Kulcsszó keresés /


Vége a trükközésnek: holnaptól az akciós ár tényleg akciós lesz

  • 2022. május 27.

Holnaptól minden eddiginél szigorúbb jogszabályok lépnek életbe a fogyasztóvédelem területén, különös tekintettel az e-kereskedelemre. A cél véget vetni a vásárlók megtévesztésének, az akciós árakkal való trükközésnek, valamint a valótlan vagy nem létező pozitív fogyasztói értékeléseknek, rangsorolással kapcsolatos manipulációnak. „A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már az elmúlt években is számos alkalommal szabott ki súlyos bírságot például pszichés nyomásgyakorlás, azonnali döntéshozatalra késztetés, moderált fogyasztói vélemények, weboldal, alkalmazás felépítése és vizuális kialakítása, ingyenes szolgáltatások, megtévesztő akciós árazás miatt. A május 28-ától hatályos előírásoknak köszönhetően azonban még kevesebb lesz a kiskapu a tisztességtelen forgalmazók, szolgáltatók számára” – hívja fel a figyelmet dr. Bitai Zsófia, A CLM BITAI & PARTNERS Ügyvédi Irodavezető ügyvédje.

olvass tovább

A Shell és a Clubsmart jótevők segítségével fejlesztette eszközparkját a Peter Cerny Alapítvány

  • 2022. április 05.

A Shell Hungary zRt. képviselői márciusban átadták a Peter Cerny Alapítványnak (PCA) a legutóbbi adománygyűjtő akciójuk keretében beszerzett létfontosságú eszközöket. Az idén 33 éve működő koraszülöttmentő szervezet számára juttatott adományhoz a korábbi évekhez képest rekordot felállítva több, mint 3 millió Shell ClubSmart pont felajánlásával járultak hozzá az energiaipari cég hűséges vásárlói, amelyet további 1 millió ClubSmart ponttal egészített ki a Shell Hungary zRt.

olvass tovább

A nagykereskedők voltak a pandémia által generált online kereskedelmi felfutás legnagyobb nyertesei

  • 2022. február 06.

A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. A 2020-21-es időszak legérdekesebb trendjeit az Adlogic foglalta össze.

olvass tovább

A decemberi forgalom megcsappan a Black Friday miatt

  • 2021. november 16.

A Black Friday szokása négy-öt évvel ezelőtt kezdett el begyűrűzni hazánkba, és alaposan megváltoztatta a vásárlói szokásokat. Míg a korábbi években jellemző volt a karácsony előtti, decemberi nagy roham mind az online térben, mind pedig az üzletekben, mára ez szétvált, és az arányok eltolódtak. Bár a vásárlóközönség Magyarországon is nyitott az eredetileg amerikai gyakorlatra, azonban itthon sok kereskedő megpróbál visszaélni az akciók nyújtotta lehetőségekkel, vagy éppen hiteltelenné teszi ezt az egyébként remek kezdeményezést – hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív vezetője.

olvass tovább

'A kérdés az, hogy egymásnak tökéletesek vagytok-e. Erről szól az egész...' - Gus Van Sant filmje: Good Will Hunting

Abban az időben, mikor ezt a filmet először volt szerencsém látni, a hátteréül szolgáló pszichés- és érzelmi zavarok hátterének ismerete még olyan távol volt tőlem, mint a rothasztásos eljárással készülő, dögszagú, svéd Surströmming halkonzerv a Chanel parfümtől. Ezért inkább csak az elsődleges reakcióim voltak rendkívül erősek. Fájdalmas és felemelő volt. Ez az egyik olyan film a néhány közül, amit annyiszor láttam, hogy kis túlzással hangról hangra, képkockáról képkockára képes lennék felidézni.

olvass tovább

Hazánkban már több mint 2 millió embert érint az allergiaszezon

  • 2021. május 19.

Bár a tavasz a többség számára egyet jelent a természet ébredésével, a virágokkal és a zöldbe boruló fákkal, az allergiások számára ez az év legkellemetlenebb időszaka. Hazánkban már több mint 2 millió embert érint légúti allergiás megbetegedés, míg az EAACI (Európai Allergia és Klinikai Immunológia Akadémia) adatai szerint ez a szám Európában több mint 150 millió főre becsülhető és évről évre emelkedik. Mivel az allergiaszezon a globális felmelegedés következtében egyre inkább kiterjed, ezért a szabadban egyre nehezebb az allergiás reakciót kiváltó hatások és a kellemetlen tünetek ellen tenni, azonban a beltéri levegő minőségét és ezzel együtt az életminőséget is javítani lehet.

olvass tovább