Kulcsszó keresés /


Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS

Talán az egyik legizgalmasabb teszt lesz a mostani — és nemcsak nekem, hanem minden túraenduró-rajongónak. Ráadásul az R1300 GS megjelenése olyan várva várt volt, mint egy új évad a kedvenc sorozatodból, amit mindenki megnéz, még az is, aki utána úgy tesz, mintha nem lenne véleménye róla. Nehéz egyetlen motorkategóriát kiemelni, hogy ez a legjobb, de számomra a túraenduró az, ami a legközelebb áll a „mindenre jó” motor fogalmához. És azon belül sem félek kimondani: a BMW toronymagasan uralja a mezőnyt. Ez egy kicsit olyan, mint a magyar foci bajnokság és a Premier League közti különbség: hiába ugyanazt a labdát rúgják, az egyiknél stadionélmény van, a másiknál meg kolbászzsíros kenyér a félidőben.

olvass tovább

Széllel szemben – BMW Z4 M40i

A világ manapság elektromos krumplik – akarom mondani SUV-k – felé halad. Mindenki ilyenekkel akar közlekedni. Szerintem totális ízlésficam, de persze értem a logikát mögötte. A szép fogalma korszakonként változik, és ha valaki – mint én – a múltban rekedt, akkor számára a mostani valóság egyszerűen felfoghatatlan. Éppen ezért jelent friss levegőt, plusz oxigént, ha olyan autót tesztelhetek, mint a Z4 – ráadásul hathengeres motorral és manuális váltóval. A szépség „régi” megtestesítője ez: egy lassan letűnő kor utolsó, makacs darabja.

olvass tovább

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

  • 2025. július 09.

A BMW Motorrad világában az 1000-es kategória mindig is a csúcsteljesítményt jelentette – de vajon elérhető ez a teljesítmény és prémium élmény mindenki számára? A 2025-ös BMW S1000R ezt a kérdést próbálja megválaszolni: egy sportos, de napi használatra is kiválóan alkalmazható szupernaked, amely az 1000-es kategóriát kezdőknek is barátságos, de tapasztalt motorosoknak is lenyűgöző teljesítményt kínál.

olvass tovább

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

  • 2025. június 18.

A BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!

olvass tovább

Ne temesd el, ami kiváló – BMW X3 20d xDrive

Racionális, európai, logikus. Ezek a szavak jutnak először eszembe, ha a vadonatúj BMW X3 kormánya mögött ülök, és annak dízel változatát, a 197 lóerős, kétliteres motorral szerelt verziót nyüstölöm. Ha egy hazugságot elég sokszor ismételnek, sajnos mindenki elhiszi – ezt az élet minden területén tapasztalhatjuk. Így jártunk a dízelmotorral is, és ezért tart ott az európai autógyártás, ahol jelenleg. Szerencsére vannak kivételek, és szerencsére a BMW nem hajlandó felülni ennek a hullámnak.

olvass tovább

Művészeti alkotás két keréken – BMW R18 Roctane

A fejemben létezik egy képzeletbeli garázs. Az évek során tesztelt motorok közül néhány olyan van benne, amely igazán mély nyomokat hagyott bennem. Aki motorozik, tudja, hogy egyetlen motor sosem elég. Lehet ugyan kedvenc kategóriánk, de más-más érzéseket hoz ki belőlünk egy túramotor, egy sportmotor vagy éppen egy cruiser. Utóbbi esetében az R18 Roctane talán a legjobb választás.

olvass tovább

Ha újra fiatal lennék – BMW CE 02

Ahogyan a személygépkocsik esetében, úgy a kétkerekűeknél is elindult a teljes elektrifikáció. Természetesen már az utcaképet ellepik az elektromos rollerek, de ellentétben például Kínával, az elektromos robogók, motorkerékpárok igazi forradalma az öreg kontinensen még nem érkezett el.

olvass tovább

SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

A vadonatúj Mini Countrymanből már több is járt nálunk. Volt egy erősebb és egy általánosabb használatra szolgáló benzinmotoros is a kezeink között. Ami viszont hiányzott a listáról az a tisztán elektromos változat. Ebből is van két verzió, egy vadabb négykerék meghajtásos 313 lóerős és egy gyengébb első kerekes 204 lóerős. Természetesen mi az erősebbet teszteltük.

olvass tovább