Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Pávatoll – BMW X4 M Competition

Pávatoll – BMW X4 M Competition

  • 2022. június 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak dolgok, amelyekről nem lehet vagy nem érdemes a szexualitás, az ösztönök említése nélkül se írni, se gondolkodni. Vannak dolgok, amelyekről nem érdemes racionálisan dönteni, csupán tiszta érzelemből. Vannak dolgok, amelyek új dimenziót adnak a saját magunk elé tűzött céloknak. Mindez egyben az X4 M Competition. Egy újabb autó, és félek tőle, hogy az egyik utolsó, a mai elektrifikált világban, amely a legvágyottabbak közé került a saját listámon.


Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Háromliteres sor hatos biturbó, 510 lóerő és 650Nm nyomaték. Hogy miért ezzel kezdem? Mert nem ez az igazi lényeg, csupán ezek az eszközök, így gyorsan túl akartam lenni rajta, nehogy azzal vádoljon meg bárki, hogy nem adok konkrét információt az X4 M Competition-ről.  Eszköz, szükséges muníció, hogy képes legyen ez a mestermű arra, amire teremtetett. Arra, hogy az M betű, ha az elmúlt 50 évben nem tette volna, ezáltal végképp a tudatunkba égjen és általa többek legyünk, de legalább odáig eljussunk, amire mindig vágytunk. A figyelem középpontja, az események gyújtópontja. Úgy gondolják ez túl sok és túlgondolom? Hát nem! Ez az autó arra született, hogy hódítsunk, hogy birtokoljunk. Lehet az maga az út, a környezet és nem utolsó sorban a vágyott nő. Nem csináltam reprezentatív statisztikát, de a BMW biztosan a menő márkák között szerepel a női nem körében. Hát az X4 M ezt az érzést hatványozza.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Itt kérek elnézést azoktól a hölgyektől, akik éppen X4 M Competitiont néznek vásárlás céljából, vagy birtokolnak egyet saját akaratukból. De valljuk meg, egészen biztosan kevesebben vannak ők ebben a helyzetben, mint a másik nem képviselői. És ennek egészen biztos nem az az oka, hogy a nők átlagfizetése globálisan alacsonyabb. Bár ez is tény. Így a 40 milliós számla kifizetését, amennyibe a tesztautó került, statisztika szerint több férfi képes rendezni, mint nő.
Hanem az oka, hogy szerintem nem sok férfiasabb autót gyártanak (ok, rendben, ott van az X6 M Competition is házon belül, amely kétséget kizáró módon nagyobb. De vannak praktikus okok is a világon, szóval nem biztos, hogy a 4754 mm nem elég).
Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Mire is való ez az autó? Szerintem egyértelműen arra, hogy hódítsunk. A hódítás pedig azzal kezdődik, hogy felhívjuk a figyelmet magunkra. Bármilyen szürke egyéniségünk volt, bármennyire mellőztek vagy a tornasor végére állítottak gyerekkorunkban, ez az autó változást fog hozni. Egy két gombot kell megtanulni rajta, hogy átállítsuk Sportra vagy M Sportra a beállítást és azonnal olyan hangot, teljesítményt és képességeket kapunk, hogy mindenki tudni fogja, hogy hozzánk képest hol is van a helye. Tényleg brutális, csupa nagy betűvel, amit ez az autó tud.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az X4 második generációjának csúcsmodellje szerintem olyan, mintha az amúgy is jókiállású srácot telenyomtuk volna szteroiddal, kicsit, ha lehet még jobb szabású ruhát kapott volna és mindezt a tesztautó esetében olyan színben, hogy még a Marsról is jól látható.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az X4 második szériája kívülről alapesetben is egy szépre sikerült formaterv. Az M esetében a számos fényes fekete kiegészítő került rá, mint a hűtőrács, légbeömlők, első lézeres lámpák háttere vagy éppen az ajtók keretei, illetve átszabták a lökhárítókat is. Természetesen M feliratok kívül és belül is, továbbá egyedi felnik, alatta pedig piros féknyergek, szintén M jelzéssel.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A belső térre nyugodttan lehet azt a szót használni, hogy makulátlan. Kétség nem férhet hozzá, hogy egy presztízs autó belsejének ilyennek kell lennie. Gyönyörű bőrözés, puha anyagok, minőségérzet. Az ülések óriási spektrumban állíthatóak, az oldaltartást és a combtámaszt is állíthatjuk rajtuk. A hátsó utasok is kényelmesen tudnak utazni, ha nem nőttek túl nagyra. Ez utóbbi esetben ugyanis a fejtérrel lehet gondjuk, amely a vagányul kinéző tetőív hátránya.
Az M-es szériának bár kevesebb, de itt is van néhány nyoma. A kormányra felkerült két piros szarvacska, amelyek arra hivatottak, hogy egyedi beállításokat mentsünk el a futómű, kormányzás, kipörgés gátló és a menetdinamika viszonylatában. Az indítógomb is piros színű, ellentétben a „hagyományos” BMW-k ezüst színű start/stop gombjával. Illetve kék és piros színnel varrták a kormány, valamint a váltógomb bőrözését és ez a két szín jelenik meg a biztonsági öveken is.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A váltó állásai is kicsit mások, mint a normál BMW esetében. A váltókar pedig szintén egy formai mestermű.
A BMW úgy oldotta meg a digitalizációt, hogy gyakorlatilag minden elérhető menüből és külön gyorsgomb segítségével is. Emiatt nem kevés a sofőrt körbevevő gombok mennyisége, de az elmúlt pár év tapasztalata alapján inkább több legyen, mint egy sem és mindet csak az érintőképernyő tapogatásával lehessen elérni, vezérelni.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

Az autó képességeit természetesen a gázpedál segítségével tudjuk megtapasztalni. Bődületesen erős, nagyon direkt és meglepően gyorsan reagál. A százas sprintet 3,8 másodperc alatt képes teljesíteni. A futóműve nagyon kemény, talán túlságosan is, így hétköznapi használat mellett itt kell kompromisszumot kötni, ha például budapesti utakon szeretnénk vele rendszeresen közlekedni. A kormánya nagyon precíz, az autó teljesen kezesen viselkedik, egyáltalán nem bántó módon. Ettől függetlenül nagyon résen kell lenni, mert a hatalmas teljesítmény és a kemény futómű sok mindenre képes. Nem szabad elfelejteni, hogy egy 2,1 tonnás autót vezetünk, ráadásul a magas építés miatt a súlypont is feljebb van, mint egy sportkocsi esetében.

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

A ZF váltó tökéletesen végzi a dolgát. Akármilyen merészen gyorsultunk vagy fékeztünk, észrevétlenül tette a dolgát. Néhány esetben jó pár fokozatot váltott vissza egyszerre, hogy az újabb gyorsításkor legyen rendesen nyomaték.
Ami talán párszor zavart, az a rengeteg vezetéstámogató funkció, amelyek néha túlságosan beleszóltak a vezetésbe. Megszokható, sőt tudott, hogy sokszor több az eset, amikor ezek a rendszerek segítsenek, mint ahányszor kicsit is ártanának, de néhány sávváltáskor, előzéskor részben a belső rendszerek óvó, védő hatásával is meg kellett küzdeni.  

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,
      

Ha általános, divatos SUV-ot keresünk akkor az X4 kiváló választás. Kritika nélkül lehet a BMW vezetési komfortjáról, belső rendszereiről nyilatkozni. Funkciójában is ideális, hiszen megfelelően tágas autó és még a csomagtér sem kicsi, 525 liter. Abban az esetben viszont, ha a saját képességeinket jobban ki szeretnénk pakolni a kirakatba, azt akarjuk, hogy biztosan észrevegyenek, illetve olyan autózási élményt keresünk, amelyre nagyon kevés autó képes, akkor az X4 M Competition a Mi autónk. Ez a változat ugyanis egyesíti ezeket az előzőekben felsoroltakkal. Hátránya talán a tetemes fogyasztás (ha ez számít) és a túl kemény futómű, túl éles és hirtelen gázreakció, amely egyébként természetes velejárója egy ilyen teljesítménynek. De ezek eltörpülnek amellett, amit az X4 csúcsverziója képes nyújtani.  Ez az autó hatást gyakorol!

Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor - MOBILITY - BMW X4 M, BMW x4 M competition teszt, x4 bmw, x4 m teszt,

  • BMW X4 M BMW x4 M competition teszt x4 bmw x4 m teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Pávatoll – BMW X4 M Competition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Pávatoll – BMW X4 M Competition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!
    • Keresd a nőt!
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért
    • Keresd a nőt!
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?
    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?
    Miért nem beszélnek az áldozatok?
    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat
    Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Miért nem beszélnek az áldozatok?

    Miért nem beszélnek az áldozatok?

    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!

    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!

    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia