A farmer születése
A jeans, más néven a farmer a szabadság szimbóluma. Soha ruhadarab nem késztetett gondolkodásra annyi szociológust, történészt, filozófust és divatszakembert, mint századunk kék csodája, a blue jeans.
olvass továbbA jeans, más néven a farmer a szabadság szimbóluma. Soha ruhadarab nem késztetett gondolkodásra annyi szociológust, történészt, filozófust és divatszakembert, mint századunk kék csodája, a blue jeans.
olvass továbbDr. Jaeger. Nem, ő nem a híres "gyógyital" feltalálója. Hiszen míg a Jagermester receptje több száz éves, addig a fiúk kényelmét szolgáló, de a lógó alkatrészeket katonásan rendbentartó ruhadarab már sokkal fiatalabb. Így a lányok is gyönyörködhetnek benne...
olvass továbbMéretre szabott ruhák elsősorban előkelő ügyfelek számára, valamint a nagyközönségnek szánt konfekcióruhák, amelyek szintén ennek a tervezőnek a presztízsét tükrözik.
olvass továbbA Columbia Sportswear Company 1938-ban alakult, és azóta a kis regionális kalapforgalmazásból a világ egyik legnagyobb felsőruházati márkájává, valamint az Egyesült Államok vezető síruházati gyártójává vált. Az elmúlt évtizedben a termékújítások és az egyedülálló marketing stratégia erős forgalomnövekedéshez vezetett, miközben a cég tovább haladt a funkcionális és divatos ruházat fejlesztésében.
olvass továbbAz elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének - pár üdítő kivételtől eltekintve - sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.
olvass továbbA hazánkba áramló külföldi működő-tőke rekordokat dönt, országos szinten, csak az elmúlt egy évben bejelentett kiemelt ipari fejlesztésekkel közel 30 ezer új munkahely jön létre. Regionális szinten Hajdú-Bihar megyében óriási volumenű fejlesztések zajlanak, itt lesz igény a legtöbb munkavállalóra a befektetésekhez kapcsolódóan. Egyértelmű, hogy ezt a mértékű igényt a szinte teljes hazai foglalkoztatottság mellett belföldi munkavállalókkal lehetetlen kielégíteni. A munkaerő-kölcsönzők szerepe egyre jobban felértékelődik, akik szervezett keretek között külföldi, kölcsönzött munkavállalókkal tudják majd mérsékelni a munkaerőhiányt. „A külföldi munkavállalók behozatala tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a magyar munkahelyek megmaradjanak, és az ország versenyképessége fennmaradjon. A külföldi befektetők ugyanis nem visznek beruházásokat olyan országokba, ahol nem számíthatnak elegendő mennyiségű és minőségű munkaerőre” - emeli ki Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.
olvass tovább