Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

  • 2023. június 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az Ignis harmadik generációjának csúcsváltozata járt nálunk. A legmagasabb felszereltséggel és összkerék meghajtással rendelkező modell, amely rengeteg szempontból különlegesnek mondható. A meglehetősen megosztó külsejű kisautóval kapcsolatban nem számíthatunk arra, hogy ellepi az utakat, de rengeteg előnye miatt van kézzelfogható relevanciája a modellnek.


Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Az úgynevezett „A” szegmens, tehát a mini autók kategóriája, ahol az Ignis is helyet foglal, nem tartozik a sikerszériához napjainkban. Gyakorlatilag évek óta a Fiat 500, illetve európai viszonylatban a Fiat Panda ül a trónon, de mint ennek a kategóriának minden más tagja esetében, ezeknek a típusoknak is csökken az eladása. Ez több okra is visszavezethető. Talán a divat az egyik legfontosabb szempont, hiszen a SUV-okért mindenki hajlandó többet fizetni, így a hagyományos magasságú autók iránti kereslet drasztikusan visszaesett minden egyéb méretkategóriában is.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a kötelező biztonsági extrák költsége arányaiban lényegesen nagyobb egy olcsó, kisméretű autó esetében, így hiába a kisebb méretosztály, attól még nem lesz lényegesen alacsonyabb az árcédulán található összeg. Az egyetlen lehetőség, hogy minőségben nem ugyanazt kínálják a gyártók, mint a nagyobb kategória esetében, így kvázi olcsóbb, de gyengébb autót kapunk. Érdekes, hogy ezt a vásárlók így, vagy úgy, de elfogadják. És itt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a fogyasztók azt is elfogadják, hogy egy XS méretű póló egy áron van egy XXL méretű pólóval és ott sem reklamál ezért senki.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Egy szó, mint száz, a mini kategóriás autók eladása csökken, amely egyébként az Ignisre is igaz. Tény az is, hogy a 2016-ban pályára indított Ignis a 2007-ben megszűnt elődjéhez képest hazánkban további hendikeppel bír, hiszen azt a modellt Esztergomban gyártották, így népszerűsége, ára, piaci elfogadottsága sokkal nagyobb volt, mint a mostaninak.
Ettől függetlenül nem kell távolról sem temetni az Ignist, hiszen egy extravagáns, remek városi kisautó. De ennél talán még több is egy kicsit.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Az Ignis maradt az egyetlen a kategóriában, amelyik 4x4-es meghajtást kínál. Korábban még a Fiat Pandát lehetett ilyen meghajtással választani, de ez már nem elérhető az importőr honlapja alapján. Ez pedig azt jelenti, hogy a Pandához képest mindig is erősebb 83 lóerős Ignisnek nincsen ebben a szegmensben versenytársa. A tesztelt modell pedig nemcsak összekerék meghajtású, de ráadásul a legmagasabb, GLX felszereltséggel rendelkező változat volt. A GLX, az alap LED-es első és hátsó lámpákon, néhány alapvető biztonsági extrán túl, többek között bőrkormányt, tempomatot, kulcs nélküli indítást, automata klímát, Apple CarPlay lehetőséget és lejtmenet asszisztenst is kínál.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

A külső megjelenése az autónak határozottan extravagáns. Merész színekkel, sőt akár kéttónusú fényezéssel is rendelhető. A ráncfelvarrott Ignis lökhárítója nagy mértékben át lett dolgozva, sokkal határozottabb, karakteresebb megjelenést kapott. A két első lámpatest közötti U formájú krómozott részletek terepjárós megjelenést sugallanak.    
Oldalról egyértelműen a legfeltűnőbb része az autónak a szokatlan C oszlop és annak kiképzése. Szerintem ezzel a pontjával az autónak sokat lehetne kötözködni, hogy mennyire illik az általános közízlésbe. Ezeket az esetleges sérelmeket a hátsó traktus helyrehozza, hiszen egy teljesen formás, funkcionális 5 ajtós karosszériát alakítottak ki általa.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

A 3,7 méter hosszú Ignis tengelytávja meglepően nagy, 2,43 méter hosszú. Ennek köszönhető, hogy az utastérben kényelmesen elfér 4 felnőtt. A hátsó, egyébként kényelmesnek mondható ülésen is hibátlan lábtér van, ha 180 cm-es sofőrre van beállítva az első ülés. Sok és jónak mondható a pakolási lehetőség. Talán kivétel a design célra elhasznált utasoldali ülés előtt kialakított mélyedés, amit semmire nem lehet használni. A csomagtér 260 literes, a hátsó üléssor tologatható, ezzel bővíthető, illetve lehajtott ülésekkel 514 literig bővíthető ez a tér.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Az Ignis belseje nem igazán tartalmaz jó minőségű anyagokat. Látható, hogy a cikk elején részletezett okok miatt itt próbáltak némi pénzt visszahozni. A kedvezményes 6,1 millió forintról induló Ignis, a négykerék meghajtás és a komolyabb felszereltség miatt 7,4 millióig (plusz 170e Ft metálfelár) kúszik fel. Így láthatóan nem sikerült pénzügyi áttörést elérni így sem. Ezt követően pedig sajnálatos, hogy miért nem fért bele egy hajszálnyival jobb műanyag, néhány kárpit foszlány a műszerfal vagy az ajtók környéként. Kicsit gagyinak érezhető néhány megoldás, mint például a motorháztető felnyitó gombja. De persze ezek a részletek csak egy autós újságírónak tűnnek fel, hiszen napi használat során kevésszer nyílik fel a motortér.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Ami viszont egyértelműen pozitív, a némiképpen sokkoló árcédulától függetlenül, hogy az Ignis rendkívül dinamikus, jó fogyasztású autó. A teszteredmény 5,3 literes vegyes fogyasztású átlagot hozott, némi autópályás túlsúllyal. A négykerék meghajtást éles körülmények között nem teszteltük, de egyértelműen ez az igazi fegyvere az Ignisnek, hiszen ezen a pályán nem is indul más. Azt még nem említettem, hogy az egyébként CVT automata váltóval is elérhető az Ignis, 4x4 esetén kizárólag manuális váltóval kapható, amely egyébként egy nagyon jól sikerült szerkezet.
Csakúgy, mint a felfüggesztés, futómű, amelyek szintén kritika nélküliek.

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

Összeségében tehát egy rendkívül bátor lépés volt a Suzukitól, hogy nem mondott le a kategóriáról. Kizárólag mild-hybrid motorral kínálja ezt a típust. A kis autók számos esetben, például városi használat mellett, rendkívül ideálisak. Az Ignis annyival több, hogy nyugodtan lehet vele a telekre is járni. Nem fogunk meglepetésekbe ütközni. Viszont sajnos az ára nagy valószínűséggel komolyabban meg fogja tépázni az amúgy is fogyatkozó potenciális vevőkört.    

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Ignis teszt, Ignis 4x4 teszt, Ignis Allgrip teszt, ignis suzuki, Suzki Ignis 1%2C2 Allgrip GLX teszt, suzuki ignis teszt,

  • 2023 Ignis teszt Ignis 4x4 teszt Ignis Allgrip teszt ignis suzuki Suzki Ignis 1,2 Allgrip GLX teszt suzuki ignis teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX
    • Autó & Motor
    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX

    Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia