itt kell kompromisszumot kötni, ha például budapesti utakon szeretnénk vele rendszeresen közlekedni. A kormánya nagyon precíz, az autó teljesen kezesen viselkedik, egyáltalán nem bántó módon. Ettől függetlenül nagyon résen kell lenni, mert a hatalmas teljesítmény és a kemény futómű sok mindenre képes. Nem szabad elfelejteni, hogy egy 2,1 tonnás autót vezetünk, ráadásul a magas építés miatt a súlypont is feljebb van, mint egy sportkocsi esetében.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A ZF váltó tökéletesen végzi a dolgát. Akármilyen merészen gyorsultunk vagy fékeztünk, észrevétlenül tette a dolgát. Néhány esetben jó pár fokozatot váltott vissza egyszerre, hogy az újabb gyorsításkor legyen rendesen nyomaték.
Ami talán párszor zavart, az a rengeteg vezetéstámogató funkció, amelyek néha túlságosan beleszóltak a vezetésbe. Megszokható, sőt tudott, hogy sokszor több az eset, amikor ezek a rendszerek segítsenek, mint ahányszor kicsit is ártanának, de néhány sávváltáskor, előzéskor részben a belső rendszerek óvó, védő hatásával is meg kellett küzdeni.  

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,
      

Ha általános, divatos SUV-ot keresünk akkor az X4 kiváló választás. Kritika nélkül lehet a BMW vezetési komfortjáról, belső rendszereiről nyilatkozni. Funkciójában is ideális, hiszen megfelelően tágas autó és még a csomagtér sem kicsi, 525 liter. Abban az esetben viszont, ha a saját képességeinket jobban ki szeretnénk pakolni a kirakatba, azt akarjuk, hogy biztosan észrevegyenek, illetve olyan autózási élményt keresünk, amelyre nagyon kevés autó képes, akkor az X4 M Competition a Mi autónk. Ez a változat ugyanis egyesíti ezeket az előzőekben felsoroltakkal. Hátránya talán a tetemes fogyasztás (ha ez számít) és a túl kemény futómű, túl éles és hirtelen gázreakció, amely egyébként természetes velejárója egy ilyen teljesítménynek. De ezek eltörpülnek amellett, amit az X4 csúcsverziója képes nyújtani.  Ez az autó hatást gyakorol!

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

  • BMW X4 M BMW x4 M competition teszt x4 bmw x4 m teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Pávatoll – BMW X4 M Competition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia