Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Rendezvények
 - Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Stylelife - Határok nélkül nincs boldog  EB és GAZDI sem

Határok nélkül nincs boldog EB és GAZDI sem

Stylelife
Autó & Motor - Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Autó & Motor
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.05.12-18.

Mi történik a héten? 2025.05.12-18.

Stylelife
Gentlemen - A fiúk nem sírnak

A fiúk nem sírnak

Gentlemen
Az én konyhám - Minden, amit a rumról tudni érdemes

Minden, amit a rumról tudni érdemes

Az én konyhám
Rendezvények - Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Rendezvények
Rendezvények - Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Rendezvények
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX

  • 2020. szeptember 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Lenyom, leszorít, bemutat. Letol, lesajnál, semmibe vesz. Miért kapom mindezt, hiszen ugyanaz vagyok, aki tegnap még a Maseratival ment a belső sávban 140-nel. Most is ezzel a tempóval haladok és ugyanúgy előzöm a lassabbat, aki 100-zal vánszorog az M7 bevezető szakaszán. De miért?


Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

Igen, az autó szerepeket tesz ránk. Amit választunk, azzá leszünk. Mint ahogyan a kutya is hasonlít a gazdájára. Az Ignisestől ezt várják, lassan fog menni, szuttyog előttünk a belső sávban és ha férfi, akkor még a kalapját sem veszi le, ha beül a kocsiba. Sajnálatos sztereotípia, nehéz belőle kitörni. Márkára, típusra szól a megbélyegzés. Lehet rajta változtatni, hiszen, ha a mai nap meglátunk egy új Swiftet, akkor már nincsen ilyesfajta gondolatunk. És tudom, hogy a 90-es években bizony volt. Pedig akkor sem volt rossz autó az 1000-es Swift, mint ahogy az 1,2 Hybrid Ignis (háta mögött csak Ignác) szintén nem rossz kis kocsi.

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

Formavilágát nehéz megszokni, lehet én nem is fogom soha. Amikor pár héttel ezelőtt az importőrnél jelezték, hogy várjak pár hetet, ameddig meglesz a ráncfelvarrott változat, kicsit izgulni kezdtem. Hátha eltűnik az a borzalmas C oszlop…de az nem tűnt el. Minden más számomra rendben van, de az a pont szerintem nincsen eltalálva. Persze, mondhatjuk, hogy ez kizárólag az én hervatag ízlésem és mindenki más odavan érte, amit annyiban tudok cáfolni, hogy a design kialakításánál a Suzuki mérnökei is érezték, hogy oda kell valamit tenni, azzal a ponttal kell valamit csinálni.
Sok embert láttam már, aki valamelyik cég, márka logóját tetováltatja magára, de a Suzuki az első autógyár, aki egy fordított Adidas logót tett a C oszlopra. Elfért volna ott egy Suzuki embléma is, bármiféle megoldással, láthatunk ilyet sok márka esetében. Például a bevezetőben szereplő Maserati vagy a BMW X2 is erre használja az ott kínált helyet, de a Suzuki nem volt elég bátor.

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

A ráncfelvarrás nem érintette a C oszlopot, viszont kapott az autó egy rendkívül mutatós orr-részt. Találunk itt egy szépre szabott új hűtőrácsot, krómozott nyílásokkal, illetve ebbe a részbe lett integrálva a LED-es fényszóró, amely együttes rendkívül mutatóssá teszi a mindössze 3,7m hosszú autót.  Megváltozott a hátsó lökhárító is, ahol szintén új formájú lett a lámpa, illetve az alsó részre ezüst színű diffúzor imitáció került, amely a sportos hatást hivatott szolgálni.

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

A Ignis egyértelműen városi használatra készült. Persze semmi nem gátolja meg, hogy hosszabb utakat is megtegyünk az 1,2 literes 82 lóerős hybrid motorral. Méretei, belső terének variálhatósága mindenesetre a városi közlekedésre predesztinálják. A mild-hybrid rendszer, ahogy korábban már írtam róla nem hoz sokat az átlagfogyasztáson – maximum 1-2 decilitert száz kilométereként, viszont mérsékli a gépkocsi károsanyag kibocsájtását és ami talán a legjobb, észrevétlenné teszi a start/stop rendszer működését. Tesztünk alatt 5,2 literes átlaggal jártunk az Ignis-szel, vegyes használat mellett. A csomagtér alaphelyzetben nem túlságosan nagy, 260 liter, viszont az ülések lehajtásával és a csúsztatható hátsó ülések segítségével 514 literre bővíthető. És valljuk meg, egy ilyen típusú autóval nagyon-nagyon ritka, hogy 2 főnél több közlekedik.

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

Isten tudja miért, de az utastér annak ellenére, hogy csupa kemény műanyag burkolja, nekem kifejezetten tetszett. A gyöngyházfehér külső fényezéshez remekül passzolnak a metálkék és fehér belső kiegészítők, amelyek vidámmá és fiatalossá teszik a kis városi cirkáló belső terét. Az ülések talán túlságosan puhák, így úgy vélem, hogy hosszú utazás során már kényelmetlenek lehetnek, de rövidtávon csak a puha fotel érzést tudom kiemelni.
A térérzet egy kategóriával nagyobb, amely a jó kialakításnak és a méretéhez képest hosszú tengelytávnak köszönhető. Ez utóbbi abban is segít, hogy az út egyenetlenségeit meglepően jól veszi fel az autó.

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

A műszerfal egyszerű, funkcionális. Mindazonáltal az összes fontos információ könnyedén leolvasható róla.
A középkonzol különösebb érdekességet a Suzukikban található színes érintő kijelzőn kívül nem tartogat. Ez utóbbi viszont ebben a méretkategóriában szokatlanul nagy, funkcionalitása pedig kiemeli az Ignist a versenytásaktól. A mobiltelefonunk USB-n keresztül kitükrözhető, a kijelző kezelése pedig pofonegyszerű.
Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

Az Ignis határozottan jó vezetési élményt ad és elképesztő mennyiségű vezetést támogató kiegészítővel van ellátva. Kiváló vele a városi közlekedés. Mindenhová elfér, könnyű vele a parkolás. A megosztó külső jegyeken kívül nem tudok róla igazán rosszat mondani. Egyedül az ára, ami kérdőjeleket támaszt bennem a sikerével kapcsolatban, ugyanis 1-200 ezer forint többletért már Swiftet kapunk. 

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor - MOBILITY - ignis 2020 teszt, ignis glx teszt, suzuki ignis hybrid, suzuki ignis mild hybrid, suzuki ignis mild hybrid teszt, suzuki ignis teszt,

  • ignis 2020 teszt ignis glx teszt suzuki ignis hybrid suzuki ignis mild hybrid suzuki ignis mild hybrid teszt suzuki ignis teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX
    • Autó & Motor
    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A párkapcsolatok csendes gyilkosa - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A párkapcsolatok csendes gyilkosa
    • Keresd a nőt!
    Mitől férfi a férfi? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mitől férfi a férfi?
    • Keresd a nőt!
    A fiúk nem sírnak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A fiúk nem sírnak
    • Keresd a nőt!
    4 csillagjegy, akik inkább vannak bármilyen kapcsolatban, csak ne kelljen egyedül lenniük
    Áfonyás sajttorta recept
    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól
    Mi okozza az elköteleződéstő való félelmet?
    Férfiszempont: Egy őszinte ember
    Életmentő ösztönök - A szorongásaink pozitív oldala
    Miért fontos, hogy őszinte és autentikus emberekkel vegyük körül magunkat?

    Kapcsolódó cikkek

    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A párkapcsolatok csendes gyilkosa

    A párkapcsolatok csendes gyilkosa

    Mitől férfi a férfi?

    Mitől férfi a férfi?

    A fiúk nem sírnak

    A fiúk nem sírnak

    4 csillagjegy, akik inkább vannak bármilyen kapcsolatban, csak ne kelljen egyedül lenniük

    4 csillagjegy, akik inkább vannak bármilyen kapcsolatban, csak ne kelljen egyedül lenniük

    Áfonyás sajttorta recept

    Áfonyás sajttorta recept

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Mi okozza az elköteleződéstő való félelmet?

    Mi okozza az elköteleződéstő való félelmet?

    Férfiszempont: Egy őszinte ember

    Férfiszempont: Egy őszinte ember

    Életmentő ösztönök - A szorongásaink pozitív oldala

    Életmentő ösztönök - A szorongásaink pozitív oldala

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia